Nytt headset, G35 eller G930

Permalänk

Nytt headset, G35 eller G930

Tjena

Jag har kommit till punkten där mina Logitech G35 hörlurar håller på att falla isär + öronkuddarna är helt kassa, sluter inte längre in något ljud. Headsetet har jag haft i ca 3 år har jag kommit fram till.

Jag undrar om det är värt att köpa ett nytt par Logitech G35 eller om jag ska välja de lite dyrare G930? Jag är väldigt nöjd med komforten och ljudet på lurarna jag har nu och tror inte det finns något headset med lika bra tryck för samma prisklass. Eller ska jag helt enkelt limma det och köpa nya öronkuddar ifrån amazon?

Vad är mest värt?

Visa signatur

Fractal Design Define S, Corsair RM750X, MSI Z270-A Pro, Intel Core i7 7700k @ 4.2Ghz, 16GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400Mhz, MSI GTX 1080 GAMING X, Samsung 840 EVO 120GB, 1TB Seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drumspwns:

Tjena

Jag har kommit till punkten där mina Logitech G35 hörlurar håller på att falla isär + öronkuddarna är helt kassa, sluter inte längre in något ljud. Headsetet har jag haft i ca 3 år har jag kommit fram till.

Jag undrar om det är värt att köpa ett nytt par Logitech G35 eller om jag ska välja de lite dyrare G930? Jag är väldigt nöjd med komforten och ljudet på lurarna jag har nu och tror inte det finns något headset med lika bra tryck för samma prisklass. Eller ska jag helt enkelt limma det och köpa nya öronkuddar ifrån amazon?

Vad är mest värt?

Har du behov av att det är trådlöst så kör på G930 annars kör du på G35 om du står ut med sladden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drumspwns:

Tjena

Vad är mest värt?

G930 känns lite annorlunda än G35. Mindre kudde för huvudet osv. Men som personen innan skrev, klarar du av den feta kabeln så håll dig kvar med g35.
Mina trådlösa krånglar atm men gillar mindre kudde och utan kabel mycket mer. Köper du nya lurar från amazon så köp nya kuddar/extra kuddar

Permalänk

Är de "läderkuddarna" som är utslitna så finns de att köpa billigt på Ebay men om allt är fallfärdigt så kanske de är dags att byta. Sitter själv med med ett par G35 som jag är nöjd med, lite sugen dock på att byta till den trådlösa varianten men läst lite att dom har lite dålig täckning/räckvidd men de var ett tag sen så dom kanske ordnat till problemet med dom nya batcharna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrhenius:

Är de "läderkuddarna" som är utslitna så finns de att köpa billigt på Ebay men om allt är fallfärdigt så kanske de är dags att byta. Sitter själv med med ett par G35 som jag är nöjd med, lite sugen dock på att byta till den trådlösa varianten men läst lite att dom har lite dålig täckning/räckvidd men de var ett tag sen så dom kanske ordnat till problemet med dom nya batcharna.

Räckvidden är helt okej, enda stället hemma jag blir av med ljudet är på balkongen, 3 väggar bort (4 med balkongväggen.) Dock har jag problem just nu med att don förlorar kontakten med mottagaren ett par sekunder riktigt ofta.

Permalänk
Medlem

jag fick ett par corsair trådlösa headset lurar i julklapp (köpte till mig själv å gav till morsan att slå in.), grymt sköna, sitter bra på min skalle iaf samt ljud osv är good stuff. jag betalade 1195:- innan jul för dem, nu finns den för 899:- kan säga att för 899:- är det ett riktigt KAP!! å dem är lite billigare än Logitech 930 lurarna. som går på 1290:- idag.

Corsair Gaming H2100 USB.
899:- nedsatt från 1195:-

Logitech G930
1290:-

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Inaktiv

Köpte nya earpads till mina G35 från Logitech reservdelssida. Samma som till G230 och G430. Bara att välja färg! Svart/röd eller blå!

http://support.logitech.com/parts