Jag skulle vilja ha en sådan gräsklippare till sommar! =P
Ser bra ut, helt rätt att ha med denna effekt för närvarokänslan. Känns som att du kommer allt närmare en kickstarter!!! Längtar
Ena saken jag tänker på är att jag vill se lite mera lyfttrycks-effekt när avataren/hoverbot:en gasar på och lyfter lodrät uppåt samt mindre lyfttryck när den faller. Även att effekten avtar (i kvadrat?) baserad på avstånd, går det att ordna tro?
Andra saken jag märkte är kanske lite för tidigt att nämna men gör det ändå =P nämligen styrningen.
Animationen för kontrollen, styrningen ser ut som att roboten förflyttar sig i något som har högre densitet än luft, inte vatten direkt men någonstans där emellan gällande densitet; och/eller att gravitationen eller skalan i fysiken inte stämmer överens proportionerligt med roboten, dess massa och miljön omkring. Detta gäller för accelerations- och retardations-animationerna för roboten. Accelerationen är något för tvärt och retardationen bromsar in utan större motkraft i roboten.
Nu vet jag inte hur pass noggrant du vill ha det med detta men för mig som gillar att leka med RC helikoptrar ser och känner direkt att närvaron inte känns rätt i denna aspekt.
Köp en liten RC helikopter från hobbex eller liknande för ett par hundralappar och testa själv.
En till grej angående styrningen, nu behöver inte spelaren tänka på acceleration och retardation när den vill styra roboten fram, bakåt och få den att stanna i luften, då tanken inte är att göra ett flygsimulatorspel... om jag har förstått ditt projekt rätt. Däremot tycker jag att roboten ska "räkna" spelarens enkla styrning själv samt assistera spelaren och köra animationer som visar korrekt acceleration-retardation fysik trovärdigt.
Men det skulle vara kul om det fanns ett alternativ att då stänga av styrnings-assistenten för en avancerad styrning där spelaren får själv räkna accelerationen för att få roboten på rätt ställe, speciellt när massa räknas in i spelmekaniken för då skulle tunga saker verkligen kännas tunga och lätta saker kännas lätta
Ett fantasirikt nes spel i min barndom som kan beskriva denna "avancerade" styrning finner du här. Fasiken vad jag saknar detta spel.
https://www.youtube.com/watch?v=MaTJAw0QDH0
Edit: 45 sekunder in i filmen visar det jag menar med känslan för tunga saker känns tunga