Värt att gå från Galaxy S3 till Z3?

Permalänk
Medlem

Värt att gå från Galaxy S3 till Z3?

Jag har alltid varit sugen på en Xperia Z eftersom jag gillar designen. Och nu börjar min S3a bli lite dassig den har ju nåra år på nacken. Hur stort är hoppet från S3an till Z3an? Har redan bokat Z3an på elgiganten men kan säga upp bokningen om ja ångrar mig. Va säger ni? Skulle va kul att testa ett nytt märke. Men har ingen erfarenhet av Z serien.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Jag har alltid varit sugen på en Xperia Z eftersom jag gillar designen. Och nu börjar min S3a bli lite dassig den har ju nåra år på nacken. Hur stort är hoppet från S3an till Z3an? Har redan bokat Z3an på elgiganten men kan säga upp bokningen om ja ångrar mig. Va säger ni? Skulle va kul att testa ett nytt märke. Men har ingen erfarenhet av Z serien.

Tack på förhand!

Det är helt klart ett stort lyft på mer eller mindre alla fronter och tror du kommer bli väldigt nöjd!
Sonys telfoener har på senaste blivit väldigt intressanta måste jag säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Det är helt klart ett stort lyft på mer eller mindre alla fronter och tror du kommer bli väldigt nöjd!
Sonys telfoener har på senaste blivit väldigt intressanta måste jag säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, har gått från Samsung Galay S2 till Xperia Z1 Compact och det betydligt större skillnad, till Sonys fördel, än jag trodde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Jag har alltid varit sugen på en Xperia Z eftersom jag gillar designen. Och nu börjar min S3a bli lite dassig den har ju nåra år på nacken. Hur stort är hoppet från S3an till Z3an? Har redan bokat Z3an på elgiganten men kan säga upp bokningen om ja ångrar mig. Va säger ni? Skulle va kul att testa ett nytt märke. Men har ingen erfarenhet av Z serien.

Tack på förhand!

Köpte min z3 i Hong Kong förra veckan! Helt magisk telefon och jag har inte lyckats hitta någon nackdel med den än så länge! Rekommenderas starkt och ett klart steg upp från s3! Batteritiden är otrolig och jag har inga som helst problem att klara 1,5 - 2 dagar trots att batteriet inte är "inkört" än!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Hoppade från S2 till Z2 innan sommaren och är väldigt nöjd. Det majje skriver gäller för Z2 också, batteritiden hos Z2 jmf S3 är väldigt mycket bättre. Så om de inte har skabblat Z2->Z3 så blir du säkert nöjd

Permalänk
Medlem

Härligt! kul att folk är nöjda Gör också mitt val lite enklare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Härligt! kul att folk är nöjda Gör också mitt val lite enklare

Jo, denna tråden gör mitt val väldigt enkelt, tack så mycket för nu blir det en ny Z3, denna vecka hoppas jag med extra skydd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Satsa på en Oneplus One istället, billigare och bättre.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Har haft samma "problem/fundering" då även min S3 börjar bli störande seg. Så jag har förhandsbokat en Z3 compact, så min S3 blir förpassad som leksak för de små. Om man har tur så kommer den till helgen:)

Permalänk
Medlem

Har haft min z3 i någon vecka nu.
Väldigt nöjd än så länge måste jag säga.

Gick ändå från en LG G3 som rent mjukvarumässigt är ganska katastrofal.
Men Z3an känns rapp, helt okej på alla fronter förutom att jag finner den aningen obejväm att hålla i

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Jag och sambon sitter med Z1or och ska byta till Z3or vid årsskiftet när det är dags för förlängning.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camel-en:

Har haft samma "problem/fundering" då även min S3 börjar bli störande seg. Så jag har förhandsbokat en Z3 compact, så min S3 blir förpassad som leksak för de små. Om man har tur så kommer den till helgen:)

Har också märkt att min S3a börjar bli seg, även batteritiden börjar bli kort trotts att jag använer den sällan just nu. Men då har ja också haft den sedan release och det är väll 3 år sen? Så ja hoppas kunna ha Z3an en lång tid framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Har också märkt att min S3a börjar bli seg, även batteritiden börjar bli kort trotts att jag använer den sällan just nu. Men då har ja också haft den sedan release och det är väll 3 år sen? Så ja hoppas kunna ha Z3an en lång tid framöver.

Samma som er. Köpte nytt batteri och flasha in cyanogenmod och det vart som en helt ny telefon. Billigare alternativ till liten kostnad.

www.get.cm <- gå in här på dator och telefon för en smidigare process att installera cyanogenmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Har också märkt att min S3a börjar bli seg, även batteritiden börjar bli kort trotts att jag använer den sällan just nu. Men då har ja också haft den sedan release och det är väll 3 år sen? Så ja hoppas kunna ha Z3an en lång tid framöver.

Slänger du in en google play edition/stock android ROM och byter batteriet på din S3a borde den nästan bli som ny. Det kan kanske köpa dig ett år för ett par hundralappar och några timmar av ditt liv.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Jag går från S3 till Z3C och har förvisso bara klämt på demoex i butik men jag kunde då inte känna någon märkbar skillnad prestandamässigt i mitt användande. Dessutom tyckte jag den var plastig. Jag tycker inte det är värt det men jag byter av andra orsaker, bland annat defekt högtalare, volymkontroll samt lite sprickor. Z3C verkade ha bäst prestanda per prisenhet och jag fick till en bra deal med min operatör. Dedikerad kameraavtryckare är också ett stort plus för mig, fattar inte varför den tagits bort från alla smartphones då det blev touchscreen.