Har i flera år tänkt att köpa en ny dator men det har inte blivit så. Nu är den gamla burken död och jag blir tvingad att agera!
Jag önskar mig i jul att ni hjälper mig att hitta den absolut bästa datorn för diverse spel, media o.s.v. för cirka 6000 kronor. Jag är medveten om att det finns andra trådar som frågar nästan precis samma fråga men det är mycket svårt att diskutera på någon annans tråd.
Jag är mycket oerfaren vilket betyder att jag lägger hela min framtid i era händer!
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7440892/2014-12-07 <- Blev rekommenderad i en annan tråd. Finns det något som skulle kunna vara bättre? Är detta det som är mest prisvärt inom prisklassen?! Otroligt tacksam för hjälp!
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7440892/2014-12-07 <- Blev rekommenderad i en annan tråd. Finns det något som skulle kunna vara bättre? Är detta det som är mest prisvärt inom prisklassen?! Otroligt tacksam för hjälp!
* ASRock Pentium Anniversary Boost Technology gör det möjligt att överklocka din Intel Pentium 20th Anniversary Edition G3258 processor med bara några knapptryckningar. Slå på datorn och tryck på "P" för att bekräfta valet sidan och välj den CPU-frekvens som du vill tillämpa, så kommer Pentium Anniversary Boost automatiskt överklockar komponenter och öka processorfrekvensen från 3,2 GHz till maximalt 4,2 GHz! *
Paketet ser inte helt dumt ut.
Du kan inte få windows utav skola/jobbet?
4gb ram minne är i absolut mista laget.
Lirar själv nästan enbart wow och jag använder 6gb+ när jag spelar+spotify+chrome.
Skulle det vara värt att gå upp i pris? Jag är inte kräsen och spelar för det mesta relativt lätta spel som WoW men självklart vill jag inte ha något halvdant. Menar du att jag borde köpa på mig lite mer ram minne? Ändra gärna ovanstående kundvagn till ditt tycke om du anser att det krävs! Är tacksam för all diskussion och hjälp jag kan få.
Om det är möjligt. Vad är nackdelarna förutom att det är svårt att bygga, ändra med delarna o.s.v.? (Förhoppningsvis behöver jag inte ändra något & det är inet som bygger! )
Om det är möjligt. Vad är nackdelarna förutom att det är svårt att bygga, ändra med delarna o.s.v.? (Förhoppningsvis behöver jag inte ändra något & det är inet som bygger! )
Helt nöjd blir man aldrig
Går du i skola? Om du gör det borde det inte vara några större problem att få en licens ifrån skolan. Eller åtminstone köpa det med studentrabatt för 500kr.