GMAIL: ångra ta bort utkast

Permalänk
Medlem

GMAIL: ångra ta bort utkast

Råka trycka fel och kastade hela veckans jobbrapport. Har alltid rapporten sparad som utkast och fyller i eftersom och skickar i väg i slutet av veckan och fungerar bra.

Idag efter jag skrivit klart råka jag komma och knappen "släng utkast" och nu är hela rapporten borta. Det är mycket detaljerad information som jag aldrig kommer komma ihåg. Går det ångra på något sätt. Letar febrilt men hittar inget.... panik.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Unfortunately, if you discard a draft it can not be recovered.

However, when you discard a draft you should see an undo link pop up and you can undo your action by clicking this link. Some user reported methods that may work also include pushing the back button on the browser to take you back to the previous page or checking if the draft is still on a different device, however there is no guarantee that the draft will still be there.

https://productforums.google.com/forum/#!topic/gmail/stXb0ZIr...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Tips till nästa gång: spara även såna mängder med text lokalt, tex i en textfil. Alltid.

Och sen hade jag ju inte direkt litat på att någon tjänst online alltid sparar grejor som man vill. Shit happens, tom på googles servrar...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bugg:

Råka trycka fel och kastade hela veckans jobbrapport. Har alltid rapporten sparad som utkast och fyller i eftersom och skickar i väg i slutet av veckan och fungerar bra.

Idag efter jag skrivit klart råka jag komma och knappen "släng utkast" och nu är hela rapporten borta. Det är mycket detaljerad information som jag aldrig kommer komma ihåg. Går det ångra på något sätt. Letar febrilt men hittar inget.... panik.

Använd program som sparar ned det du skriver till disken omedelbart. Spara aldrig viktiga saker i molnet. Använder du Windows har du Office OneNote som är alldeles superbt på det. När du skall skicka in det kör du bara copy-paste.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2