Söker Headset/hörlur för csgo

Permalänk

Söker Headset/hörlur för csgo

Tjena! Jag spelar csgo på rätt hög nivå och behöver ett par ersättare till mina Sennheiser pc 360 som jag har vart nöjd med fram tills nu då dem börjar att glappa.

Jag har ett asus xonar stx kort i mitt system så ljudkort är inga problem.

Min prisbild är rätt så öppen, max 3000 kr skulle jag vilja landa på i slutändan. Headset eller hörlur spelar ingen större roll då jag har en kondensator mic som jag normalt använder mig utav (mic är dock ett plus om man skulle åka iväg på LAN)

Jag har kollat på Qpad QH 1339 samt lite andra alternativ men är på tok för dålig för att avgöra vad som är bäst. Det jag har i åtanke är ju såklart ljud, men även komfort under långa spelsessioner.

Permalänk
Medlem

Jag har själv testad och tycker stark om Corsair Vengeance 1500, bra 7.1 ljud, extremt bekväma, fortfarande sköna att ha på sig efter långa gaming sessioner. micken har bra ljud, och lagom bakgrundsljuds reducering.
http://www.inet.se/produkt/6361125/corsair-vengeance-1500-v2-...

Permalänk

Tack för förslaget men tyvärr inget som intresserar mig då det är usb anslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markoovsky:

Tjena! Jag spelar csgo på rätt hög nivå och behöver ett par ersättare till mina Sennheiser pc 360 som jag har vart nöjd med fram tills nu då dem börjar att glappa.

Jag har ett asus xonar stx kort i mitt system så ljudkort är inga problem.

Min prisbild är rätt så öppen, max 3000 kr skulle jag vilja landa på i slutändan. Headset eller hörlur spelar ingen större roll då jag har en kondensator mic som jag normalt använder mig utav (mic är dock ett plus om man skulle åka iväg på LAN)

Jag har kollat på Qpad QH 1339 samt lite andra alternativ men är på tok för dålig för att avgöra vad som är bäst. Det jag har i åtanke är ju såklart ljud, men även komfort under långa spelsessioner.

Har själv funderat på att köpa Qpad 1339 men tycker inte att de är värda ca 3000 kronor. Har ett par DT770 nu som i praktiken är samma hörlurar fast utan mikrofon och kostar ca 1500. Hade de kostat kring 2000 hade jag köpt dem direkt då DT770 är mina favorit hörlurar

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markoovsky:

Tjena! Jag spelar csgo på rätt hög nivå och behöver ett par ersättare till mina Sennheiser pc 360 som jag har vart nöjd med fram tills nu då dem börjar att glappa.

Jag har ett asus xonar stx kort i mitt system så ljudkort är inga problem.

Min prisbild är rätt så öppen, max 3000 kr skulle jag vilja landa på i slutändan. Headset eller hörlur spelar ingen större roll då jag har en kondensator mic som jag normalt använder mig utav (mic är dock ett plus om man skulle åka iväg på LAN)

Jag har kollat på Qpad QH 1339 samt lite andra alternativ men är på tok för dålig för att avgöra vad som är bäst. Det jag har i åtanke är ju såklart ljud, men även komfort under långa spelsessioner.

Inga sponsorer som kan hjälpa dig med det?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Sifear:

Har själv funderat på att köpa Qpad 1339 men tycker inte att de är värda ca 3000 kronor. Har ett par DT770 nu som i praktiken är samma hörlurar fast utan mikrofon och kostar ca 1500. Hade de kostat kring 2000 hade jag köpt dem direkt då DT770 är mina favorit hörlurar

Okej, Tack för svaret! Låter helt klart intressant och ser ut som att det blir ett inköp

Permalänk
Skrivet av m0lex:

Inga sponsorer som kan hjälpa dig med det?

Näe inte riktigt tagit det steget än, får se vad som händer i framtiden

Permalänk
Medlem

Köpte Sennheiser G4me Zero lurarna till sambon som endast spelar CS GO. Hon är grymmt nöjd och jag är grymmt avis. Har fortfarande mina gamla Sennheiser PC360 lurar.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2369263

150ohms hörlurar men det fixar ju ditt ljudkort. Notera att recensionerna är lite vilseledande för att det är 12 åringar som köpt hörlurarna och inte läst/fattat att ett vanligt inbyggt ljudkort inte klarar driva 150ohms lurar...

Fördelar som jag upplevet med headsetet är att det är extremt lätt att avgöra vart folk kommer ifrån eller vart folk springer någonstans . Lurarna är väldigt slutna(kuddarna är extremt sköna, headsetet sitter som en dröm på knoppen) så du blir väldigt isolerad med dom på öronen, räkna inte med att du hör vad någon säger om någon skulle sitta bredvid. Detta tycker jag är både en för och nackdel, nackdelen är att man blir lite svettig runt öronen då det blir varmt. Men det kan ju vara jag som är lökig av mig...

Mikrofonen är riktigt bra också då den bara plockar upp i princip det du själv säger. Skulle någon på normalt avstånd bredvid dig sitta och skriva så hörs det i princip inte i micken, var riktigt imponerad av det.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.