(Tele2) Beställde ny telefon + abonnemang, diverse frågor!

Permalänk

(Tele2) Beställde ny telefon + abonnemang, diverse frågor!

Lite bakgrund: Jag har en helt avbetald telefon och idag ett löpande abonnemang i form av Tele2 Kompis Surf Student. Detta abonnemang har jag haft i strax över tre år kan jag tänka mig så jag är ganska säker på att bindningstiden gått ut. Abonnemanget står för närvarande på min pappa men jag får efaktura till mig på Swedbank som jag betalar själv.

Nu till mina frågor:

Jag, tillsammans med min pappa beställde en ny telefon med abonnemanget Kompis 3 GB i hans namn. Betyder detta att jag måste säga upp mitt gamla eller blir det på nåt sätt en "förlängning"? Anledning till att jag är lite förvirrad är för att det står i mitt bekräftelsemail följande: "Kompis 3 GB + förlängning + 24 mån + 225(180)kr (behåll nummer: XXXXXXXXXX)". Har det nåt att göra med att jag behåller mitt nummer?

Kommer jag fortsätta få efakturor till mitt konto på Swedbank eller kommer min far få dem hädanefter och jag måste göra om flyttprocessen?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Ring Tele2 är mitt tips.

Permalänk
Skrivet av honkel:

Ring Tele2 är mitt tips.

Ja, det ska jag göra men deras kundsupport har inte öppet såhär dags så det är därför jag frågar här. Tänkte att det kanske finns någon kunnig som kan ge mig lite insikt redan nu.

Permalänk

Pratade med Tele2 och mitt abonnemang kommer automatiskt byta till det nya och börja gälla ett par timmar efter att jag startat telefonen.

Efakturorna kommer fortsätta att hamna på mitt konto.

För framtida referenser.

Permalänk
Medlem

OBS OBS , deras nya abonnemang kör med principen 3gig surf, that's it, ingen snigelsurf som i de (ditt) gamla när du gått över taket för månaden utan de bryter datatrafiken helt, just FYI

Permalänk
Skrivet av Limpanax:

OBS OBS , deras nya abonnemang kör med principen 3gig surf, that's it, ingen snigelsurf som i de (ditt) gamla när du gått över taket för månaden utan de bryter datatrafiken helt, just FYI

Tack, bra att veta!