Permalänk
Skrivet av Sir_Magnum:

Hej!

Jag reklamerade mitt Sony sbh52 för ett par veckor sedan och trodde att det skulle skickas in på "service" men jag fick detta svar:

"Då din produkt var av ”ringa” värde kommer vi att kreditera den utan krav på retur, dvs. du får välja att behålla eller själv skrota den defekta produkten. Beroende på betalningsalternativ gäller nedan: * Förskottsbetalning; Pengarna återbetalas till samma kort/ konto varifrån du gjorde betalningen. Normalt tar det ca 5 bankdagar innan pengarna syns på kontot.[...]"

Känslorna är lite blandade då varan har gått upp en del i pris om jag skulle registrera en ny beställning. Men jag har redan köpt ett annat headset eftersom detta drog ut på tiden så okej då.

19 september fick jag svar att "Tyvärr så har krediten blivit utskriven och kan inte makuleras. "

Nu har det gått flera veckor, men fortfarande inga pengar på kontot. Inga svar på mailet jag skickade för över en vecka sedan där jag undrade om jag behövde komplettera med någon information heller...

Kan du kolla på det, om jag behöver göra något mer?

Räcker "RMA2001201 CRM:0112311" som information?

Med vänlig hälsning

Mårten

Vi har kollat på ditt ärende och vår kundtjänst ska ha kontaktat dig angående betalningen, vi beklagar att det drog ut på tiden.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Vi har kollat på ditt ärende och vår kundtjänst ska ha kontaktat dig angående betalningen, vi beklagar att det drog ut på tiden.

Det låter bra, tack för hjälpen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa igenom alla poster här så kanske nämnts innan.
Har sedan någon dag stora problem helt plötsligt med eran navigering på hemsidan med Firefox, har fram tills nu aldrig haft något problem. Nu så öppnas menyerna inte alls eller syns delvis till en början, alternativt kommer fram när man för pekaren runt på skärmen. Samt att menyn för mitt konto inte alls reagerar för mig.

Chrome fungerar det helt normalt för mig, men fortsätter helst använda Firefox.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aotw:

Orkade inte läsa igenom alla poster här så kanske nämnts innan.
Har sedan någon dag stora problem helt plötsligt med eran navigering på hemsidan med Firefox, har fram tills nu aldrig haft något problem. Nu så öppnas menyerna inte alls eller syns delvis till en början, alternativt kommer fram när man för pekaren runt på skärmen. Samt att menyn för mitt konto inte alls reagerar för mig.

Chrome fungerar det helt normalt för mig, men fortsätter helst använda Firefox.

Samma här. Skulle beställa en dator och några andra prylar i morse, men Pale Moon (FF-baserad) reagerar inte som den ska på menyerna längre. Funkar i IE, men jag är ärligt talat trött på alla problem, så nu går ordern till någon annan. Det fungerade för någon dag sedan.

Edit: Testade nu igen; Ibland funkar det, ibland inte, helt hopplöst och väldigt irriterande.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Samma här. Skulle beställa en dator och några andra prylar i morse, men Pale Moon (FF-baserad) reagerar inte som den ska på menyerna längre. Funkar i IE, men jag är ärligt talat trött på alla problem, så nu går ordern till någon annan. Det fungerade för någon dag sedan.

Edit: Testade nu igen; Ibland funkar det, ibland inte, helt hopplöst och väldigt irriterande.

Verkar även vara buggig i Chrome för mig nu även, verkar fungera för det mesta men får samma fel som i Firefox ibland, när det gäller menyn "mitt konto".

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk

Varför kan man inte köpa Microsoft Surface 3 som privatperson hos er?

Visa signatur

riiichard

Permalänk
Skrivet av riiichard:

Varför kan man inte köpa Microsoft Surface 3 som privatperson hos er?

Svenska Windows-chefen Thomas Floberg: http://www.idg.se/2.1085/1.587493/ville-salja-surface--nobbad...

– Vi har ett antal partner som vi säljer genom. Till företag och organisationer är det Atea och Dustin, och mot konsument är det Elgiganten, Siba, Media Markt och Webhallen.

Permalänk
Medlem

Jag skicka mitt grafikkort för lite över en månad sedan till er för att ni skulle kolla på det.

Jag har skickat frågan om status på det och ni frågade vad för utgångar jag använde till grafikkortet och jag har svarat, men inte fått nå svar på det än. Börjar bli lite jobbigt att sitta på det här sämre grafikkortet under tiden mitt är borta.

Trodde inte det skulle ta så här länge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Samma här. Fick precis ett mail om att ekonomiavdelningen ligger efter.

Jaha, nu har det tagit 4 (!!) veckor (och två mail) sedan ni lovade att pengarna skulle sättas in på min frus kort och fortfarande inte ett ljud. Nog för att er "ekonomiavdelning" verkar ha problem men nu är det ju rent löjligt... Vad håller ni på med? Börjar ju lukta likviditetsproblem...

Ärende CAS-03955-D7T5 för övrigt.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Ja alltså något är väldigt skumt. Trodde mitt problem var löst då de bad mig skicka in mina bankuppgifter, men det var en vecka sedan och inga pengar ännu. Har även för mig gått 4 veckor idag sedan pengarna skulle ha återbetalats. Vilket dessutom skulle ha skötts automatiskt eftersom jag betalade med kort, men fick ändå lämna bankuppgifter förra veckan. Hade dessutom helst sett att jag fått ett nytt Z-906 system vilket garantiärendet ursprungligen gällde istället för hävt köp.

Permalänk
Medlem

Det går sjukt seg hos Dustin nu för tiden. Bad om en fakturakopia den 25 september och då ringde jag ändå om det. Fick den idag på mailen.

På företagssidan, om man skapar ett nytt ärende för en order, så tar det också över en vecka att få svar.
Under all kritik!

Permalänk
Medlem

Väntar också på en kreditering av pengar som skulle skett 22 Sept.
Önskar i alla fall att ni kunde skicka ut ett mail och informera att ni har problem :/

Permalänk
Medlem

Samma läge här, fick bekräftelse om återbetalning den 1 oktober. Fortfarande inga pengar på kontot och kundtjänst har inte svarat på mail.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Henrico:

Jaha, nu har det tagit 4 (!!) veckor (och två mail) sedan ni lovade att pengarna skulle sättas in på min frus kort och fortfarande inte ett ljud. Nog för att er "ekonomiavdelning" verkar ha problem men nu är det ju rent löjligt... Vad håller ni på med? Börjar ju lukta likviditetsproblem...

Ärende CAS-03955-D7T5 för övrigt.

Skrivet av altair4:

Ja alltså något är väldigt skumt. Trodde mitt problem var löst då de bad mig skicka in mina bankuppgifter, men det var en vecka sedan och inga pengar ännu. Har även för mig gått 4 veckor idag sedan pengarna skulle ha återbetalats. Vilket dessutom skulle ha skötts automatiskt eftersom jag betalade med kort, men fick ändå lämna bankuppgifter förra veckan. Hade dessutom helst sett att jag fått ett nytt Z-906 system vilket garantiärendet ursprungligen gällde istället för hävt köp.

Skrivet av N!klas:

Det går sjukt seg hos Dustin nu för tiden. Bad om en fakturakopia den 25 september och då ringde jag ändå om det. Fick den idag på mailen.

På företagssidan, om man skapar ett nytt ärende för en order, så tar det också över en vecka att få svar.
Under all kritik!

Skrivet av Woundead:

Väntar också på en kreditering av pengar som skulle skett 22 Sept.
Önskar i alla fall att ni kunde skicka ut ett mail och informera att ni har problem :/

Skrivet av Bossibo:

Samma läge här, fick bekräftelse om återbetalning den 1 oktober. Fortfarande inga pengar på kontot och kundtjänst har inte svarat på mail.

Man blir ju orolig på riktigt eftersom det är helt olikt Dustin. Jag har ingen aning om Dustinkoncernens likviditet innan de sjösatte den nya (läckande) skutan/sidan. Har botten gått ur försäljningen kan ju mycket hända, snabbt, i den marginalsnåla och lättrörliga datorbranschen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Såg att ni hade Synology DiskStation DS415+ för 5 459 ett tag och jag tyckte då det var ett givet köp.
Till min besvikelse har ni nu höjt priset till det som det var innan 6 095.

Hur kommer detta sig? Ni var inte den enda butiken som låg kring det nya priset och hör nu höjt.

Permalänk
Medlem

Hej,

Även jag har haft det väldigt besvärligt med Dustin på sistone.
Jag beställde lite grejer som jag förskottsbetalade i början av Augusti och posten strulade till det så det ena paketet innehållandes en bildskärm fastnade hos posten.
Dustin skickade då ut en ny bildskärm, först till helt fel företag, men sedan till mig mot en 60-dagars faktura. Den första bildskärmen de skickat ut returnerade posten till dom och den krediterades, men jag fick inte några pengar tillbaka.

Jag har haft åtskilliga telefonsamtal där jag blivit runtkopplad mellan olika personer på kundtjänst och tydligen ska jag få tillbaka pengarna för den första bildskärmen och betala fakturan för den jag till slut fått. Men några pengar får jag inte, trots att det nu gått över en månad sen den första bildskärmen krediterades.

Antingen har Dustin problem med likviditeten eller stora organisatoriska problem...

Hela min historia kan ni läsa här:

Citat:

14-08-07 Lägger order 1670****. Som tidigare är Dustin snabba och skickar paketet samma dag! Eftersom de skickar som företagspaket och min adress är min privatbostad blir det problem för posten och paketen måste omsorteras, men paketen har tidigare alltid kommit fram till slut.

14-08-13 Jag hämtar ut mitt ena paket. Det andra står det fortfarande att det omsorteras. Några dagar senare ringer jag postens kundtjänst som kontaktar min lokala post som hävdar att de kört ut paketet till mitt utlämningsställe. Jag besöker utlämningsstället två gånger och de säger att paketet inte finns där.

14-08-24? Skapar ärende att leverans inte kommit fram
14-08-26 Får mejl angående ärende RMA 734*** från M med fråga om en ny skärm ska skickas mot faktura på 60 dagar, eftersom det annars kan bli så att jag blir med två bildskärmar.
14-08-29 Jag svarar M att jag vill ha en ny skärm skickad och accepterar fakturan.
14-09-05 Jag får en kredit-faktura på bildskärmen som inte kommit fram, men inga pengar återbetalade eller ny bildskärm skickad.
14-09-05 Jag ringer till ”order och beställing”. Efter lång väntetid får jag beskriva mitt ärende för S som berättar att jag egentligen skulle ha ringt kundtjänst. Han vill koppla mig dit, men då jag inte har tid med det så säger han att jag kan skicka ett mejl till honom så ska han vidarebefordra den till kundtjänst. Detta gör jag och får ett autosvar att Dustin har hög belastning, men kommer svara fortast möjligt.

14-09-12 Ingenting verkar ha hänt så jag ringer till kundtjänst. Får hjälp av U som lägger en ny order. Då det tar längre tid för mig att få företagspaket så ber jag henne skicka det som privatpaket. Senare på eftermiddagen kollar jag min mejl och ser då att jag fått en orderbekräftelse från Dustin. MEN…
För ganska många år sedan hjälpte jag en bekant som har byggfirma med lite kontors-IT. Jag beställde då lite utrustning från Dustin och skapade då ett konto åt honom hos Dustin där jag använde min e-postadress. Av någon anledning har Ul lagt upp en order på en bildskärm till den här byggfirman!

14-09-15 Jag ringer Dustin igen. Den här gången numret till kundtjänst. Jag får nu prata med S igen som hävdar att jag inte kommit rätt nu heller. Han vidarekopplar mig och efter lång väntetid hamnar jag hos kundtjänsten för Dustin home. Jag berättar att jag är företagskund och att jag behöver prata med ”företags-dustins” kundtjänst. Han kopplar mig då och efter en väntetid igen hamnar jag hos F på order och beställning. Jag berättar hela historien för honom och han tycker det är väldigt underligt eftersom S jobbar på kundtjänst! Hursomhelst är han väldigt vänlig och hjälpsam. Han säger att det finns redan en order upplagd till mig, men den har bara inte blivit skickad. Han kan få den skickad och ska prata med U som ska kontakta byggfirman att dom inte ska hämta ut paketet som skickats fel. U kontaktar byggfirman genom att skicka ett mejl till den adress som finns registrerad, dvs. TILL MIG! Jag ringer då byggfirman och vidarebefordrar det U skrivit i mailet.

14-09-16 Får äntligen min bildskärm! Men till bildskärmen kom även en ny faktura där det även är tillagt för en till frakt.
14-09-24 Kontaktar Dustins kundombudsman genom formuläret på hemsidan.

14-10-01 Får inget svar från konsumentombudsmannen. Däremot ringer byggfirman upp mig och har fått en påminnelsefaktura. Jag ringer då till Dustins växel och ber att få prata med Stefan Langheden som står som konsumentombudsmannen jag tidigare försökt kontakta på Dustins hemsida. Telefonisten kopplar mig dit, men Stefan svarar inte. Då ber jag henne koppla mig till F som hjälpt mig innan, men han är sjuk. Jag ber då om att bli kopplad till kundtjänst. Efter en liten väntetid blir jag kopplad till en tjej som säger ”välkommen till Dustin”. Jag börjar förklara mitt ärende och när jag säger att jag har ett ärendenummer vill hon koppla mig vidare till ”någon som kan titta på ärendet”. Efter en stund i telefonkö igen får jag prata med A. Han påstår bestämt att om fakturan är krediterad ska jag ha fått tillbaka pengarna på kortet jag betalat med. Men jag har kollat mitt kontoutdrag och är säker på att jag inte fått några pengar. Han lovar att med hjälp av ekonomiavdelningen titta på det och även stoppa påminnelsefakturan till byggfirman och återkomma till mig. Han ringer upp efter någon timme och säger att fakturan är stoppad, men att min återbetalning ska dom kolla upp dagen efter.

14-10-03 Ringer växeln och ber att få prata med A på kundtjänst. Får till svar att dom inte kopplar till enskilda personer på kundtjänst, men gärna kopplar mig till "kundtjänst-slingan". Jag blir kopplad och får prata med P. Jag säger återigen att jag helst vill prata med A på kundtjänst. Hon säger: Jag kan ju koppla dig till kundtjänst då." Har jag inte kommit till kundtjänst? "Nej, alltså jag lägger ju ärenden" svarar hon. Jag blir kopplad och får prata med A2 som säger att A nyss gått på lunch. Jag förklarar lite kort om mitt ärende och uppger ärendenummer och hon ser att det senaste A skrivit är att han ska prata med en annan avdelning. Hon ska säga åt A att kontakta mig när han kommit tillbaka från lunchen. Jag får sedan ett mejl från A att ärendet fortfarande ligger hos ekonomiavdelningen och att den ska betalas ut.

Permalänk
Medlem

Otäckt... Det här börjar ju verkligen lukta illa? Jag trodde jag var ensam innan jag började titta i denna tråd..

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Det börjar låta som att man ska börja varna alla man känner/träffar/pratar/chattar/skriver med/till om att Dustin bör man sluta handla ifrån om man vill vara säker då tydliga tecken på konken börjar dyka upp!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av grizzly666:

Det börjar låta som att man ska börja varna alla man känner/träffar/pratar/chattar/skriver med/till om att Dustin bör man sluta handla ifrån om man vill vara säker då tydliga tecken på konken börjar dyka upp!

Så länge Dustin är ointresserade eller ovilliga att berätta för sina kunder varför det är så stora problem blir ju allt bara gissningar. De omorganiserade relativt nyligen sina bolag eftersom man fick nytt organisationsnummer på fakturorna. Det kanske ytterligare bidragit till inkörningsproblemen:

"Vi har gjort en förändring som innebär att alla säljbolag inom Dustin-koncernen blir landspecifika bolag från den 1 september. Det innebär att Dustin AB blir Dustin Sverige AB, med organisationsnummer 556666-1012.

Den enda skillnaden är att avsändaren på fakturan är Dustin Sverige AB istället för Dustin AB med samma Bankgiro-/postgironummer som tidigare."

Det har ju ryktats länge om börsintroduktion eftersom riskkapitalbolaget Altor som äger 80% väl snart vill ha tillbaka sina pengar, de 80% de köpte 2006: http://www.nyemissioner.se/foretag/planerad-notering/dustin_a...

Antagligen har väl alla förändringar gjorts som en förberedelse, men med tanke på vad som hänt kanske introduktionen skjuts på framtiden igen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av pari:

Hej,

Även jag har haft det väldigt besvärligt med Dustin på sistone.
Jag beställde lite grejer som jag förskottsbetalade i början av Augusti och posten strulade till det så det ena paketet innehållandes en bildskärm fastnade hos posten.
Dustin skickade då ut en ny bildskärm, först till helt fel företag, men sedan till mig mot en 60-dagars faktura. Den första bildskärmen de skickat ut returnerade posten till dom och den krediterades, men jag fick inte några pengar tillbaka.

Jag har haft åtskilliga telefonsamtal där jag blivit runtkopplad mellan olika personer på kundtjänst och tydligen ska jag få tillbaka pengarna för den första bildskärmen och betala fakturan för den jag till slut fått. Men några pengar får jag inte, trots att det nu gått över en månad sen den första bildskärmen krediterades.

Antingen har Dustin problem med likviditeten eller stora organisatoriska problem...

Hela min historia kan ni läsa här:

Hej! Jag vill börja med att beklaga förseningen och det här har dragit ut på tiden. Vi har haft ett tillfälligt tekniskt problem som gjort att återbetalningar har dröjt. Det är därför som det tar längre tid än normalt och vi jobbar för fullt med att åtgärda detta.

Har du ett order/ärende-nummer så skicka gärna det i PM så kan vi kolla upp ditt ärende för att lösa det så snabbt som möjligt.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Woundead:

Väntar också på en kreditering av pengar som skulle skett 22 Sept.
Önskar i alla fall att ni kunde skicka ut ett mail och informera att ni har problem :/

Hej! Jag vill be om ursäkt för förseningen och att vi inte har återkopplat. Vi har haft ett tillfälligt tekniskt problem som gjort att återbetalningarna har dröjt. Det är därför som det tar längre tid än normalt och vi jobbar för fullt med att åtgärda detta. Har du ett order/ärende-nummer så skicka gärna det i PM så kan vi kolla upp ditt ärende.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Fick svar från Dustin nu i allafall:

"Ni behöver ej vara oroliga, varför utbetalningen av er kredit har tagit längre tid än väntat är för att vår kundreskontra avdelning har stor belastning på sig. Utbetalningen kommer ske till samma kort som betalningen har genomförts med. Vi hoppas att utbetalningen sker snarats till dig."

Tyvärr inget datum eller tidsram.
Tycker synd om de som ligger ute med större summor.

Mvh
Woundead

Skickades från m.swecockers.com

Edit:
Tack för svar här med Dustin, vi postade nästan samtidigt.

Vet ni ungefär hur många veckor ni ligger efter?

Permalänk
Skrivet av Bossibo:

Samma läge här, fick bekräftelse om återbetalning den 1 oktober. Fortfarande inga pengar på kontot och kundtjänst har inte svarat på mail.

Hej! Jag beklagar dröjsmålet, förstår att det är frustrerande. Anledningen är ett tillfälligt tekniskt problem som gjort att återbetalningarna har dröjt. Det är därför som det tar längre tid än normalt och vi jobbar för fullt med att åtgärda detta.

Har du ett order/ärende-nummer så skicka gärna det i PM så kan vi kolla upp ditt ärende.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej! Jag vill börja med att beklaga förseningen och det här har dragit ut på tiden. Vi har haft ett tillfälligt tekniskt problem som gjort att återbetalningar har dröjt. Det är därför som det tar längre tid än normalt och vi jobbar för fullt med att åtgärda detta.

Har du ett order/ärende-nummer så skicka gärna det i PM så kan vi kolla upp ditt ärende för att lösa det så snabbt som möjligt.

Skrivet av Dustin Home:

Hej! Jag vill be om ursäkt för förseningen och att vi inte har återkopplat. Vi har haft ett tillfälligt tekniskt problem som gjort att återbetalningarna har dröjt. Det är därför som det tar längre tid än normalt och vi jobbar för fullt med att åtgärda detta. Har du ett order/ärende-nummer så skicka gärna det i PM så kan vi kolla upp ditt ärende.

Skrivet av Dustin Home:

Hej! Jag beklagar dröjsmålet, förstår att det är frustrerande. Anledningen är ett tillfälligt tekniskt problem som gjort att återbetalningarna har dröjt. Det är därför som det tar längre tid än normalt och vi jobbar för fullt med att åtgärda detta.

Har du ett order/ärende-nummer så skicka gärna det i PM så kan vi kolla upp ditt ärende.

För mig handlar det om att återställa förtroendet för Dustin efter senaste tidens turbulens. Att skriva tre separata inlägg som är i princip identiska utan att berätta vad som är/var problemet, ökar snarare än minskar osäkerheten. I ljuset av alla problem senaste tiden så skulle en lite bättre förklaring nog uppskattas, speciellt som ni inte säger uttryckligen att det "tillfälliga tekniska problemet" ens är löst (även om 2/3 inlägg innehåller ett "haft").

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

För mig handlar det om att återställa förtroendet för Dustin efter senaste tidens turbulens. Att skriva tre separata inlägg som är i princip identiska utan att berätta vad som är/var problemet, ökar snarare än minskar osäkerheten. I ljuset av alla problem senaste tiden så skulle en lite bättre förklaring nog uppskattas, speciellt som ni inte säger uttryckligen att det "tillfälliga tekniska problemet" ens är löst (även om 2/3 inlägg innehåller ett "haft").

Håller helt med. Hade det varit löst så hade vi ju haft pengarna på kontot istället för ännu mer bedyrelser att det är ordnat vilket det helt tydligt inte är.

Ord betyder ingenting i detta fall.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Skrivet av Henrico:

Jaha, nu har det tagit 4 (!!) veckor (och två mail) sedan ni lovade att pengarna skulle sättas in på min frus kort och fortfarande inte ett ljud. Nog för att er "ekonomiavdelning" verkar ha problem men nu är det ju rent löjligt... Vad håller ni på med? Börjar ju lukta likviditetsproblem...

Ärende CAS-03955-D7T5 för övrigt.

Din återbetalning genomfördes igår och vi hoppas ni erhåller pengarna inom ett par bankdagar. Vi beklagar verkligen väntetiden som uppstått !

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Har reklamerat ett grafikkort hos er.
Enligt posten kom det fram till dustin den 9/9. 12/9 skickar ni det på service och sedan dess har jag inte hört något ifrån er alls. Det har ändå gått en bit över 30 dagar nu. Vad är det som pågår egentligen?

Ärendenummer CAS-01134-L6M3

Tacksam för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För många datorer för signaturen.
http://h23.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Din återbetalning genomfördes igår och vi hoppas ni erhåller pengarna inom ett par bankdagar. Vi beklagar verkligen väntetiden som uppstått !

Inne på kontot nu så det fungerade.

Dock klart bitter eftersmak att man ska behöva bli så här pass irriterad innan det händer något. Tror dessutom att ert numera lite skamfilade rykte skulle må bra om ni var betydligt öppnare i er kommunikation om att ni faktiskt har problem.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Är väl bäst jag skriver ärendenumret här för min 4v+ försenade återbetalning med då så kanske jag också får in mina pengar nån gång också..............

CAS-02611-Y8W4

Permalänk

Jag har hängt här på forumet ända sedan man köpte sina datorkomponenter på skribofont och varje MB ram kostade en tusenlapp. Jag har många gånger varit nära att regestrera mig för att ställa någon fråga eller ge mig in i en debatt men har alltid upptäckt att mina frågor redan blivit besvarade i någon tråd eller att någon mer kunnig redan lyckats uttrycka vad jag tycker och tänker. Jag hade hoppats att när jag väl hade en åsikt eller fråga som jag anser viktig nog för att regestrera mig och skriva så skulle det vara om något roligt/intressant som skulle engagera all samlad expertis på forumet. Därför känns det nu tråkigt att mitt premiärinlägg handlar om att bara klaga. Nåväl....

Jag har alltid varit en trogen kund hos dustin (eller trogen och trogen, men jag har köpt mycket där för att de allt som oftast varit billigast) både privat och via mitt företag och jag har sällan haft några problem fram tills för något/några år sedan. För ett par år sedan började i stort sett varannat paket jag beställt dyka upp helt och hållet deformerat och ibland med stora hål i emballaget. Jag har kontaktat Dustin ett par gånger angående detta men de har varje gång hänvisat till postens hantering och visst vet jag att posten ibland är lite hårdhänta men i de här fallen måste någon på posten verkligen hata Dustin för jag har aldrig haft samma problem med någon annan butik.
Dessutom har det hänt ett par gånger att paketen helt saknar utfyllnadsmaterial så att sakerna jag besällt kastas omkring inne i paketen (inget har gått sönder pga detta för mig dock) men man ser på de postenanställda som lämnar ut sakerna att de skäms för att sträcka fram paketet som låter som när man skakar ett pussel. Även detta har jag påpekat för Dustin och svaret jag fått då är att de avgör från fall till fall ifall det behövs utfyllnadsmaterial i paketen, men ifall de inte anser att det behövs till exempelvis hårddiskar då undrar jag när de tycker att det behövs.

Hur som haver, att det titt som tätt dyker upp trasiga paket är väl egentligen ingen fara så länge allt fungerar och de ställer upp ifall något blir problem (även om jag även har en rolig historia om när Dustin först inte ville ta emot en skärm jag lämnade tillbaka för att de tyckte kartongen var för skadad, men de ändrade sig sedan). Anledningen till att jag skriver detta inlägg är dock för att de senaste månaderna har verkligen ingenting fungerat! Som privatperson ligger jag fortfarande ute med pengar för en returnerad produkt och det är omöjligt att få svar på när dessa pengar kommer att betalas ut. Mitt företag väntar dessutom på svar på ett antal mail som skickats för upp till en månad sedan vilket är helt och hållet oacceptabelt i den här branschen!

Så för att avsluta det här premiärinlägget. Dustin! Ni har problem, jag förstår att ni vill lösa dessa med så lite uppmärksamhet från allmänheten som möjligt, men jag tycker att det är dags att ni svarar på vad det är som händer egentligen. Som det är nu känns det inte alls säkert att beställa från er och alla rykten som likviditetsproblem (som säkert inte är mer än ett rykte men eftersom ni inte säger något så...) gör att jag blir orolig.
Dessutom tycker jag det är dags att ni gör en ordentlig utredning till varför så många paket ni skickar blir helt massakrerade. Även om det, som ni säger, är postens fel så borde ni ta upp detta med dem för att se ifall något kan göras annorlunda för jag har som sagt aldrig varit med om att någon annan butik har problem i den utsträckningen som ni har.

Tack för mig!