Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk

Jag är inte så orolig för att min dator inte ska räcka till. Det som jag är intresserad av är hur bra gjord och optimerad PC-versionen är och om det eventuellt finns avgörande buggar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag är inte så orolig för att min dator inte ska räcka till. Det som jag är intresserad av är hur bra gjord och optimerad PC-versionen är och om det eventuellt finns avgörande buggar.

Det sägs att de har gjort en dedikerad PC-version av spelet nu och alltså inte portat det som tidigare. Så jag är övertygad om att spelet kommer vara väloptimerat!

Permalänk
Skrivet av raggelito:

Det sägs att de har gjort en dedikerad PC-version av spelet nu och alltså inte portat det som tidigare. Så jag är övertygad om att spelet kommer vara väloptimerat!

Jag vet men jag kommer ändå att avvakta för att undvika risken att bli besviken. Jag kommer ändå oavsett att köpa det om det inte är riktigt dåligt. Om jag väntat 1½ år på detta så kan jag vänta några extra dagar också.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

Nu är väl risken extremt liten... men till skillnad mot en fysisk utgåva så tar inte de digitala utgåvorna slut.

Dock har man ju faktiskt varit med om det ett par gånger vid släpp av storspel... att det sålt slut nästan direkt.

Men så finns det ju faktiskt ingen anledning till att skaffa spelet DIREKT vid release.

Var precis min poäng med mitt första inlägg där jag frågade varför man förhandsbokar en digital utgåva, en fysisk kan jag förstå men inte en digital.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Var precis min poäng med mitt första inlägg där jag frågade varför man förhandsbokar en digital utgåva, en fysisk kan jag förstå men inte en digital.

För att en digital version kan ta slut hos leverantörerna också. Då syftar jag t.ex. på g2a, g2play kinguin etc. Sedan är det gött att redan ha betalt/fixat allt innan release. Man kan ju eventuellt få något lite extra av det också. Priset är ju detsamma.

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk
Skrivet av Lixonski:

För att en digital version kan ta slut hos leverantörerna också. Då syftar jag t.ex. på g2a, g2play kinguin etc. Sedan är det gött att redan ha betalt/fixat allt innan release. Man kan ju eventuellt få något lite extra av det också. Priset är ju detsamma.

Brukar inte dom butikerna bara sälja vidare licensnyklar från fysiska versioner?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lixonski:

Det är ofta inte "digitala versioner" hos så kallade key resellers.

De köper in nycklar från mer eller mindre nogräknade säljare som i sin tur oftast tar dem från billiga boxade exemplar i lågprisländer.

Eftersom de flesta PC spel går att ladda ner bara man har nyckeln så fungerar deras marknad.

Permalänk
Medlem

På CDON så står det ju att om man förbokar spelet får man 1 miljon dollar i GTA V Singleplayer+Online, hade ändå tänkt att skaffa det precis när det kommer ut. Men är det någon som kan bekräfta att man faktiskt får det om man bokar spelet? Har inte sett det erbjudandet någon annanstans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

På CDON så står det ju att om man förbokar spelet får man 1 miljon dollar i GTA V Singleplayer+Online, hade ändå tänkt att skaffa det precis när det kommer ut. Men är det någon som kan bekräfta att man faktiskt får det om man bokar spelet? Har inte sett det erbjudandet någon annanstans.

varför skulle de ljuga?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Skrivet av nackskägg:

varför skulle de ljuga?

om det låter för bra, så är det oftast det, med tanke på att man inte har Hört något om samma hos andra försäljare.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

om det låter för bra, så är det oftast det, med tanke på att man inte har Hört något om samma hos andra försäljare.

Rockstar har väl själva gått ut och sagt att man får en bonus om man förbokar. 500k till Story mode och 500k till GTA Online.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

varför skulle de ljuga?

Inte avsiktligt kanske.

Skrivet av Sneaky_rhino:

Skrivet av Robin.Samuelsson:

Rockstar har väl själva gått ut och sagt att man får en bonus om man förbokar. 500k till Story mode och 500k till GTA Online.

Hade inte hört det någon annanstans som sagt samt att jag även googlade på om man får något om man förbokar till PC men hittade inget förutom på CDON

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Pre-load är väl som sagt främsta anledningen till att förhandsboka en digital utgåva. Och så ifall det är något "extra content" som erbjuds.

Fast å andra sidan... har man ändå tänkt köpa spelet på releasedagen så kan man ju lika gärna förhandsboka det, oavsett vilken av utgåvorna det gäller.

Förstår inte varför han reagerar på att folk förbokar. Kan förstå att man inte vill att man ska förboka flera månader innan då många spel blivit kassa pga detta då tillverkarna känner att dom redan fått en massa pengar redan. Dock om man förbokar någon vecka innan gör det ju inget

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Pre-load är väl som sagt främsta anledningen till att förhandsboka en digital utgåva. Och så ifall det är något "extra content" som erbjuds.

Fast å andra sidan... har man ändå tänkt köpa spelet på releasedagen så kan man ju lika gärna förhandsboka det, oavsett vilken av utgåvorna det gäller.

Pre-load är väl knappast en anledning till att förboka...om man får vänta kanske en timme efter spelet släppts på att man ska ha laddat ner det gör ju varken till eller från.

De flesta stora spel har ju dessutom en jävla massa serverstrul på releasedagarna, så risken att man inte kan spela direkt på minuten när det släpps är ju ändå överhängande.

Av principskäl är det en dum idé att förboka ett spel - Det är delvis tack vare att så många köper grisen i säcken som vi fortsätter få massa trasiga spel hela tiden, istället för att vänta nån dag med att köpa när man vet att spelet är ok eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Pre-load är väl knappast en anledning till att förboka...om man får vänta kanske en timme efter spelet släppts på att man ska ha laddat ner det gör ju varken till eller från.

Vänta en timme? Jag sitter inte på 100 mbits precis, jag får ut kanske runt 1 MB/Sek. Om spelet nu är tex 20-30 GB så tar de mig 5-8 timmar.
Förbokar alltid spel som jag vet jag vill ha.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Hade inte hört det någon annanstans som sagt samt att jag även googlade på om man får något om man förbokar till PC men hittade inget förutom på CDON

När jag googlade precis nu.

"All players who pre-order the game will get $1,000,000 in-game bonus cash to spend across Grand Theft Auto V and Grand Theft Auto Online (GTA$500K each for your Story Mode and for your GTA Online in-game bank accounts)."

Här står bland annat CDON med. http://www.rockstargames.com/V/order/se

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goteborgan:

Vänta en timme? Jag sitter inte på 100 mbits precis, jag får ut kanske runt 1 MB/Sek. Om spelet nu är tex 20-30 GB så tar de mig 5-8 timmar.

Har man en uppkoppling som inte är från forntiden så går det iaf på en timme om det är ett stort spel.

Skrivet av Goteborgan:

Förbokar alltid spel som jag vet jag vill ha.

Dumt. Du bidrar som sagt till det här med trasiga spel när du gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Har man en uppkoppling som inte är från forntiden så går det iaf på en timme om det är ett stort spel.

Inte lätt när man bor mer på landet.

Skrivet av nackskägg:

Dumt. Du bidrar som sagt till det här med trasiga spel när du gör det.

Förbokar alltid ~5 dagar innan, eller när man kan pre-loada.
Annars förbokar jag inte flera veckor innan eller månader.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd

Lite väl låga krav eller?
Windows 7/8 64 bit som OS.

Minimum
CPU: Core 2 Duo E8200 2.66GHz / Phenom II X2 545
RAM: 4 GB
GPU: GeForce GT 530 / Radeon HD 6570 1GB DDR3
HDD: 20 GB

Rekommenderad
CPU: Core i5-2500T 2.3GHz / Phenom II X4 975
RAM: 6 GB
GPU: GeForce GTX 480 / Radeon HD 6970

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Lite väl låga krav eller?
Windows 7/8 64 bit som OS.

Minimum
CPU: Core 2 Duo E8200 2.66GHz / Phenom II X2 545
RAM: 4 GB
GPU: GeForce GT 530 / Radeon HD 6570 1GB DDR3

Rekommenderad
CPU: Core i5-2500T 2.3GHz / Phenom II X4 975
RAM: 6 GB
GPU: GeForce GTX 480 / Radeon HD 6970

Gammalt och är fake.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

För att optiska läsare är ute #2015

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk

Man tycker ju att de officiella sytemkrvaven bör komma inkommande vecka. Sa inte någon R* snubbe på Twitter att de skulle komma redan veckan innan nyår?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man boka Special Edition någonstans i Sverige, eller kommer de bara producera standardutgåvan? Tänker inte på Collectors edition med hatten och pengaväskan, utan bara special edition med steelbook och uv-kartan.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Förstår inte varför han reagerar på att folk förbokar. Kan förstå att man inte vill att man ska förboka flera månader innan då många spel blivit kassa pga detta då tillverkarna känner att dom redan fått en massa pengar redan. Dock om man förbokar någon vecka innan gör det ju inget

Jag har inte sagt något om att det är fel att förboka något över huvud taget, det jag har ställt frågande är varför man förbokar en digital kopia då det inte löper risk att ta slut, att man förbokar en fysisk kopia kan jag förstå.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin.Samuelsson:

När jag googlade precis nu.

"All players who pre-order the game will get $1,000,000 in-game bonus cash to spend across Grand Theft Auto V and Grand Theft Auto Online (GTA$500K each for your Story Mode and for your GTA Online in-game bank accounts)."

Här står bland annat CDON med. http://www.rockstargames.com/V/order/se

Konstigt att det inte kom fram något om det när jag googlade för någon vecka sedan

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Konstigt att det inte kom fram något om det när jag googlade för någon vecka sedan

Tja, då kan du ärligt talat inte googlat vidare bra

http://www.rockstargames.com/newswire/article/52308/grand-the...

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Tja, då kan du ärligt talat inte googlat vidare bra

http://www.rockstargames.com/newswire/article/52308/grand-the...

Kanske inte har så bra google-skills som ni då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kan man boka Special Edition någonstans i Sverige, eller kommer de bara producera standardutgåvan? Tänker inte på Collectors edition med hatten och pengaväskan, utan bara special edition med steelbook och uv-kartan.

Förhandsbokningen startar mer på allvar nästa vecka, och då kommer även information om Collectors Edition & Standard Edition.
Vid förhandsbokning gäller följande:

"Förhandsboka och få $1,000 000 att spendera i alla spellägen! Koden för detta ligger i förpackningen!"

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Skrivet av Drasteroid:

Förhandsbokningen startar mer på allvar nästa vecka, och då kommer även information om Collectors Edition & Standard Edition.
Vid förhandsbokning gäller följande:

"Förhandsboka och få $1,000 000 att spendera i alla spellägen! Koden för detta ligger i förpackningen!"

Låter bra. Men nu råkade du glömma att posta med källhänvisningen.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Vangen:

För att optiska läsare är ute #2015

Det är ju inte bara för att få en fysisk skiva som man köper fysiska varor...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.