Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Skaffa en simkorts adapter om du måste ha det kortet i annan telefon som ej tar nano sim, det är inget som butik/operatör har någon skyldighet att stå för.

Och när det gäller apple produkter och garanti/reklamation/etc så om du tittar extremt noga på hela telefonen finns det då en liten nästintill synlig repa nånstans (kan vara så långt ifrån vänstra hörnet som det bara går)?
Är svaret ja så kommer apple att hävda yttre påverkan och det är då DU som har ansvaret för den skadan (dvs du får betala för lagning/felsökning).
Och JA det bryter mot svensk lag men Apple skiter i det det enda du då kan göra är att gå på butiken och hota med arn/tingsrätt och hoppas att dom då ser att dom kommer förlora där och då står för lagning/etc själva (dvs apple pungar ej ut med några stålar utan det är butiken som får ta smällen).

Butikerna kan ju givetvis kräva apple på dessa pengar och troligen vinna om dom skulle hamna i rätten MEN gör dom det så drar apple in rätten att sälja apple produkter (som är hög vinstmarginal på i förhållande till andra liknande produkter).

Ser inte någon repa. Och av min tidiga erfarenhet så har Apple aldrig haft problem med att ersätta. Vi får ser helt enkelt tycker det skulle vara riktigt dåligt om jag skulle få stå för ett sånt här fel som nästan är omöjligt för mig att orsaka.

Permalänk

Hej Cdon.

Hittade ett litet fel på denna sida: http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-z97-a-intel-z97-4xddr3...

Det står DDR4 minnen i den lilla rutan under lägg i varukorgen. Den lilla ruta som ger snabbinfo om kortet. Annars står det korrekt DDR3 så ändra det där lilla felet innan någon inte läser ordentligt om kortet och tror att det är DDR4 minnen...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem

Gjorde tre beställningar av er vid runt 14.00 i fredags och ytterligare en igår, inte en enda av varorna är skickade ännu. Går det så pass mycket långsammare under julveckorna eller hur har ni lyckats med detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klos_:

Gjorde tre beställningar av er vid runt 14.00 i fredags och ytterligare en igår, inte en enda av varorna är skickade ännu. Går det så pass mycket långsammare under julveckorna eller hur har ni lyckats med detta?

Du tror väl inte att de jobbar dygnet runt, sju dagar i veckan?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

De har inte rört paketet på nära två dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klos_:

Jobbar de ens helger?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Jobbar de ens helger?

Jag antar att de jobbar fredagar och måndagar?

Permalänk
Medlem

10 000 poste't

Visa signatur

CPU: Intel I5 4690k OC: 4.6 GHz
GPU: AMD sapphire TRI-X 290 4GB 3 st Benq monitors i Eyeinfinity
Moderkort: MSI Z97m
Ram: 8GB corsair 2133Mhz
SSD: Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klos_:

Jag antar att de jobbar fredagar och måndagar?

står normalt 1-3 dagars leveranstid på grejer,så kolla vad det står på samtliga prylar då dom väntar in alla saker.
Så vänta till imorgon/onsdag om det ska falla in under normala tider.

sen så stämmer inte alltid deras uppdatering på sidan, då det har skett att det står packas t.om den dagen det ligger i brevlådan.
vänta tills du får ett sms då vet du att det är skickat.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

står normalt 1-3 dagars leveranstid på grejer,så kolla vad det står på samtliga prylar då dom väntar in alla saker.
Så vänta till imorgon/onsdag om det ska falla in under normala tider.

sen så stämmer inte alltid deras uppdatering på sidan, då det har skett att det står packas t.om den dagen det ligger i brevlådan.
vänta tills du får ett sms då vet du att det är skickat.

Tack för svaret Tyvärr blir man ju lite hetlevrad när man beställt något man vill ha och det inte kommer direkt.

Permalänk
Medlem

Hej cdon
Jag beställde igår ordernummer 46535635.
Kommer jag att hinna få det innan fredag?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Hej,

jag beställde en skiva för exakt 1 månad sedan som ännu ej har skickats. Det skulle vara 3-6 dagars leveranstid. Jag har skickat fråga till kundtjänst 2ggr men får bara exakt samma standardsvar:

"Du har beställt en vara som inte är lagerhållen, utan beställs från vår leverantör när du registrerar din order. Jag måste tyvärr meddela att det uppstått en försening i leveransen till oss, och vi har därför inte kunnat skicka varan till dig ännu.

Vi gör vårt yttersta för att du ska få varan så fort som möjligt men jag kan dessvärre inte ge dig någon beräknad leveranstid i dagsläget. Anledningen till detta är att vi endast kan se en bekräftelse på att varan är beställd och på väg till oss.

Om du inte vill vänta på din order ber vi dig att återkomma, så hjälper vi dig naturligtvis att avbeställa den.

Vi beklagar väntetiden! "

Har ni inga som helst kontakter hos era leverantörer och iom det ge något slags bättre besked när ni kan skicka varan? Jag ser även på er hemsida att artikeln fortfarande står som 3-6 dagar leveranstid. Verkar ju inte riktigt stämma

Detta gäller Order - 45652899.

mvh
Per

Permalänk
Skrivet av Klos_:

Hur får du fredag eftermiddag till måndag kväll att bli "närmare två dagar"?
Vet inte folk vad helger är längre?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Hur får du fredag eftermiddag till måndag kväll att bli "närmare två dagar"?
Vet inte folk vad helger är längre?

Jag vet inte hur du jobbar, men så vitt jag vet är både fredagar och måndagar veckodagar då man arbetar i vanlig takt. Och med tanke på att CDON arbetar till 18-20 tiden så är de 4-6 timmarna en halvdag. 1,5 dagar går iaf att runda upp till nästan 2 dagar i allt vad mattematik heter. Och även nu 2,5 dagar senare verkar de av allt att döma inte rört mina ordrar. Beställde ett tangentbord ifrån Inet vid 11.30 idag och de har redan packat den ordern, och ja, alla mina ordar var lagervaror.

Permalänk
Skrivet av Klos_:

Jag vet inte hur du jobbar, men så vitt jag vet är både fredagar och måndagar veckodagar då man arbetar i vanlig takt. Och med tanke på att CDON arbetar till 18-20 tiden så är de 4-6 timmarna en halvdag. 1,5 dagar går iaf att runda upp till nästan 2 dagar i allt vad mattematik heter. Och även nu 2,5 dagar senare verkar de av allt att döma inte rört mina ordrar. Beställde ett tangentbord ifrån Inet vid 11.30 idag och de har redan packat den ordern, och ja, alla mina ordar var lagervaror.

Jag antar att du baserar "arbetar till 18-20" på att det är vid dessa klockslag postpaketen brukar stämplas. Nej, det betyder inte nödvändigtvis att paketen vid det klockslaget befinner sig på CDON, eller att alla avdelningar i kedjan fortfarande ahr arbetstid.

Du kan väl om du vill räkna fredagen som en dryg fjärdedels dag. Att avrunda 1,25 dag till 1,5 dag, och sedan avrunda det till 2 dagar, där har vi snygg mattematik.

Och sedan görs det en hel del "petande på paketet" innan du som kund ens får minsta aning om att något händer med det.
Lägger man ett paket på fredag kl 14 så får man nog räkna måndag kväll som allra tidigast möjliga tid innan någon "petar på paketet".

Kommer det fram på tisdag, så är det 1 dags leveranstid, då Cdon inte har någon "beställ innan kl 16"-garanti eller liknande.

Jag tänker inte säga att CDON inte är skitsega, för det är dom, speciellt nu vid jul, men du kan lika gärna vänta med att börja vänta tills det faktiskt är dags för väntandet

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klos_:

Jäklar tjatande, Sitter du med tidtagarur eller?

Är det så jäklar bråttom så beställer man inte från Cdon.
Var istället glad om du får det innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag antar att du baserar "arbetar till 18-20" på att det är vid dessa klockslag postpaketen brukar stämplas. Nej, det betyder inte nödvändigtvis att paketen vid det klockslaget befinner sig på CDON, eller att alla avdelningar i kedjan fortfarande ahr arbetstid.

Du kan väl om du vill räkna fredagen som en dryg fjärdedels dag. Att avrunda 1,25 dag till 1,5 dag, och sedan avrunda det till 2 dagar, där har vi snygg mattematik.

Och sedan görs det en hel del "petande på paketet" innan du som kund ens får minsta aning om att något händer med det.
Lägger man ett paket på fredag kl 14 så får man nog räkna måndag kväll som allra tidigast möjliga tid innan någon "petar på paketet".

Kommer det fram på tisdag, så är det 1 dags leveranstid, då Cdon inte har någon "beställ innan kl 16"-garanti eller liknande.

Jag tänker inte säga att CDON inte är skitsega, för det är dom, speciellt nu vid jul, men du kan lika gärna vänta med att börja vänta tills det faktiskt är dags för väntandet

Klart jag förstår att det kan ta längre tid än man planerar och att allt inte sker i det klara, men om man jämför med alla andra beställningar jag gjort på senaste så är detta verkligen det långsammaste. Jag förväntade inte mig att de skulle skicka det i fredags, men iaf börja packa ihop det för att kunna skicka det på måndag. Nu har det inte ens blivit skickat idag och de har haft betydligt längre tid på sig att packa ihop det än Inet har haft idag.

Gillar CDON och deras priser, men de måste verkligen se till att skynda på sina leveranser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klos_:

Klart jag förstår att det kan ta längre tid än man planerar och att allt inte sker i det klara, men om man jämför med alla andra beställningar jag gjort på senaste så är detta verkligen det långsammaste. Jag förväntade inte mig att de skulle skicka det i fredags, men iaf börja packa ihop det för att kunna skicka det på måndag. Nu har det inte ens blivit skickat idag och de har haft betydligt längre tid på sig att packa ihop det än Inet har haft idag.

Gillar CDON och deras priser, men de måste verkligen se till att skynda på sina leveranser.

Mer personal - högre priser

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Det verkar som att många kunder som inte får sina varor levererade inom tre dagar sätter en etta (1) i betyg på produkterna. Skulle ni kunna rensa upp bland omdömena eftersom det blir ganska missvisande.

Tex http://cdon.se/hemelektronik/xtrfy/gaming-keyboard-xtrfy-xg1-...

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Hej CDON!

Det verkar som att många kunder som inte får sina varor levererade inom tre dagar sätter en etta (1) i betyg på produkterna. Skulle ni kunna rensa upp bland omdömena eftersom det blir ganska missvisande.

Tex http://cdon.se/hemelektronik/xtrfy/gaming-keyboard-xtrfy-xg1-...

Finns en knapp där "anmäl recension"

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PR77:

Hej,

jag beställde en skiva för exakt 1 månad sedan som ännu ej har skickats. Det skulle vara 3-6 dagars leveranstid. Jag har skickat fråga till kundtjänst 2ggr men får bara exakt samma standardsvar:

"Du har beställt en vara som inte är lagerhållen, utan beställs från vår leverantör när du registrerar din order. Jag måste tyvärr meddela att det uppstått en försening i leveransen till oss, och vi har därför inte kunnat skicka varan till dig ännu.

Vi gör vårt yttersta för att du ska få varan så fort som möjligt men jag kan dessvärre inte ge dig någon beräknad leveranstid i dagsläget. Anledningen till detta är att vi endast kan se en bekräftelse på att varan är beställd och på väg till oss.

Om du inte vill vänta på din order ber vi dig att återkomma, så hjälper vi dig naturligtvis att avbeställa den.

Har ni inga som helst kontakter hos era leverantörer och iom det ge något slags bättre besked när ni kan skicka varan? Jag ser även på er hemsida att artikeln fortfarande står som 3-6 dagar leveranstid. Verkar ju inte riktigt stämma

mvh
Per

Massor av skivor har felaktiga leveranstider, så vill du handla av CDON, vänj dig med att det tar månader eller inte kommer alls och stryks, även om det står 3-6 dagar. Det har varit så i många år och jag drabbas av det ständigt. Det blir aldrig bättre. Så länge de är väsentligt billigare så kan jag acceptera det, men tyvärr har de lagom inför jul höjt väldigt mycket och ligger nu 10kr över konkurrent G (som har telefonkundtjänst, man kan avbeställa, orderkomplettera och vet hur man emballerar, varje gång) på många fullprisskivor och även boxar och annat. Resultat? Jag handlar detta av konkurrent G istället. Förra året köpte jag nog 75/25 CDON/konkurrent G. Vid senaste tidens skivköp så blev det ungefär 50/50.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Finns en knapp där "anmäl recension"

Den är nog trasig. Eller så vill CDON att det ska vara som det är.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Massor av skivor har felaktiga leveranstider, så vill du handla av CDON, vänj dig med att det tar månader eller inte kommer alls och stryks, även om det står 3-6 dagar. Det har varit så i många år och jag drabbas av det ständigt. Det blir aldrig bättre. Så länge de är väsentligt billigare så kan jag acceptera det, men tyvärr har de lagom inför jul höjt väldigt mycket och ligger nu 10kr över konkurrent G (som har telefonkundtjänst, man kan avbeställa, orderkomplettera och vet hur man emballerar, varje gång) på många fullprisskivor och även boxar och annat. Resultat? Jag handlar detta av konkurrent G istället. Förra året köpte jag nog 75/25 CDON/konkurrent G. Vid senaste tidens skivköp så blev det ungefär 50/50.

Ja nu strök de helt plötsligt min order också. Tog alltså förmodligen en post här på forumet för de skulle idas kolla och komma fram till att de inte kunde leverera alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av PR77:

Hej,

mvh
Per

Har hänt mig med. Beställde en vinyl i mitten av November som hade 3-6 dagars leverans. Har försenats 4 gånger nu och ska nu komma i Januari. Roligaste är att man nu kan "förboka" skivan eftersom den inte är släppt enligt dom. Trots att den hade release 17/11 Och får samma copypastade svar som du fick. Tråkigt att det är som att chatta med en dator när man skriver till cdons chat.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk

Beställde en Fujitsu Thor Edition skärm förra veckan, och det har stått status "Postad" i en vecka nu. 1-3 dagars leverans utlovades på sidan.. Både chatten och kundtjänst säger att de har skickat skärmen och bad mig kolla med postombudet. Nope, ingen skärm där. Spårar jag paketet står det bara "Elektronisk Förhandsinformation mottagen" och att posten inte mottagit någon försändelse ännu.

Varför sätta status: "Postad" och skicka ett mail till mig där det sägs att försändelsen levererats ut från lagret, när den inte alls har det undrar jag. Posten verkar iaf inte ha den, och den har inte rört sig på en vecka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Romuhousu:

Beställde en Fujitsu Thor Edition skärm förra veckan, och det har stått status "Postad" i en vecka nu. 1-3 dagars leverans utlovades på sidan.. Både chatten och kundtjänst säger att de har skickat skärmen och bad mig kolla med postombudet. Nope, ingen skärm där. Spårar jag paketet står det bara "Elektronisk Förhandsinformation mottagen" och att posten inte mottagit någon försändelse ännu.

Varför sätta status: "Postad" och skicka ett mail till mig där det sägs att försändelsen levererats ut från lagret, när den inte alls har det undrar jag. Posten verkar iaf inte ha den, och den har inte rört sig på en vecka.

Den där skärmen står kvar hos cdon, alternativt har postgubben inte skannat in den och snott den. Det där hände mig förra julen med en annan produkt, tog 2 månader innan cdon skickade ut en ny och det efter jag fick hjälp av personen här på forumet, kundtjänst hade 0 koll.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Den där skärmen står kvar hos cdon, alternativt har postgubben inte skannat in den och snott den. Det där hände mig förra julen med en annan produkt, tog 2 månader innan cdon skickade ut en ny och det efter jag fick hjälp av personen här på forumet, kundtjänst hade 0 koll.

Låter inte betryggande det där :/ jo det känns lite som om kundtjänst bara slänger en snabb blick på statussidan för ordrar. Faktum är att hon i chatten sa: "Jag ser precis det du ser" när jag frågade om huruvida "postad" statusen verkligen stämmer. Det hjälpte inte mig särskilt mycket.

Permalänk
Avstängd

Skärmar skickas ju i princip alltid i sin egna låda med en fraktlapp på så det är ju inte så svårt att veta vad det är för alla som ska hantera den på vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Detta är en medveten taktik ifrån cdons sida för har ordern gått vidare till "packas" (och oftas så "postas" paketet samtidigt som det packas då fraktsedeln helt enkelt beställs från posten då) så kan man ej ända i den heller avsluta den även om det skulle ta 2veckor till innan paketet verkligen skickas.
Cdon hoppas ju att kunden då ej ska skicka tillbaks nåt och behålla varan/varorna istället, och försöker kunden skicka tillbaks detta så vill Cdon ha betalt för frakten tillbaks (som dom får ta ut vid 14 dagars ånger).
MEN då kunden försökte avbeställa ordern INNAN den skickats så handlar det inte om ånger längre och kund ska få tillbaks vad den lagt ut + eventuella kostnader detta medfört men Cdon drar en rövare för att tjäna några kr och hoppas att kunden inte vet vad den har rätt till.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Detta är en medveten taktik ifrån cdons sida för har ordern gått vidare till "packas" (och oftas så "postas" paketet samtidigt som det packas då fraktsedeln helt enkelt beställs från posten då) så kan man ej ända i den heller avsluta den även om det skulle ta 2veckor till innan paketet verkligen skickas.
Cdon hoppas ju att kunden då ej ska skicka tillbaks nåt och behålla varan/varorna istället, och försöker kunden skicka tillbaks detta så vill Cdon ha betalt för frakten tillbaks (som dom får ta ut vid 14 dagars ånger).
MEN då kunden försökte avbeställa ordern INNAN den skickats så handlar det inte om ånger längre och kund ska få tillbaks vad den lagt ut + eventuella kostnader detta medfört men Cdon drar en rövare för att tjäna några kr och hoppas att kunden inte vet vad den har rätt till.

Riktigt irriterande. Sånt har jag ingen tolerans för. Skulle hållt mig till Inet som jag vanligen gör. Lär göra det hädanefter

EDIT: Har frågat kundtjänst två gånger nu var min order är och om den är på väg. De har undvikit frågan båda gångerna, men i andra mailet säger de att de kan registrera en ny order så jag får den så fort som möjligt, och står för kostnaden för retur för den första skärmen om den skulle dyka upp.

Jag skulle föredra att vänta, så jag slipper krångla med retur, men eftersom de vägrar tala om för mig var min försändelse är så kan jag ju i princip sitta här i flera veckor och vänta, alternativt att den blivit stulen etc.. Så jag antar jag får ta ett skott i mörkret och se om en andra order kommer fram.

EDIT 2: Skärmen skickades och kom fram redan idag. Det lustiga är att så gjorde även den "försvunna" skärmen nu, dock med ett nytt kolli ID som inte finns i min orderhistorik. Så nu hade jag två skärmar helt plötsligt. Efter en snabb chattkonversation fick jag bekräftat att jag kan be posten skicka tillbaka den ena utan att jag behöver betala för det. Var ju tacksamt att det hanterades så pass fort i alla fall