Permalänk
Medlem

Löda krets till spelkontroll.

God afton! Ska löda på kablar på följande krets(kretsen är från ett tangentbord) för att bygga en egen spelkontroll. (ska löda på de svarta avlånga stiften) men lödtenn verkar inte festa därpå. Någon som har ide om hur jag kan festa de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bowscar:

God afton! Ska löda på kablar på följande krets(kretsen är från ett tangentbord) för att bygga en egen spelkontroll. (ska löda på de svarta avlånga stiften) men lödtenn verkar inte festa därpå. Någon som har ide om hur jag kan festa de?http://i.imgur.com/Z5CnGeW.png

Är du säker på att det är metall? Jag tycker det ser ut som någon slags plastig yta...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

fluss och tillräckligt varmt

Permalänk
Medlem

Är du säker på detta då det inte verkar vara riktigt metall och ngn blankaktig yta? Kommer jag dessutom inte smälta kortet då??

Permalänk
Medlem

Jag tror att kontakttungorna är täckta med kol i något slags bindemedel. Det borde finnas koppar under som skulle komma fram om du slipar försiktigt med lite sandpapper. Jag skulle slipa bara ändarna först.

Annars kanske det skulle kunna gå att spänna på en liten bit experimentkort med skruvar och muttrar och löda på kortet istället, om spännvidden mellan kontakttungorna på kontrollerkortet stämmer med det mellan ledningsbanorna på experimentkortet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bowscar:

Är du säker på detta då det inte verkar vara riktigt metall och ngn blankaktig yta? Kommer jag dessutom inte smälta kortet då??

Den där kontakten är gjord för att ha en metalbricka ovanpå, där du har kablarna mellan. Har du inte kvar den? Den skall skruvas på.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP