Ingen bild när jag växlar Hdmi kabel

Permalänk
Medlem

Ingen bild när jag växlar Hdmi kabel

Dagens tekniska fråga. Har två Hdmi ut från moderkortet. Har kopplat en till tv'n och en till skärmen med hjälp av en dvi/Hdmi adapter. När jag testade med med kabeln som tidigare gick mellan tv och dator och en kort kabel mellan dator och skärm funkade det. Nu när jag växlat kablar så funkar det inte. Har ni något bra tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Avstängd

Ibland fattar inte Windows att man kopplat i och ur, ofta hjälper det att växla bildlägen (med Win+P) fram och tillbaka mellan endast datorskärm och utökat eller vad du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ibland fattar inte Windows att man kopplat i och ur, ofta hjälper det att växla bildlägen (med Win+P) fram och tillbaka mellan endast datorskärm och utökat eller vad du vill ha.

Hej.

Har provat lite olika varianter men det hjälper inte. Nu så hittar jag iaf min datorskärm i bildskärmsinställningarna men datorskärmen är fortsatt svart. Den går inte i standby läge utan är bara svart

Om det är till någon hjälp så har jag en

LG PS8000 TV
Dell U2414M

Vad gäller datorkomponenter så är min signatur som gäller.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp