Hör knappast basen när när den står under bordet!

Permalänk
Avstängd

Hör knappast basen när när den står under bordet!

Tjaoo, jag älskar att dra på full bas å spela fet melodic dubstep/progressive house men jag är så jävla besviken att man knappast hör basen när den står under bordet! Varför ska man ha skiten på golvet när den knappast gör nån nytta? Har testat haft basgrejjen på bordet och möblerat om lite osv. utan framgång... när jag ställer mig i ett hörn så låter den jävligt mycke! Kan man fixa det på nåt vis eller får jag lov att ha högtalarna långt bort?.... -.-.-.-.-.-

Högtalarna jag snackar om är Logitech Z623

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Baslådan kan låta olika beroende på vad man ställer den,just nära väggar och särskilt i hörnen får man en sk basförstärkning,kan också säga att lyssningplatsen spelar roll,ibland har man otur och hamna mitt i en basdipp och då får man helt enkelt flytta till en bättre plats.
Du får prova dig fram helt enkelt,notera att mest bas betyder inte att det är bra.

Permalänk

Välkommen till ljudvärlden.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedSparowes:

http://i.imgur.com/tRTtr.png

Välkommen till ljudvärlden.

Fan asså Men jag vill ju ha själva högtalarna på bordet, så finns det förlängninskablar :I`?

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Baslådan kan låta olika beroende på vad man ställer den,just nära väggar och särskilt i hörnen får man en sk basförstärkning,kan också säga att lyssningplatsen spelar roll,ibland har man otur och hamna mitt i en basdipp och då får man helt enkelt flytta till en bättre plats.
Du får prova dig fram helt enkelt,notera att mest bas betyder inte att det är bra.

Sure! Vet men nu är det töntigt lite..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Wizty:

Fan asså Men jag vill ju ha själva högtalarna på bordet, så finns det förlängninskablar :I`?

Högtalarna ska vara lika långt ifrån varandra, som dina öron har avstånd till högtalarna. Det är ju inte särskilt mycket om det nu står på bordet som du spelar vid. Baslådan bör även stå under bordet, men du det låter ju som du köpt ett hemmabio system som inte lämpar sig för musik på 0.5meters avstånd?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Är det väldigt lätt att lokalisera baslådan bör man ställa den vid högtalarna och inte under bordet eller nån annanstans.

Permalänk
Rekordmedlem

Låter skumt att nivån minskar mycket av att du ställer den på golvet, den borde snarare öka eftersom du kommer närmare en till fast yta, däremot så bör du kanske överväga att skaffa ett bra ljudsystem i stället.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Känns som fasfel....

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Fas och tidsfel skulle jag säga.
Dvs basen släcks ut....

En annan sak som känns rätt löjlig som man kan prova är att ställa basen i stolen man sitter i och krypa runt och lyssna......där basen blir högst där ställer man den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Dvs basen släcks ut....

En annan sak som känns rätt löjlig som man kan prova är att ställa basen i stolen man sitter i och krypa runt och lyssna......där basen blir högst där ställer man den.

Nja inte där det låter mest basigt utan där den känns bra intregrerad med övriga högtalare utan att dominera men nu är det nog lite svårt att få det bra med detta högtalarsystem.
Jag skulle placerat den på bordet vid högtalarna så man inte hör sub och högtalare på två olika ställen om man nu gör det dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Dvs basen släcks ut....

Det är så man ska göra.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lonefox:

Dvs basen släcks ut....

Hahahaha de där lät kul får testa det xD

Visa signatur