Permalänk
Medlem

Project Evolvd

Tjena Sweclockers!

Då var det dags för min första logg, men inte mitt första bygge.

Bygget kommer bestå av två "faser" fas ett är bara att få ihop det lite snyggt med luftkylning. Fas två kommer bli vattenkylning av hela datorn, och förhoppningsvis sleeve också, men MDPC-X verkar ha tagit semester, samt övergång till 100% SSD (trött på HDD surret.) När jag går över till H2O lär det bli Oranget eller grönt tema, vad tycker folk?

Eftersom det blir två faser samt vilket chassi jag valde tyckte jag Project Evolvd passa bra.

Specs i datorn.

Intel Core i7 5820k
Phanteks PH-TC14PE
ASRock X99M Killer mATX
G.Skill Ripjaws 4 16GB DDR4 2133MHz
ASUS GTX 780 TI Matrix Platinum
Corsair AX860 80PLUS Platinum
Phanteks Enthoo Evolv Satin Black
Samsung 830 256 GB

Lite WIP bilder kommer senare ikväll.

Kommer nog göra ett bildgalleri med klara bilder på fas 1 när det är klart.

EDIT: Glömde nämna GPU ...

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Och här kommer lite bilder innan kylaren kom på plats, lägger upp bilder på det klara bygget på lördag då jag vill ha dagsljus.

Lyckades få ett jävligt snyggt rött tema, synd bara att jag inte vill ha det när jag kör H2O ... xD

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

du glömde nämna va gör gpu du ska köra :c

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

du glömde nämna va gör gpu du ska köra :c

Man ser att det är en Asus Matrix 780 Ti på bilderna

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Man ser att det är en Asus Matrix 780 Ti på bilderna

gör man? :c
http://us.hardware.info/reviews/5296/asus-matrix-radeon-r9-29...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Japp det gör man SLI fingrar på 780 ti, inget på 290x

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Japp det gör man SLI fingrar på 780 ti, inget på 290x

fast... den där brädan klarar både SLI och CrossFireX Asus Fatal1ty X99M Killer

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

fast... den där brädan klarar både SLI och CrossFireX Asus Fatal1ty X99M Killer

Kortet har det. Inte brädan.

De nyare radeon korten behöver ingen crossfire brygga, vilket exkluderar att det är ett 290X kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

du glömde nämna va gör gpu du ska köra :c

Hehe, tyckte väl att listan var lite kort. Men yes det är ett 780 TI Matrix Platinum.

Skrivet av BennyZ:

Man ser att det är en Asus Matrix 780 Ti på bilderna

Stämmer

Kan ju uppdatera ett problem med mitt chassi, PWM hubben är trasig så får inte ner fläktarna under 80% spelar ingen roll om jag kör med SATA 12V eller ej.

Men Phanteks ska skicka en ny till mig, men den ska tydligen skickas från kina så vi får se hur lång tid det tar.

Så nu har jag löst det så att alla fläktar utom GPU är av tills CPU:n kommer upp i 45 C. Inte det bästa men bättre än orkanfläktar hela tiden.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Kortet har det. Inte brädan.

De nyare radeon korten behöver ingen crossfire brygga, vilket exkluderar att det är ett 290X kort.

Dold text

HAHA omg, ja, det visste jag ju egentligen! tack för förtydligandet... var visst lite för slö i hjärnan igår kvälll xD

Skrivet av pAcKiE:

Hehe, tyckte väl att listan var lite kort. Men yes det är ett 780 TI Matrix Platinum.

Stämmer

Kan ju uppdatera ett problem med mitt chassi, PWM hubben är trasig så får inte ner fläktarna under 80% spelar ingen roll om jag kör med SATA 12V eller ej.

Men Phanteks ska skicka en ny till mig, men den ska tydligen skickas från kina så vi får se hur lång tid det tar.

Så nu har jag löst det så att alla fläktar utom GPU är av tills CPU:n kommer upp i 45 C. Inte det bästa men bättre än orkanfläktar hela tiden.

Dold text

det var ju lite drygt att den var DoA, men det är väl kanske sånt som händer...

men sen i "fas 2" hur hade du tänkt göra med de röda detaljerna på mobot+ramet?
tänkte på när du skriver att du skulle velat köra orangeat tema så har ju Gigabyte några fina moderkort med orangea detaljer
fast o andra sidan är det ju riktigt snyggt med svart/rött i burken också, och när du ändå har röda detaljer så tycker jag du ska köra på svart/rött

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

det var ju lite drygt att den var DoA, men det är väl kanske sånt som händer...

men sen i "fas 2" hur hade du tänkt göra med de röda detaljerna på mobot+ramet?
tänkte på när du skriver att du skulle velat köra orangeat tema så har ju Gigabyte några fina moderkort med orangea detaljer
fast o andra sidan är det ju riktigt snyggt med svart/rött i burken också, och när du ändå har röda detaljer så tycker jag du ska köra på svart/rött

Jo tydligen är det "vanligt", men drygt när man bara har tysta fläktar ...

Eftersom jag kör H2O så kommer jag nog byta till ramblock för minnena eller så köper jag tredjeparts ramkylning. Så de är lätta att lös.

Och på Mobo så tänkte jag ta av dem och måla om dem, borde inte vara så svårt, och när jag målar om de så bör jag har märkt om det är något fel med den så garantin borde inte vara något problem. Bäst hade dock varit om det fanns färdiga H2O block, men vad ska man göra.

Jo svart/rött är ju snyggt men det är så vanligt just nu, skulle hellre vilja köra något som är lite ovanligare, sedan föredrar jag orange och grön över röd. Men jag vet inte. Vilken tror du blir snyggast?

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Ska följas! Planerar själv ett bygge i ett Evolv så ska bli kul att se vad som får plats!

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem

Så där ja! Då blev man klar och fick lite bilder.

Jävligt tight är allt jag kan säga, i alla fall mellan CPUkylare och grafikkortet, men annars är det ganska bra med utrymme, nätagget var lite jobbigt att få in eftersom jag hade HDD buren i under tiden, sen blir det att byta till SSD fullt ut så då tar jag bort den buren och troligen sätter jag pumpen där under Fas 2.

Lägger upp några bilder här, men gör även ett galleri med fler bilder.

Gallerilänk:
http://www.sweclockers.com/galleri/12777-project-evolvd

Blev ganska nöjd med kabeldragningen för att inte försökt så väldigt mycket.

Och så här står det på mitt bord. Lite "jobbigt" med kontakterna på höger sida, men använder inte USB portarna och jag når med fingrarna så för mig är det lugnt.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

vad får du för temps med den CPUkylaren?

Visa signatur

Chassi: Hex Gear R80 CPU: i7 6950X RAM: Corsair Dominator Platinum 64GB DDR4 2800MHz Grafik: ASUS GTX 1080Ti ROG Poseidon SLI Moderkort: MSI X99A XPOWER GAMING TITANIUM Kylning: Custom loop SSD: Samsung 960 PRO 1TB Nätagg: Corsair AX1200i Ljudkort: ASUS Essence STX II Bildskärm: 55" LG OLED55B7V Keyboard: Ducky MIYA Pro Sakura

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrozTiQ:

vad får du för temps med den CPUkylaren?

45 min OCCT utan AVX Linpack så ligger den på ~63 i 4.2 GHz.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.