Permalänk

Speldator för 7000

Jag har en kompis som behöver en ny dator, han spelar mest CS GO och LoL. Han har en skärm, mus och ett tangentbord, men datorn är kass, så han behöver en ny. Behöver hjälp

Permalänk
Medlem

Hej!

Om han bara spelar de spelen så lär denna CPU (någon annan som kan referera till G3258?) räcka samt grafikkortet.
Ska han inte klocka processorn så kan man plocka bort CPU-kylaren för 319:-
Har han Windows kan man plocka bort det också -899:-
Hårddisk? 1TB för lagring och SSD:n för Windows och spelen. Annars plocka bort det med om han kan köra med sitt gamla om det duger för honom.

Om allt ovanstående är bortplockat så skulle jag unna mig en snabbare CPU för andra spel än bara CS & LOL. Lägga till några kronor på GPU också, så inte den flaskhalsar i spel.

https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/38957
6 792:-

MVH
Steffo

Visa signatur

AOC 24" 144Hz - Intel i5 4440 - Asus GTX760 mini-ITX - Corsair LP 8GB - CM Hyper 212 EVO - Kingston V300 120GB - FD R3 Newton 600W - FD Node 304

Permalänk
Skrivet av quirope:

Hej!

Om han bara spelar de spelen så lär denna CPU (någon annan som kan referera till G3258?) räcka samt grafikkortet.
Ska han inte klocka processorn så kan man plocka bort CPU-kylaren för 319:-
Har han Windows kan man plocka bort det också -899:-
Hårddisk? 1TB för lagring och SSD:n för Windows och spelen. Annars plocka bort det med om han kan köra med sitt gamla om det duger för honom.

Om allt ovanstående är bortplockat så skulle jag unna mig en snabbare CPU för andra spel än bara CS & LOL. Lägga till några kronor på GPU också, så inte den flaskhalsar i spel.

https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/38957
6 792:-

MVH
Steffo

Tack

Permalänk
Medlem

Skulle själv sagt ta bort OS och lägg ner pengarna till en I5:A istället så du får 4 kärnor istället för 2..

Permalänk
Skrivet av Cvxz:

Skulle själv sagt ta bort OS och lägg ner pengarna till en I5:A istället så du får 4 kärnor istället för 2..

Hur ska jag få ett OS om jag inte köper ett?