Dålig service och bemötande från UPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Jag sitter och väntar på UPS just nu....

"Planerad leverans:
torsdag, 14.08.2014, Innan dagens slut"

Har inte sett röken av någon än. Hemma hela dagen. Jag bor i villa och min adress har funnits med i GPS-kartorna sen flera år.

Edit:

Kunde ge mig FAN på det!

"Hålls i lagerlokal"
"Jarfalla, Sweden 14.08.2014 18:52 Lagerskanning"

"Planerad leverans:
Information om planerad leverans är inte tillgänglig för närvarande. Vänligen återkom vid ett senare tillfälle"

Låter på tok för bekant.

Har lärt mig att om jag inte kan få UPS-leveransen till jobbet (komplicerat tidvis) så är det bara att strunta i att ens försöka ta emot leveransen utan istället åka ut till Järfälla på kvällen och plocka upp det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Låter på tok för bekant.

Har lärt mig att om jag inte kan få UPS-leveransen till jobbet (komplicerat tidvis) så är det bara att strunta i att ens försöka ta emot leveransen utan istället åka ut till Järfälla på kvällen och plocka upp det där.

Jag ska ringa det första jag gör imorgon. Hoppas inte att de hinner plocka på sig paketet och låtsas att det är ute för leverans igen. Imorgon har jag inte tagit semester. Vilka riktiga skojare det där bolaget är alltså. Om man tittar på alla omdömen som finns på nätet så är det ju katastrofalt dåligt. Det här är satt i system uppenbarligen. Jag har handlat på eBay från en säljare i England. Han hade angivit att varan skulle skickas med royal mail och då tar ju posten över i Sverige. Det har alltid fungerat snabbt och smidigt. Hur som helst så får jag ett mail från UPS efter mitt köp och då har säljaren skickat via dem istället. Tja, vad ska man göra? Jag ska vara väldigt noga med att påpeka att säljaren aldrig någonsin ska skicka mig något med det skitföretaget igen.

Edit:
Jag hann inte ringa..
"Jarfalla, Sweden 15.08.2014 5:59 Ute för leverans
15.08.2014 5:58 Importskanning"

Permalänk
Medlem

Pratade med UPS nyss.
Man har ingen aning om varför det var tillbaka på lagret. "Man kanske glömde det".

Hon var dock trevlig som tusan. Det är ute för leverans nu igen och dyker det inte upp här så kan jag hämta det i Järfälla mellan 19 - 20. Så får det bli

Riktigt dåligt men vad ska man göra..

Permalänk
Medlem

Det ar ju inget jmf med vad DHL clownerna haller pa med i Nederlanderna som lyckades fa for sig de levererat nagot till mig (jag var hemma hela dagen eftersom de skulle komma) fatt det signat men inget dok upp eller signades for.. nar jag bad om en kopia av signaturen var det sadant som inte kunde utlamnas (!! jag betalade for frakten och var den vars signatur skulle funnits dar !! ) men efter mycket gnabbade skulle de gora en utredning.. det tog 3 veckor och svaret kom tillbaka 'godset har blivit leverat' men av nagon lustig anledning stog ett paket och vantade pa dorrsteget hos sandaren samma dag, i ett annat land, 200mil fran var de sa det blivit levererat..

Sa, jag har nu fatt som hobby att om inte leverans med DHL inblandande kan ske och det ar nagot jag behvover att ringa och forgnabba pa dhl innan en leverans sker och om det ar nagot jag kan slapa hem sjalv alltid be om att fa plocka upp det pa deras huvudkontor sa att om det inte skulle finnas dar nar jag kommer det ar latt att fa tag pa endera ansvarig eller krava direkt full ersattning av vardet av den forlorade forsandelsen.
For den som far for sig att anvanda dhl som transportor for nagot till Nederlanderna vill jag ge en kraftig varning, chansen godset kommer fram ar ringa.

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Medlem

Det här bar konstigt, verkligen då jag enbart har positiva erfarenheter av dom. Så senast som i början på Juli beställde jag lite kläder och etc från Italien som skulle levereras av UPS. Då jag inte skulle vara hemma under dagen utan på jobbet, som dom flesta säkerligen, så skrev jag en handskriven lapp på brevinkastet där jag hänvisade till mitt jobb. Kl 13:30 dök dom upp med paketet och allt var klart. Noterbart här är även att jag inte begärde ändrad leveransadress via deras hemsida som man egentligen ska göra, som jag förstått det. Men det var inga problem alls, är väl tyvärr bara att inse att det finns idioter och okunnigt folk inom alla yrken tyvärr.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Att man ibland får meddelandet att dom varit där men du inte varit hemma eller har portkod är inget ovanligt och gäller alla speditörer (UPS/DHL/FEDEX etc) det har att göra med att dom har otroligt mycket paket att lämna ut på kort tid.

Om chauffören kommer tillbaka med paket och säger att han inte hann lämna ut alla paket får han en varning och kan förlora jobbet efter för många sådana, om han däremot klickar i att du inte var hemma eller har portkod är det ju officiellt inte hans fel och han hinner då med sin runda utan reprimander.

Nu kommer väll vissa ifrågasätta detta men det är vad jag hört från folk som jobbat hos ett visst företag.

Permalänk
Medlem

UPS är skit inom Sverige... hem till mig kan dom bara leverera mellan 11-13 för att deras bil passerar då. Bor i centrala Norrköping för övrigt.

Närmaste ställe att hämta paketet själv är i Jönköping 16 mil bort.

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - Kingston Nvme 1Tb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition- LG Ultragear 27gp850p

Permalänk
Medlem

UPS dök faktiskt upp i fredags. Man får väl kanske anse att det är OK men inte mer. De kom inte på utsatt dag.

Permalänk
Medlem

Fick ett SMS där jag kunde välja om paketet skulle levereras hemma eller till det vanliga pick up stället.
Tog pick up stället just för att undvika dessa problem.
Dock vägde paketet mindre än ett halvt kilo.

Gången innan dess slutade med att jag till sist fick åka ut och hämta paketet hos UPS.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Detta är inte specifikt för UPS. Allt hänger på chaufförens inställning/utbildning/servicekänsla/humör, sen spelar det mindre roll om det står UPS, PostNord, FedEx, Bring eller något annat på bilen...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av d_m_r:

Detta är inte specifikt för UPS. Allt hänger på chaufförens inställning/utbildning/servicekänsla/humör, sen spelar det mindre roll om det står UPS, PostNord, FedEx, Bring eller något annat på bilen...

Jag håller inte med. Har haft PostNord lantbrevbäring med utkörning av allt, inlusive företagspaket, i 15 år. Det har i princip aldrig fallerat utan alltid blivit utkört som avtalat. Detta även om jag fått leverans med separat lastbil. Imponerande med tanke på mängden leveranser kontra övriga bolag. Det handlar inte heller om samma person som kör heller, utan det varierar högst påtagligt och alla sommarjobbare har även de lyckats sköta jobbet med bravur och vänligt sinne.

UPS gör aldrig som de säger utan försöker hitta ursäkter att köra ut om det är för lite gods den dagen/veckan/månaden. Använde Bring för ett par veckor sedan. Avtalad tid 9-15 en onsdag. Stannar hemma och inväntar leverans. Tror ni att det kommer någon eller ringer? Nej! Ringer själv upp och får en massa ursäkter igen om för lite gods på det hållet. Får diskutera för att få det utkört dagen efter, trots alltså avtalad tid 2 veckor i förväg.

Schenker som levererar till lokalt ombud har otroligt varierande leveranstider beroende på var i landet de skickar ifrån. Går aldrig att planera en viss dag.

När jag bodde i Skåne var ASG ett helvete jämfört med posten. Hade en far som sålde pooler. ASG lyckades förstöra stora delar av leveranserna vid många tillfällen. Det var inte alltid bättre förr.

Summa summarun: Trots alla besparingar och omställningar så är Posten fortfarande nummer 1 där jag bor.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Saken med UPS är att de har olika service nivåer beroende på hur mycket man betalar. Kör du med vanliga billigaste alternativet så har de varken telefon eller hjärna.

Köper du den dyrare varianten så kommer du få bra mycket bättre bemötande, jag märkte det ganska klart när jag själv fick bråka med UPS ett antal ggr.

Första paketet som jag fick från UPS tror jag det var något Logitech skickade mig. De fick portkoden och sade att de skulle komma mellan 9-17 jovisst. Dagen gick och inget paket, tiotal minuter senare på telefon fick jag veta att han var här men tydligen är dörrar med kod något de inte har kunskap om. När jag frågade om de kunde ringa mig innan så fick jag svaret att de inte har mobiltelefon vilket jag skrattade rakt ut till tjejen som pratade. Slutade med att jag fick bevaka vägen genom fönstret efter en UPS bil helt enkelt. (Fick reda på senare att det var det billigare alternativet hos UPS).

Andra paketet kom från Creative (skitkortet Elite Pro från RMA). Föraren ringde mig 1 timme innan och frågade om jag var hemma vilket jag svarade då att jag var på jobbet, han frågade efter adress vilket jag uppgav vilket han kort svarade att han kommer vara där om 20 minuter och ringer när han är på plats. Drygt 20 minuter senare kommer en stor lastbil med släp och som sagt får man ett snabbt samtal att komma ner för att hämta paketet.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Min förra granne och kompis är en storvuxen kille med ett skapligt humör. Han åkte också på den där niten att dom vart där men ingen var hemma, så klart var han hemma men dom brydde sig inte om att ringa eller nåt. Dagen efter utsatt tid står han och väntar i köket då det är riktat mot porten, ser ups killen kommer med hans paket. Han går ut och möter han ger han en skaplig utskällning och skriker på han.. Nu till det roliga. Hans kompis står nere vid UPS bilen med en spray som kallas för liquid ass. Ni som har luktat på den vet hur jävla vidrig den är (finns på teknikmagasinet) rutorna är nere på ups bilen som tur är, annars hade dom kollat om det var olåst. Kompisen sprejar ett tiotal sprut in i bilen. Lukten sitter i ifrån 3-4 timmar och enligt mig så är denna doft spyframkallande. Detta är en sann historia då jag själv bevittnade den. Hämnden är ljuv?

Permalänk

liten story.
paketet jag beställde kom från amazon till malmö sista juli. och tänkte sedan okej kommer nog fredag 1aug till oskarström 15mil upp.
det blev som nämnts i tråden fejka varit där dittan å dattan. och flumkort i brevinkast om hämtas blabla malmö ups.
det skickades tillbaks. hela summan 912kr det fick jag tillbaks efter varit på amazon>my order> refund/return lala.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Använt UPS 1 gång, aldrig mer! fick inget SMS eller samtal om när dem skulle dyka upp, ringde inte på dörren utan verkar som dem bara kört upp, antog att ingen var hemma (dock var min bil på plats) och åkt igen. skituselt.

Fedex och DHL har varit grymma 12/12 gånger jag har använt mig utav dem. Dem ringer ca.30min innan dem är utanför dörren och frågar om jag är hemma. När jag beställde min nya QNIX skärm så jobbade jag uppe i norr. Fedex ringde och jag frågade om jag var hemma vilket jag då inte var. Jag frågade om dem kunde lämna den hos farsan på jobbet. 1 timma senare var den avlämnad. sjukt smidiga och ha o göra med. Dock bor jag i göteborg så kanske är lite smidigare än ute på landsorten.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Har varit med om liknande som TS:
Här är både bra o dåliga saker:

1. Paketet kunde inte levereras, har försökt att nå kunden flera gånger via telefon.
-De har inte alls försökt kontakta mig, inte ens lämnat en lapp utan detta ser jag på trackinginformationen.
-De gick absolut inte att boka nästa leverans utan det skulle definitivt ske dagen efter utan förändring. IGEN har de "ringt upprepade gånger" bullshit, inga samtal.
-Slutade med att jag fick köra 20 mil (tur o retur)

2. Ups ringde, jag var inte hemma, men de kunde lämna paketet vid dörren utan problem om jag skicka SMS med att det är okej. Sagt o gjort inga problem.

3. Ups ringde, jag var inte hemma, de kunde ABSOLUT INTE lämna paketet vid dörren. Det gick bra att boka om och jag angav en tid jag var hemma och den snälla mannen kom lagom i tid och lämnade paketet, detta var dock helt klart en egen effort från budet o inte alls något från UPS sida överhuvudtaget.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

DHL accepterar jag numera trots upplevelser om krånglig service men UPS, dom tar priset.

1. Paketet kunder inte levereras. Ja jag erkänner att JUST vid de tillfället dom ringde runt 17-tiden så var min telefon död. Högst oväntat, NEJ!
2. De går några dagar med anl. av att ja inte prompt måste ha paketet/har jour och absolut inte är anträffbar.
3. Ringer kundtjänst. OJOJOJOJ.. Totalt värdelös servicebemötande, kunskapsnivå, support. Jag säger att de är ingen som helst ide att ni ens försöker köra ut de där j***a paketet. Googlar lite och försöker loaklisera Terminalen på Arlanda /Cargo City. Tänker inte mer på de utan åker ut den korta bit de ändå är från mig (upplans väsby-arlanda) Har sen absolut ingen anning var UPS ligger, hur och var jag kommer in på området, har jag kommit rätt osv.
4. Ringer kundtjänst en andra gång och förklarar läget och frågar. Jag hittar inte till UPS's eleganta serviceställe, jag lovar att så pass serviceminded jag är inom mitt yrkesområde så guidar jag exakt men detta var ju löjligt. Jag kan pinpointa området kartmässigt men sen då. Jag vill ha information om att endera ska din bil muddras av vakter innan du får åka in eller också parkerar du strax nedanför går upp till passerkontrollen sen går du bort till UPS. Jag lovar deras skylt/loga uppe på väggen syns överhuvudtaget inte ens.

Hur många är hemma när deras första prioritet är att leverera direkt till dörr? Ja för företag kanske de funkar men för privatpersoner, kom igen! De kommer aldrig funka. Sen är de väl så också att när de väl fungerar då lirar de bra men man får nog vara beredd på varje status paketet har.
02/12/2014 16:51 Our driver must be granted for such service, a security access. Här ringer chauffören!
02/12/2014 9:11 Target Scan
02/12/2014 8:15 Arrival Scan
Jarfalla, Sweden 02/12/2014 7:30 Departure Scan (Här måste man ringa kundtjänst och säga exakt hur man vill ha det annars blir d de bara kaos)
Germany 11/28/2014 10:31 Order processing: Ready for UPS

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Inväntade ett paket med UPS, fick dock trackingnumret föraviserat från UPS så jag satte en email-bevakning för "alla" händelser.
Sedan försökte jag ringa UPS för att ge dem (om de inte hade):
- Mitt mobilnummer
- Att jag skulle vara hemma hela dagen de skulle leverera
- Att det inte finns någon portkod utan enbart bricka, dvs. att de skulle ringa mig innan.

Fick som svar att de inte kunde lägga till sådan info förens det ankommit till Sverige(?!), jag skulle alltså behöva ringa såfort jag fick notisen om att paketet ankommit Sverige och ringa in till deras kundtjänst med de uppgifterna. Det hann jag givetvis inte och föraren hade försökt leverera paketet och det hade givetvis inte fungerat (då han inte kommit in).

Lagom bitter ringer jag till kundtjänst, förklarar mitt ärende. Jag får möjlighet att ändra vart de lämnar paketet eller om de kan lämna det vid porten. Då vädret är som det är och jag bor i ett studentområde så var alternativet inte intressant men jag kontaktade mitt jobb och kunde leverera det dit. Ringer och säger det till UPS och de ändrar det och skulle få paketet imorgon.

Döm av min förvåning när någon extremt ivrigt ringer på min dörrklocka. Det är "Mr. UPS-man"! Skriker "VÄNTA!" genom dörren och sliter på mig en pyjamas (då jag är hemma och sjuk). Givetvis är han ENORMT bitter och sur och säger saker i stil med "Typiskt de här studentområdena" och "Inget nummer fanns det heller...". Min upplevelse går från en positiv överraskning till att jag i min tur blir sur och informerar honom om att jag försökt lösa det innan med UPS kundtjänst men ingen kunde göra något. Att något mobilnummer inte följer med är ju företaget som anlitat UPS (de jag köpt varan från) ansvar. De har mitt mobilnummer.

Summering: Positiv överraskning men fortf. sura och otrevliga bud och fortf. ett jäkla "meck" att få allt att fungera.
Har man som företag att leverera paket från X till Y som enda syssla borde man vara bättre på det.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Japp UPS suger totalt. Undvik till 100%! Min erfarenhet är dock att chaufförerna är bra och flexibla men UPS's kundtjänst och upplägg är åt helvete.

Enligt kundtjänst så körs paketen ut mellan kl 08:00 och kl 19:00, det var det ända dom kunde säga. Fick tjata mig till att får mitt mobilnummer uppskrivet så chauffören skulle kunna ringa mig när har var på väg. Annars hade jag aldrig fått något paketet levererat.

Vilket jävla skit! Får Posten att framstå som världens bästa företag.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Mina tidigare erfarenheter av UPS har varit bra, men den senaste, var lite... udda. Jag bor i så kallar flerfamiljshus, alltså, hyreslägenhet, med trappa och flera lägenheter i trappuppgången. I det här fallet 6 lägenheter i trappen.
Relationen till 4 av grannarna är god, den femte... not so much.

På min dörr står det... "B. Svantesson", för argumentationens skull. Den 5'te grannen heter "A. Jönsson"
På deras dörr sitter en tilläggslapp, med "I. Svensson". Den här informationen finns inte på anslagstavlan innan för dörren i trapphuset, där står bara "B. Svantesson" och "A. Jönsson" (samt de andra 4'a grannarna)
Försändelsen var korrekt adresserad, lägenhetsnumret stod på paketet, och telefon numret stod där i klartext.

Jag gick och funderade på var mitt paket var, eftersom jag inte sett eller hört något, jag hade rent av tagit kontakt med avsändaren och efterlyst det. En kväll hör jag hur någon stoppar något i brevlådan och tänker "reklam, tittar på det senare" och när jag långt senare går förbi dörren ligger där en liten gul lapp från UPS. På baksidan har grannen skrivit en massa sur text, och på framsidan har man kryssat i att det är tredje försöket att leverera paketet, och att ingen varit hemma. Lite surt, eftersom jag varit hemma hela tiden, men vad hjälper det när UPS personal tydligen är för korkade för att klara av att läsa en adress tavla, och traska upp för en trappa till våningen över, och ringa på dörren.
Nå, vad gör man. Dagen efter ringde jag så klart till UPS, och fick prata med ett fruntimmer som var väldigt trevligt. Det var så klart inga problem, de skulle köra ut paketet nästa dag igen, och hon skulle se till så att informationen om var paketet skulle levereras skulle komma fram till chauffören. Nästa tre dagar gick, och fortfarande ingenting. Jag ringde igen, och fick beskedet på att man hade gjort leveransförsök varje dag, utan framgång. Jag fick uppgiften att det skulle vara samma chaufför vid alla leveransförsöken.

Till saken hör att paketet är en 35 kilos låda ungefär 50x35x35 cm. Det går inte att komma närmare "min" portuppgång än 100 meter, så att släpa lådan fram och tillbaka torde ha varit besvärligare än att fullfölja uppgiften... Vid det här laget har man alltså gjort 6 leveransförsök, och jag har inte ens fått den gula lappen om att de varit och försökt leverera i min egen brevlåda. Jag spenderar en stund på telefon med den ytterst trevliga damen, och förklarar att de närmaste dagarna är jag inte hemma, men om man har en möjlighet att ringa så kan jag möta upp på parkeringen, så man slipper bära lådan, från och med fredag. Hon trodde inte det var ett alternativ, men hon skulle vidarebefordra det. Summa summarum, jag fick ett spårningsnummer och kunde följa paketet när det var ute och åkte, det gjordes 15 leveransförsök innan jag av en slump var på väg in genom trappen samtidigt som jag mötte en UPS uniformerad kille i trappen, med en liten, och helt uppenbart ganska tung låda, som var illa medfaren i famnen.
Han såg lite desperat ut, så jag frågade honom om han behövde hjälp. Hans svar var ganska förutsägbart antar jag. "Den jävla killen är ju aldrig hemma" varpå jag frågade "vilken kille" "B. Svantesson" Konstigt svarade jag, han är nästan alltid hemma. "Varför öppnar han inte så?" Varpå jag pekade på informationstavlan, "har du provat med att ringa på hans dörr, en trappa upp?"
UPS killen titta på mig som om jag var tokig, jag pekade på "B. Svantesson" på tavlan. Han tittade på tavlan, på mig, på tavlan, sucka, och vände sig om för att gå upp för trappan. Jag följde efter. Han ringde på rätt dörr, och... ingen öppnade. (Oväntat va?)
Efter en liten stund tittade han på mig, så jag tyckte det var dags att vara lite sjyst och sa "du, vänta lite, får jag pröva något." och klev förbi honom o fram till dörren. Ringde på, bankade ett par gånger och ropade "Du, latmask, öppna, det är paket till dig."
Undertiden UPS killen letade efter någonstans att gömma sig plockade jag fram nyckeln, och låste upp dörren. Först när jag öppnade verkade han fatta att han äntligen skulle få levererat sitt paket. Men han såg inte så glad ut för det...

Ska jag vara helt ärlig bryr jag mig inte så mycket om hur glad han var. Jag kunde ju ha skickat iväg honom, och först nästa dag öppnat, det hade varit roligare, men jag ville faktiskt ha min paket. Och är man för dum för att använda informationen på paketet för att åtminstone försöka leverera till rätt bostad, då förtjänar man faktiskt att bli idiotförklarad.
Men jag misstänker att jag inte ska be folk skicka med UPS den närmaste tiden. Det blir nog ingen hit. Men det hade varit kul att skicka ett litet paket med bly till sig själv, bara för att se hur många gånger de bär det fram och tillbaka innan de ger upp... Och, UPS ska ha lite pluspoäng för det verkar ju som om de åtminstone gjort ett par riktiga leveransförsök, även om jag inte kan garantera att man burit paketen fram och tillbaka 15 gånger...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

UPS..

När jag söker på min order står det att paketet förväntas levereras i slutet av dagen. Är klockan 21:43 slutet av dagen?

Budkillen ringde mig idag vid 13:00 och frågade om jag kommer att vara hemma senare i eftermiddag vilket jag sa att jag skulle. Han lovade att han skulle ringa mig när han var utanför med tanke på att min dörr inte har något kodlås. Jag väntar fortfarande på det samtalet. Jag är redan förbannad men kommer bli ännu mer förbannad om jag tvingas ta mig ut till Järfälla med kollektivtrafik för att hämta paketet.

Permalänk
Medlem

Japp, UPS är SÄMST

Har spenderat andra dagen (7/1) hemma från jobbet för att ta emot mina två subbar a la 50kg styck. Kollade i morse på tracking, "Ute för leverans". Fram tills i måndags stod det att leveransen skulle ske innan dagens slut (5/1). På eftermiddagen ändrades detta till den 7:e isället.

Idag är det den 7:e, och runt luch ser jag att det blivit ytterligare uppdatering "Vi har lämnat paketet i vår byggnad. Detta kan orsaka försening på minst en arbetsdag. / Leveransen kommer att omplaneras."

Ringer fly förbannad till UPS, "nä, den ska komma i morgon istället, mellan 9-19, vi har packat fel". "Nä vi kan inte ringa innan". "Du kan hämta paketen hos oss". "Vi kan lämna paketen ute i regnet utanför din dörr om du skriver fullmakt." Slutade med att jag slängde på luren i örat på henne.

Självklart är det inte chaffisar eller tjejen på kundtjänst fel. Hela företagets system är ruttet. DHL har jag aldrig haft sådana här problem med, där ringer chaffisaran, återkommer om jag inte är hemma när dom kommit till dörren. osv osv. Posten är heller inga problem.

Skrev ett mail till UPS efter att jag lugnat ner mig (dom har inte ens någon email address, man får använda deras online webformulär som bara tar 500 tecken - går säkert rakt ner i soptunnan), där jag föreslog att dom skulle sluta med leveranser till privatpersoner, eftersom dom är så jävla dåliga på service ändå, så blir alla nöjda.

Edit: Kolla in vilken jäkla väg subbarna tar. Och det var exakt likadant för kompisen, som beställde samma subbar för några månader sedan. Bra för miljön, eller hur!

Jarfalla, Sweden 07.01.2015 11:18 Vi har lämnat paketet i vår byggnad. Detta kan orsaka försening på minst en arbetsdag. / Leveransen kommer att omplaneras. 07.01.2015 2:07 Destinationsskanning 07.01.2015 0:59 Ankomstskanning Glostrup, Denmark 05.01.2015 20:30 Avgångsskanning 05.01.2015 10:00 Ankomstskanning Langenhagen, Germany 02.01.2015 7:34 Avgångsskanning 02.01.2015 7:11 Ankomstskanning Koeln, Germany 02.01.2015 3:23 Avgångsskanning Koeln, Germany 31.12.2014 1:40 Importskanning Koeln, Germany 30.12.2014 21:21 Ankomstskanning Langenhagen, Germany 30.12.2014 17:34 Avgångsskanning 30.12.2014 17:08 Ankomstskanning Glostrup, Denmark 30.12.2014 9:30 Avgångsskanning 30.12.2014 8:10 Ankomstskanning Molndal, Sweden 30.12.2014 2:00 Avgångsskanning 30.12.2014 0:30 Ankomstskanning Oslo, Norway 29.12.2014 20:15 Avgångsskanning 29.12.2014 17:45 Ursprungsskanning Norway 29.12.2014 6:01 Order behandlad: Redo för UPS

Permalänk

När jag skulle skicka in min iPhone på garanti så var jag inte hemma, men killen från ups ringde och sa att han stod i trapphuset och väntade på mig när jag gick hem från affären. Det kallar jag service

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Efter alla problem jag haft med UPS så undviker jag alltid dem som leverantör. Finns bara det som alternativ? = Välj annan butik.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Har endast fått något skickat med UPS en gång. Runt klockan 10 en torsdag (vem är hemma då egentligen) var det först. Ringde dock och bad om att få det levererat endast efter klockan 2 dagen efter. Då kom de precis när man kommit hem runt kvart över. Så det gick bra. Skönt att slippa ifrån sådana mardrömshistorier man läser här.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Använt UPS en gång, då lämnade de paketet till en av grannarna i min studentkorridor, det känns lite mysko.

Permalänk
Medlem

Oftast beställer jag med Posten/DHL, då de ändå har ett utlämningsställe nära mig.
Men om det är Fedex/UPS så brukar jag beställa till jobbet om jag inte är ledig när grejerna kan tänkas komma.

Fungerar skitsmidigt så slipper man de där lapparna om att de inte kunde lämna.
På jobbet får vi från alla möjliga företag så blir några gånger i veckan UPS, Posten, DHL, Fedex etc kommer förbi, samt är konstant öppet mellan 10-19, då har de inte missat en enda gång.

Men så fort man beställer hem så brukar de aldrig kunna leverera paketet, om man inte typ står utanför huset precis när de kommer...

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Senaste gången jag fick något levererat från UPS så ringde de utan förvarning kl 14 (hade inte ens sagt att de skulle leverera det den dagen) och sa att de stod utanför dörren. Jag var inte hemma just då men det löste sig genom att de kom tillbaka några timmar senare. Hela saken löste ju sig smärtfritt men förstår inte hur de kan förvänta sig att man ska vara hemma bara för att man beställt något några dagar tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Jag har aldrig varit med om att UPS ens försökt leverera till min hemadress utan problem. Det är alltid samma visa med att de har försökt leverera (1....2...3 ggr med någon timmes mellanrum) men att man inte var hemma, fastän man sitter och väntar. Extra frustrerande när man sitter och kollar trackingen och det står att paketet är ute för leverans, men de kommer aldrig utan strax efter kommer det en notis om att de försökt men ingen var hemma. Det är ren bullshit från deras sida och anledningen till att de skriver så måste vara att de har fått betalt för en hemleverans och då låtsas de som om de försökt.

DHL har jag haft mycket bättre erfarenhet av, men UPS är inte ensamma om att göra så här. Häromveckan skulle jag få hem en skärm med USPS expresspaket (går via svenska posten när det kommer till Sverige, utkörning ska ingå i priset) och det stod likadana lögner på deras trackingsida om att de försökt leverera. Jag fick åka och hämta den själv på företagsposten, vilket inte är så kul när man inte har bil och får ta den på en cykel. Anledningen till att de inte körde ut den var att de skulle ha betalt momsen och det kunde inte chaufförerna hantera. Nu blev jag dubbelt lurad eftersom svenska posten skickade ut en avi om att skärmen fanns på mitt vanliga utlämningsställe, men när jag kom dit hade de inte fått den. De ringde upp företagsposten som fortfarande hade den för "att paketet var för stort". Återigen skitsnack, jag har hämtat ut klart större paket än så på utlämningsstället.

Det är rätt meningslöst att betala extra för snabba leveranser av de här företagen när det tar flera dagars krångel för sen få paketen levererade. Att få saker skickade till företag är en helt annan sak, där fungera det bra, men problemen med hemleveranser har funnits i åratal och inget ändras.

Du har jo rett å reklamere for en tjeneste der du ikke fått det du betalte ekstra i form av en hurtig hjemleveranse (express).

EDIT: Jøss, denne tråd er jo ild gammel...

Permalänk

UPS, sämsta servicen i hela Sverige?

Måste bara skriva av mig lite av all min ilska...
Ursäkta, men UPS måste ha den sämsta servicen i hela Sverige. Jag skulle idag fått ett paket levererat hem till mig, till min ytterdörr till min lägenhet men tydligen (för tredje gången) så är det för svårt för att lyckas utföra detta arbete. Så ja, ett fint litet gulligt meddelande om att jag får komma och hämta mitt paket på UPS i Mölndal eller få en ny leveransdag, och denna på tisdag, pågrund av att de inte kommit in genom porten som JAG låste upp när de ringde på. På paketet står det dessutom med stora bokstäver och siffror "VID ANKOMST RING **********" Jag vet inte vad som är svårast, att ta tag i handtaget och öppna dörren eller att läsa texten på paketet men tydligen var båda för svårt för den lilla chauffören att utföra.

Beställer jag ett paket med hemleverans så förväntar jag mig att paket ska levereras hem till mig, inte till något lager hur långt hemifrån mig som helst. Hela grejen är ju att man betalar för att få paketet hem till sig för att slippa hämta ut det någon annanstans. Jag vet inte riktigt hur människorna på detta företaget tänker men deras mål med hela arbetet borde vara att få alla paketet levererade till rätt adress, men det är det sista de lyckas med. Hade jag valt att få paket leverade av UPS igen så hade nästa grej varit att sätta upp ett stort tält utanför porten med stora plakat med mitt namn och texten "vänligen lämna mitt paket här INNAN du kör vidare". Men nu kommer jag aldrig någonsin använda mig av UPS igen så jag slipper ju allt slit för att de ska kunna genomföra sitt relativt enkla arbete.