Permalänk
Medlem

Cisco SPA 112 med Bahnhof IP-telefoni

Hej! Jag har en fråga angående telefonsvararfunktionen med Bahnhof IP-telefoni. Jag har kopplat in SIP boxen (Cisco SPA112) efter router (AC68U) och den funkar när man ringer/inkommande samtal men när telefonsvararen går ingång så säger telefonen man ringer i från att det är upptaget. Jag har kopplat SPA112 till jacket via en mellanpropp och sedan sitter telefonen med svarare i proppen. Vad ska jag göra så att det funkar, någon inställning i SIP-boxen?

Mvh Joel

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem

Funkar svararen om du jackar in den rakt i boxen? Steg 1 är alltid att utesluta så mycket som möjligt.

SPA112 är ju en ATA så din telefonsvarare borde inte skilja så mycket från vilken telefon som helst, förutom att den lyfter på luren automatiskt. Troligare att det är något i den eller kopplingen mellan den och boxen som klickar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Funkar svararen om du jackar in den rakt i boxen? Steg 1 är alltid att utesluta så mycket som möjligt.

SPA112 är ju en ATA så din telefonsvarare borde inte skilja så mycket från vilken telefon som helst, förutom att den lyfter på luren automatiskt. Troligare att det är något i den eller kopplingen mellan den och boxen som klickar.

Tack, ska göra ett försök!

Edit: Har testat och nej det funkar inte då heller (telefon och svarare är samma enhet, telefonen ringer men tutar upptaget när samtalet ska spelas in)

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Om någon har samma problem som jag så löste det sig när jag stängde av WAN - NAT Genompassering i routern (Asus AC68U)!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hjälp

Jag har också en cisco spa112 men har verkligen ingen aning om vart jag ska fylla in info? Dial orde är det något man ska ändra tex!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brinde:

Jag har också en cisco spa112 men har verkligen ingen aning om vart jag ska fylla in info? Dial orde är det något man ska ändra tex!

Börja med att uppdatera firmware, sen behöver du oftast bara skriva in proxy, användarnamn och lösenord så ska det fungera (quick setup)! Öppna också port 5060-5080 + fast iP (i routern om den sitter framför) och i ATA-boxen Voice->Line 1-> NAT settings.

Visa signatur