Far Cry 4 Diskussionstråd

Permalänk
Skrivet av Mordrana:

tänker dem sälja spelet för 50€?

50€ vet jag inte, men ett "fullpris-spel" är det iaf.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

tänker dem sälja spelet för 50€?

Berors ju på vart du köper det och vilken verision du köper

2 bra deals:

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Far-Cry-4-Limited-Edition-...
https://www.origin.com/sv-se/store/buy/far-cry-4/pc-download/...

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

50€ vet jag inte, men ett "fullpris-spel" är det iaf.

next question, är det Uplay?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Tjenare nu när far cry 4 kommer så har jag kommit på att jag inte spelat klart något av dem förra Far Cry spelen bara spelet hos kompisar lite smått

Jag har en fråga till er som spelat alla spelen och kan detta här måste man ha spelat dem tidigare spelen för att förstå far cry 4 ?

Tror inte storyn är sammanhängande alls mellan de olika spelen. Spelar 3an nu, tycker det är rätt kul hittils

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

next question, är det Uplay?

Alla UBI Soft PC-spel är Uplay tyvärr. Skrotprogram som man inte kan välja bort. Tråkigt nog görs det av ett svenskt företag, Massive Ent.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Alla UBI Soft PC-spel är Uplay tyvärr. Skrotprogram som man inte kan välja bort. Tråkigt nog görs det av ett svenskt företag, Massive Ent.

Oftast men inte alltid. South Park: Stick of Truth är utgivet av Ubisoft men använder Steamworks. Sedan har de en hel del DRM-fria spel på GOG samt att en del boxade spel ibland är DRM-fria. Rayman: Origins exempelvis.

Permalänk
Medlem

Tyckte att Far Cry 3 var fantastiskt, men jag kommer absolut INTE att köpa detta spel. Ubisoft behandlar PC spelare som SKIT och förtjänar inte pengar för något de gör över huvud taget. Ingen borde köpa detta.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Hade tänkt köpa hem 2 spel åt mig och min bror. Men såg att den digitala versionen nästan var 20€ dyrare per styck än den fysiska, och ingen av oss har en läsare.

Men nog ska det väl funka att dra hem den fysiska versionen och slå in nyckeln i Uplay och tanka hem det?

Förr dom pengarna skulle ni kunna dela på en USB-läsare och sen är det löst för kommande spel.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Alla UBI Soft PC-spel är Uplay tyvärr. Skrotprogram som man inte kan välja bort. Tråkigt nog görs det av ett svenskt företag, Massive Ent.

Där rök det inköpet. Vägrar skaffa ytterligare konton förutom det jag har på Steam.
Gör om, gör rätt...

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Skrivet av Staropramen:

Förr dom pengarna skulle ni kunna dela på en USB-läsare och sen är det löst för kommande spel.

Så du säger att det funkar med cd-keyn från boxen!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Tror inte storyn är sammanhängande alls mellan de olika spelen. Spelar 3an nu, tycker det är rätt kul hittils

Okej tack så mycket för du svarade

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Så du säger att det funkar med cd-keyn från boxen!?

Ingen aning, men det löser iaf problemet med skivan.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Jag köper inte Ubisoftspel längre eftersom jag tycker att de tappade all sin kvalité-vision när de föll för girighet som är pengar.
Om ni gillade FC3 så ska ni givetvis ge FC4 en chans. Men snälla förboka inte! Vänta några dagar tills någon obunden kritiker (Min favorit är Totalbiscuit) ger sin åsikt. T.ex. är Unity på PC helt broken. Hur tror ni folk som förbokade spelet känner sig? Gör inte deras misstag!

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Någon som vet om far cry 4 kommer stödja mantle?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Jag köper inte Ubisoftspel längre eftersom jag tycker att de tappade all sin kvalité-vision när de föll för girighet som är pengar.
Om ni gillade FC3 så ska ni givetvis ge FC4 en chans. Men snälla förboka inte! Vänta några dagar tills någon obunden kritiker (Min favorit är Totalbiscuit) ger sin åsikt. T.ex. är Unity på PC helt broken. Hur tror ni folk som förbokade spelet känner sig? Gör inte deras misstag!

Håller med dig, Förboka inga spel längre då en hel del spel är totalt haveri när de släpps och funka att spela för 2 månader efter release. Eller aldrig =D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jdahl:

Någon som vet om far cry 4 kommer stödja mantle?

Sannorlikheten är extremt liten då det är en Nvidia-titel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Håller med dig, Förboka inga spel längre då en hel del spel är totalt haveri när de släpps och funka att spela för 2 månader efter release. Eller aldrig =D

Ja. De lägger ner mer pengar på marknadsföring av spel än på utveckling. Sedan förlitar de sig på förbokning som de dessutom frestar oss med genom "Day 1 DLC for free" och en massa annat skit.
Det är samma problem med "Early Access" Spel.

Spelutvecklarna presenterar sin idé. Folk blir imponerade och ger dem pengar (Förboka). Nu när spelet inte är polerat än har de ändå fått in flera miljoner. Hur motiverade tror ni de är nu när de redan nått sitt mål?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk

SLI fix kommer lagom till release på måndag! Patch + nvidia drivers.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Tror inte storyn är sammanhängande alls mellan de olika spelen. Spelar 3an nu, tycker det är rätt kul hittils

Nej ingen utav dessa storys är sammanhängande

det har vart olika karaktärer också!

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Hoppas hoppas att det ska bli bra! Ska spela klart FC3 så köper jag detta direkt sen, om det är bra dvs.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg borttagna*

Far Cry 4 släpps på tisdag, svensk tid. Har man kontakter med utvecklare så att man lagligt har fått spela spelet i förväg så kan man kontakta oss så att det kan bekräftas. Andra insinuationer går i nuläget per automatik under § 7 i forumets regler angående piratkopiering. Vi antar att detta är förståeligt innerst inne för alla.

Önskas diskussioner om denna policy så kontakta oss genom länken längst ned på sidan.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av Verminator:

Fortfarande helt ok att diskutera spelet utifrån vad man tagit del utav via YouTube-klipp va?

Har suttit och kollat på en "Walkthrough" nu för större delen av spelet... och vad man ser så verkar det inte mycket o hänga i granen precis. Kul att titta på och följa storyn... men inget man ser fram emot att själv spela.

Dold text

Skulle inte heller se fram emot att spela det om jag sett nästan hela storyn..just saying!

Dold text
Lade till spoilertaggar.
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Verminator:

Fortfarande helt ok att diskutera spelet utifrån vad man tagit del utav via YouTube-klipp va?

Har suttit och kollat på en "Walkthrough" nu för större delen av spelet... och vad man ser så verkar det inte mycket o hänga i granen precis. Kul att titta på och följa storyn... men inget man ser fram emot att själv spela.

Dold text

Jag lade till spoilertaggar. Oavsett hur små detaljerna är så är det nog ytterst många som inte vill få några spoilers innan lansering, och diskussioner om storyn passar nog bäst i en separat tråd med detta ämne efter att spelet lanserats.

Jag vet att Ubisoft har haft några officiella "preview events" där delar av spelet visats upp och tillåtits spelas in och läggas upp på Youtube, men det hjälper inte situationen vad gäller exempelvis fulla playthroughs.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Komplett postade FarCry 4 i fredags! Så jag har mitt på måndag(imorn)

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Inaktiv

Är det så orimligt att vänta med diskussioner om handling och sådant tills spelet är lanserat?

Skrivet av Datanisse:

Komplett postade FarCry 4 i fredags! Så jag har mitt på måndag(imorn)

Har du kollat kollit vart din är? Senaste uppdateringen på min är att förhandsinfo skickats. Fortfarande i kvar i Norge och missar troligtvis måndag.

EDIT: Mitt spel rör på sig nu, bör dyka upp imorgon även här då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

next question, är det Uplay?

Skrivet av Buio:

Alla UBI Soft PC-spel är Uplay tyvärr. Skrotprogram som man inte kan välja bort. Tråkigt nog görs det av ett svenskt företag, Massive Ent.

Finns även för Origin tydligen.
https://www.origin.com/sv-se/store/buy/far-cry-4/pc-download/...

Permalänk
Skrivet av ReZZiE:

Beroende på spel. För min del så är det inte storyn som lockar mig till ett FPS-spel.

Nu är det inte storyn som får mig att vilja lira FC4 heller, men jag kommer att spela igenom den ändå. Då vill jag ju givetvis veta så lite som möjligt om själva storyn jag bara kan.

Tänkte mera på hur tråkigt det måste vara att lira ett spel man redan sett allt i och inte får uppleva själv Lirar knappt demon bara för att inte spoila för mig själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boozfob:

Eftersom cjs-cdkeys.com inte är en legitim återförsäljare är det knappast en bra deal.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Även om man får ett ex tidigare än lansering måste det väl ändå in via uplay och aktiveras? I så fall kommer man inte kunna spela förrän release ändå. Hur funkar det på konsol, kan man spela direkt då eller får man snällt vänta på att det låses upp?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Dom lockar alltid med limited edition och liknande när man förhandsbokar så det ska kännas som man missar saker om man väntar..

Blir nog köp mest för att det inte finns något annat som lockar just nu. Blir väl en snabb titt på youtube på lite gameplay innan dock så man inte köper grisen i säcken.
3:an var jue faktiskt skoj och värt pengarna så borde gilla 4:an. Hoppas bara burken pallar..