Permalänk

Rediga ljudproblem

Det finns kanske ett antal ställen att placera denna thread men ok. Jag har haft denna datorn i ungefär 3 månader nu och prestandan är otrolig. Kör high-end spel på högsta grafik och kan recorda, etc, men jag har ett ljudproblem som jag inte såg förens för en vecka sedan. Jag öppnade ljudmixern och såg det här:

Jag har deaktiverat SoundBlaster CINEMA för att ljudet blev värdelöst med den på.
Högtalar spalten håller sig stadigt på 50% av original ljudet som kommer ur apparna.
Uppspelningsenheten är Realtek HD Audio. En MSI/Realtek app ingår men man kan inte göra mycket saker i den.

Om någon har haft samma problem eller tro de vet svaret, hör gärna av er!

Några specs som antagligen kvittar:
MK: MSI Z87-G45 GAMING (med SoundBlaster CINEMA, om det skulle hjälpa)
RAM: 2 x 8GB Crucial DDR3 PC1866 CL10 Ballistix Sport XT
CPU: Intel Core i7 4790K 4.0GHz
GPU: Club 3D Radeon R9 290X 4GB OC royalKing

Visa signatur

LE DATORSPECS!:
MSI Z87-G45 GAMING | Club 3D Radeon R9 290X 4GB OC royalKing | 4.0GHz Intel Core i7 4790K | 2x 8GB Crucial Ballistix Sport XT DDR3 | Energon 750W |

Permalänk

Välkommen till SweClockers.com!
Till att börja med får du gärna utveckla vad ditt problem faktiskt är, förstår inte riktigt vad bekymret är.
Du har placerat tråden helt rätt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Menar du att ljudet är lågt, att du inte får full kräm? Låter som att du har flera program som kan justera ljudet, kolla noga så inga av deras volymreglage ställts ner.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av herman.sjolin:

Det finns kanske ett antal ställen att placera denna thread men ok...

Jag har haft denna datorn i ungefär 3 månader nu och prestandan är otrolig. Kör high-end spel på högsta grafik och kan recorda, etc, men jag har ett ljudproblem som jag inte såg förens för en vecka sedan. Jag öppnade ljudmixern och såg det här:

http://i.imgur.com/ArTwfPm.png

Jag har deaktiverat SoundBlaster CINEMA för att ljudet blev värdelöst med den på.
Högtalar spalten håller sig stadigt på 50% av original ljudet som kommer ur apparna.
Uppspelningsenheten är Realtek HD Audio. En MSI/Realtek app ingår men man kan inte göra mycket saker i den.

Om någon har haft samma problem eller tro de vet svaret, hör gärna av er!

Några specs som antagligen kvittar:
MK: MSI Z87-G45 GAMING (med SoundBlaster CINEMA, om det skulle hjälpa)
RAM: 2 x 8GB Crucial DDR3 PC1866 CL10 Ballistix Sport XT
CPU: Intel Core i7 4790K 4.0GHz
GPU: Club 3D Radeon R9 290X 4GB OC royalKing

Dold text

Gå in i uppspelningsenheter och klicka in på din aktiva enhet, gå till egenskaper och kolla under fliken "nivåer" för att se om allt står på 100 där.

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Till att börja med får du gärna utveckla vad ditt problem faktiskt är, förstår inte riktigt vad bekymret är.
Du har placerat tråden helt rätt.

Har glömt att säga att jag kör W8. Jag är en sådan som gärna kör med högt ljud för att komma in i spel och musik, och ljudet är väldigt svagt. Jag skulle nog slå vad om att ljudet är dubbelt så högt i min laptop. Som sagt, CINEMA är värdelös, MSI/Realtek appen är värdelös, jag har sett att man ska gå in på någon sorts EQ men den finns inte där den ska finnas. Ljudet når inte över 40% av "full kapacitet/100% ljud output". Jag brukade innan spela musik på runt 70% av högtalarens max för att inte störa grannarna medans jag nu tycker att det är lågt vid 100%. Det är mycket procent som nämns här.

Skrivet av Sweets589:

Menar du att ljudet är lågt, att du inte får full kräm? Låter som att du har flera program som kan justera ljudet, kolla noga så inga av deras volymreglage ställts ner.

Jag försöker att spara plats på mina hårddiskar så jag har ungefär sammanlagt 30 spel, 5 utility appar och 2 appar. Det finns liksom inte mycket att ändra på.
Med appar menas program.

Visa signatur

LE DATORSPECS!:
MSI Z87-G45 GAMING | Club 3D Radeon R9 290X 4GB OC royalKing | 4.0GHz Intel Core i7 4790K | 2x 8GB Crucial Ballistix Sport XT DDR3 | Energon 750W |

Permalänk

Jag måste säga att jag känner mig rätt dum eftersom att jag nu laddade ner uppdateringen av MSI och det inte längre finns några problem. Det är nu tvärtom, outputet är högre än spotify. Jag tackar för hjälpen. Jag har faktiskt testat att ladda ner uppdateringar innan utan verkan. Tack för all tid som var lagd på grumlande.

Visa signatur

LE DATORSPECS!:
MSI Z87-G45 GAMING | Club 3D Radeon R9 290X 4GB OC royalKing | 4.0GHz Intel Core i7 4790K | 2x 8GB Crucial Ballistix Sport XT DDR3 | Energon 750W |