Asus ROG Swift PG278Q 27" 1440p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JnLoader:

WTF!!
6590 kr för skönheten hos Proshop, är det möjligt ?

Hade inte handlat hos Proshop för fem öre. Vem vet hur jävla jobbigt det blir om du får en felaktig skärm. Vem vet om du äns får skärmen från dom. Jävligt jobbigt företag att ha och göra med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Hade inte handlat hos Proshop för fem öre. Vem vet hur jävla jobbigt det blir om du får en felaktig skärm. Vem vet om du äns får skärmen från dom. Jävligt jobbigt företag att ha och göra med.

Du har nog rätt där, sett en massa klagomål de fått via prisjakt, så det är nog bäst att låta bli.

Har ju turen att min ifrån Komplett är så gott som perfekt, lite cloading men det verkar ju alla ha. Annars är den perfekt som inga döda pixlar eller annat tok vad jag sett.

Mina 45 dagar ifrån komplett är nog strax slut sen fick jag se detta, men som du säger nog inte värt det bara för 900kr mindre, vem vet hur det blir ifall jag få en defekt skärm :S

Tackar för inputen, tror jag behåller min skärm

Btw, Cloudingen på min vid 100 Brightness, skulle ni byta ut eran eller ?

http://imgur.com/8jwX3oo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Har handlat från proshop flera gånger aldrig stött på några problem och tycker deras leverans är likvärdigt mot inet.se så jag har inget o klaga på dem!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chamoxzqt:

Har handlat från proshop flera gånger aldrig stött på några problem och tycker deras leverans är likvärdigt mot inet.se så jag har inget o klaga på dem!

Har du kört RMA där nån gång ?
Annars vad du tycker du om cloudingen på min skärm ?

Tack för inlägget föresten, skoj att höra era upplevelser med Proshop för nu kliar fingret, 6590 är ju sjukt billigt mot dem andra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chamoxzqt:

Kul att det fungerat för dig. Men om man läser i arkivet så är det ett flertal människor som haft ett jävla helvete med Proshop. Men det är priset man får betala när man handlar billigt istället för kvalitet.

Permalänk
Medlem

Nån mer som har problem med att skärmen ibland slocknar när man byter upplösning? Som igår, jag startade D3 som då kördes i 1920x1080@60Hz och bytte till 2560x1440@100Hz, skärmen slocknade och datorn frös efter 3 minuter och startade om sig själv. När datorn startat om så var dock upplösningen rätt och jag lirade i några timmar men sen när jag skulle stänga av spelet så slocknade skärmen återigen och datorn startade om sig själv. Svinjobbigt! Som tur var händer detta inte med alla spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nån mer som har problem med att skärmen ibland slocknar när man byter upplösning? Som igår, jag startade D3 som då kördes i 1920x1080@60Hz och bytte till 2560x1440@100Hz, skärmen slocknade och datorn frös efter 3 minuter och startade om sig själv. När datorn startat om så var dock upplösningen rätt och jag lirade i några timmar men sen när jag skulle stänga av spelet så slocknade skärmen återigen och datorn startade om sig själv. Svinjobbigt! Som tur var händer detta inte med alla spel.

Har haft liknande problem med min aoc g2460pg.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Medlem
Skrivet av varporx:

Har haft liknande problem med min aoc g2460pg.

Okej, det kanske är ett G-sync problem då eftersom din också har G-sync.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, skärmen har ju bara Displayport men skulle jag kunna koppla den till min laptop som bara har HDMI eller VGA i syfte om att köra nån surf eller mail tillsammans med en omvandlare?

Tex http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/disp...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Snabb fråga, skärmen har ju bara Displayport men skulle jag kunna koppla den till min laptop som bara har HDMI eller VGA i syfte om att köra nån surf eller mail tillsammans med en omvandlare?

Tex http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/disp...

Kanske, kanske inte. Men du kommer inte kunna ta del av varken G-Sync, ULMB eller 144/120Hz. Tror den bara blir 60Hz då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Kanske, kanske inte. Men du kommer inte kunna ta del av varken G-Sync, ULMB eller 144/120Hz. Tror den bara blir 60Hz då.

Köpte en kabel och testade, funkar ju inte >.< Var som sagt var bara ute efter mail/internet, inget annat men laptopen reagerar inte på skärmen.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Köpte en kabel och testade, funkar ju inte >.< Var som sagt var bara ute efter mail/internet, inget annat men laptopen reagerar inte på skärmen.

Sånt är livet. Är nog på grund av G-Sync modulen om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Sånt är livet. Är nog på grund av G-Sync modulen om inte annat.

Fast jag måste få det att fungera och jag ringde ASUS och de sa att det var nemas problemas. G-sync modulen är ju inte aktiverad i desktop, bara i spel. Får nog testa en annan adapter...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tja! Fick hem min skärm idag och är supernöjd! Men kan dock bara få ut 120hz? Hur kommer det sig?:)
Tack på förhand Robin

Permalänk
Medlem

Kört min sen i söndas och fy vilken underbar skärm ser inga pixel fel heller.hoppas dom håller sig borta :).

Skönt flyt i d3 o bättre fps i 1440p med denna än 1080p på förra skärmen också 144hz.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Avstängd

Kan alla som kör SLI vänligen ladda hem den senaste drivrutinen och kolla om era SLI-relaterade problem försvinner. Tydligen så ska den här senaste fungera bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Kan alla som kör SLI vänligen ladda hem den senaste drivrutinen och kolla om era SLI-relaterade problem försvinner. Tydligen så ska den här senaste fungera bra.

Jag hade inga SLI-relaterade problem med tidigare drivrutiner förutom att G-sync inte fungerar i OpenGL-spel med SLI. Detta problem kvarstår med senaste drivrutinen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kerven:

Jag hade inga SLI-relaterade problem med tidigare drivrutiner förutom att G-sync inte fungerar i OpenGL-spel med SLI. Detta problem kvarstår med senaste drivrutinen.

Är dom full-screen spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Är dom full-screen spel?

Japp. G-sync med OpenGL fungerar bara när jag stänger av SLI i Nvidia-panelen (att inaktivera SLI i spel-profilen räcker inte.)

OpenGL-spel som till exempel Rage och Wolfenstein: The New Order som inte ens stödjer SLI kräver att SLI är avstängt för att G-sync ska fungera också.

Permalänk
Skrivet av Chamoxzqt:

Har ett öppet RMA ärdende där sedan typ 8mån tillbaks, inte hört ett knyst från dom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kerven:

Japp. G-sync med OpenGL fungerar bara när jag stänger av SLI i Nvidia-panelen (att inaktivera SLI i spel-profilen räcker inte.)

OpenGL-spel som till exempel Rage och Wolfenstein: The New Order som inte ens stödjer SLI kräver att SLI är avstängt för att G-sync ska fungera också.

Hoppsan, det hade jag ingen aning om. Undrar om detta gäller alla OpenGL spel. Kanske G-Sync fullt ut bara stödjer DirectX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Hoppsan, det hade jag ingen aning om. Undrar om detta gäller alla OpenGL spel. Kanske G-Sync fullt ut bara stödjer DirectX?

Jag har testat massa OpenGL-spel och det ser ut som att detta är ett allmänt problem och inget som gäller specifika spel. Jag har inte hittat någon information om ifall detta är en begränsning eller en bugg.

Permalänk
Medlem

Med senaste 344.11 drivar försvann mina SLI problem :).

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Kan bara berätta slutet på historien om att kunna använda skärmen tillsammans med en dator som saknar DP - det slutade dåligt. Varken DP -> HDMI kabel eller DP -> VGA adapter fungerade. Efter att ha pratat med de sjyssta killarna på Webhallen så kom vi fram till att skärmen antagligen bara tar DP 1.2a kablar (vilka det än må vara) och att de två adapters jag testat kanske bara är DP 1.2. FYI ifall någon skulle få för sig att testa detta.

Sen har jag fortfarande grynigheten även efter utbytt skärm (Tack Webhallen för detta) mao beror det på något annat, vet inte vad. Mer info om detta finns i ROG Swift tråden i ASUS forumet (tyvärr låst).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av kinc:

Problemet ser ut att vara isolerat till användare med GTX670 eller 680, i vissa menyer och laddningsskärmar. Vi vet inte om det gäller alla med denna konfigurationen dock. Vi testar internt och kommer med uppdateringar här så fort vi vet mer.

Tjenare! har nu testat med ett sprillans nytt 980. Uppstår samma problem som det gjorde med mitt 680... Några uppdatteringar på detta?

Uppstår ej i 60Hz läge. I 120Hz/144Hz syns det. I 144Hz syns det som tydligast.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Kan bara berätta slutet på historien om att kunna använda skärmen tillsammans med en dator som saknar DP - det slutade dåligt. Varken DP -> HDMI kabel eller DP -> VGA adapter fungerade. Efter att ha pratat med de sjyssta killarna på Webhallen så kom vi fram till att skärmen antagligen bara tar DP 1.2a kablar (vilka det än må vara) och att de två adapters jag testat kanske bara är DP 1.2. FYI ifall någon skulle få för sig att testa detta.

Sen har jag fortfarande grynigheten även efter utbytt skärm (Tack Webhallen för detta) mao beror det på något annat, vet inte vad. Mer info om detta finns i ROG Swift tråden i ASUS forumet (tyvärr låst).

Trist. Sitter och sneglar på den här skärmen. Teknologin är helt otrolig och jag är säker på att 144Hz, G-Sync och ULMB kommer bli/är gamechangers. Men skärmen måste ju också fungera och från vad jag har läst så är det många som får rätt dåliga exemplar. Usch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Trist. Sitter och sneglar på den här skärmen. Teknologin är helt otrolig och jag är säker på att 144Hz, G-Sync och ULMB kommer bli/är gamechangers. Men skärmen måste ju också fungera och från vad jag har läst så är det många som får rätt dåliga exemplar. Usch.

För 7500kr så är jag inte supernöjd direkt. Fyra enda felen jag kan komma på är som sagt var grynigheten och blinkandet i loading screens samt att skärmen slocknar ibland när jag väljer grafikinställningar i spel (händer väldigt sällan men ändå) samt att den inte har en HDMI kontakt (visst, bandbredden är för låg men om jag bara vill koppla en laptop för att surfa eller nåt då?).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

För 7500kr så är jag inte supernöjd direkt. Fyra enda felen jag kan komma på är som sagt var grynigheten och blinkandet i loading screens samt att skärmen slocknar ibland när jag väljer grafikinställningar i spel (händer väldigt sällan men ändå) samt att den inte har en HDMI kontakt (visst, bandbredden är för låg men om jag bara vill koppla en laptop för att surfa eller nåt då?).

Jag måste instämma fast jag inte har skärmen och kanske inte kommer köpa den för att när man betalar så pass mycket pengar för en produkt som är top of the line så ska man förstås få en produkt som faktiskt är top of the line och inte ett måndagsexemplar även om dom olyckligtvis finns.

Sedan vet man inte om felen som uppstår härstammar från skärmen i sig, från G-Sync modulen inuti skärmen, från drivrutiner eller från något annat. Det försvårar situationen något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jag måste instämma fast jag inte har skärmen och kanske inte kommer köpa den för att när man betalar så pass mycket pengar för en produkt som är top of the line så ska man förstås få en produkt som faktiskt är top of the line och inte ett måndagsexemplar även om dom olyckligtvis finns.

Sedan vet man inte om felen som uppstår härstammar från skärmen i sig, från G-Sync modulen inuti skärmen, från drivrutiner eller från något annat. Det försvårar situationen något.

Nu har jag dessutom bytt ut den en gång också så måndagsex x 2 känns ju inte troligt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Nu har jag dessutom bytt ut den en gång också så måndagsex x 2 känns ju inte troligt.

Man ska aldrig säga aldrig. I tråden på Overclock.net så är det flera som har fått väldigt undermåliga exemplar flera gånger och behövt byta ut den. Men återigen så vet man inte heller om problemen kommer från fabriken, från transportering eller något annat. Massa möjliga saker..