AMD Radeon HD 7900 Series

Permalänk

AMD Radeon HD 7900 Series

Hej, nu är det så att för några dagar sen så började mitt grafik kort äka i värme så fort jag satte på datorn, utan nån anledning så blev det 50-55 grader och oftast så är det runt 30-35 som max & 40-42 när jag spelar lol t,ex (på lägsta grafiken) är detta farligt & varför gör den så?, och finns det nånting som kan lösa detta? kan även tilläga att jag laddade ner nya drivrutiner till kortet & då va graderna som vanligt, men 1 dag senare så hände det så igen & nu vet jag inte vad jag ska göra

Mitt grafik kort : http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/XFX-R...

Tacksam för svar ! )

Permalänk
Medlem

Varför spelar du lol på lägsta grafikinställningar?
Du råkar inte köra med 2st skärmar? Det brukar bidra till högre idletemps

Permalänk

Nej kör inte med 2 skärmar & jag vet inte varför jag kör på lägsta grafiken =p, & kan även säga att jag har rengjort datorn också men samma sak =p graderna ökar osv just nu ligger på 44-45 har åkt ner lite men det lär åka upp snart igen =p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilsson1993:

Nej kör inte med 2 skärmar & jag vet inte varför jag kör på lägsta grafiken =p, & kan även säga att jag har rengjort datorn också men samma sak =p graderna ökar osv just nu ligger på 44-45 har åkt ner lite men det lär åka upp snart igen =p

Hur varmt blir kortet när du stresstestar det ?

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk

vet inte har inte provat det, kan du länka det prog så jag kan prova :)?