Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Inte bästa dex och ele% men blev glad ändå!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Min första och just nu enda Ancient legendary.

Blev jag glad...?

Nä inte direkt

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Grattis! Pro tip, taskers är inte speicellt bra i patchen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Grattis! Pro tip, taskers är inte speicellt bra i patchen

Tack, jag har inte riktigt hunnit kolla upp vad som gäller i patchen.
Så Taskers hjälper inte tornen längre?

Har nog ett par riktigt bra Marauders i kistan som har 10% CH och 49% CD som kan ersätta. Så kan man byta ut chest eller annat plagg. Kanske hjälm.
Vet som sagt inte vad som gäller nuförtiden

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Har nog ett par riktigt bra Marauders i kistan som har 10% CH och 49% CD som kan ersätta. Så kan man byta ut chest eller annat plagg. Kanske hjälm.

Jo TaT hjälper sentrys, problemet med det är att sentrys enbart skjuter dina spenders när du du skjuter så attackspeed ökningen uteblir helt.
Givetvis så buffar det den vanliga attacken för sentrys men varken den eller dina pets ökade dps gör det värt att köra TaT idag.

Så ja, marauder+cindercoat är det som gäller än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Jo TaT hjälper sentrys, problemet med det är att sentrys enbart skjuter dina spenders när du du skjuter så attackspeed ökningen uteblir helt.
Givetvis så buffar det den vanliga attacken för sentrys men varken den eller dina pets ökade dps gör det värt att köra TaT idag.

Så ja, marauder+cindercoat är det som gäller än så länge.

Jaha, så sentries räknas som pets fortfarande, fick för mig att det inte skulle göra det efter patchen?

Hittade denna ancient, med lite reroll så böev den helt ok. Blev lite fundersam över magic find, är det nåt som påverkar längre?

Permalänk
Skrivet av Wip3:

Jaha, så sentries räknas som pets fortfarande, fick för mig att det inte skulle göra det efter patchen?

Jo dom räknas som pets fortfarande men som sagt, deras base-dmg är ju försumbar så därför TaT blivit mer eller mindre värdelösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Ja precis, men vad exakt som är bäst just nu är svårt att veta. Tror inte den "bästa builden" kommer komma förens lite senare i season 2. Finns endel grejer man kan göra. Jag fortsätter köra cold för t6 iaf(bara för att jag har kridershot), men såg att gabynator gör någon stark fire build med fan of knives och multishot.

Fire borde iaf vara bäst med cindercoat pga resource reductionen Men det återstå att se!

Permalänk
Medlem

Helt sjukt fick 2 furnace idag den första sög ju totalt men sen ett par timmar senare idag så droppade en mace från en sketen chest blev dock ingen ancient men rätt bra för att vara en vanlig legendary tycker jag.

Permalänk
Inaktiv

Kanske inte det bästa vapnet men vad jag hört så ska det vara ganska rare.

Permalänk
Medlem

precis, men de har ju boostat dropraten för de allra sällsyntaste grejerna en del, så de lär bli vanligare i framtiden:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Hittade denna skönheten, tror inte jag kommer byta på ett tag!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En Kridershot, inte världen bästa men bättre än inget

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Craftade ett nytt vapen till min WD. Ökade min DPS med skapligt mycket och nu är jag på över 1 miljon obuffad.

Hade inte spelat på länge och speciellt inte på min wizard. När denna och en cindercoat droppade så gick jag över till fire specc. Har ruskigt kul igen.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Ökade min skada med 300000, har nu 1,7mil...

Permalänk

Fick två kridershot på samma T6 runda varav denna var den bästa.

Permalänk
Skrivet av the_weird:

http://qtl.se/upload/krider.jpg

Den var inte kass den inte!

Inte haft så mycket bra som droppat men jag ÄLSKAR goblinpacksen nu när det är dubbla goblins:D

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Skrivet av cookie_monster:

Den var inte kass den inte!

Inte haft så mycket bra som droppat men jag ÄLSKAR goblinpacksen nu när det är dubbla goblins:D

Verkligen, sen att när man hittar en grupp så är där till 90% en grupp till precis i närheten så man får loota i 5minuter

Att dom lagt till skratten är en riktig bonus också... minskar klart "OMG gOBLIS 14123124211" i chatten tillsammans med "xxx has engaged a treasure-goblin" och alla måste släppa de dom gör och skynda sig för att hinna få ner alla.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Apropå Goblins. Sprang på några pack under helgen, sjukt mycket loot

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Är där ingen gräns på din tur ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av the_weird:

Drool. Men lite mer dps och dex skulle den haft..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av CCWarlock:

Drool. Men lite mer dps och dex skulle den haft..

Ja den är lågt rollad för att vara ancient men behövs inte mycket för att facerolla t6 längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Med den där hade jag haft #1 efter patchen :'(

Skrivet av the_weird:

Ja den är lågt rollad för att vara ancient men behövs inte mycket för att facerolla t6 längre

Hur är den lågt rollad när den är 60 damage från max o 60 dex?

Permalänk
Medlem

Fick för mig att börja spela igen, på 3 dagar fick jag hela Tal rasha setet till min Wiz
Men det var ju inte det setet jag ville ha....

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Helt ok för cold/maelstormbuild

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

http://i.imgur.com/nJKojeL.jpg

Helt ok för cold/maelstormbuild

Med cold build så ändra nick till Frysman

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

http://i57.tinypic.com/sownxu.jpg

Min första och just nu enda Ancient legendary.

Blev jag glad...?

Nä inte direkt

Ditt as! har lagt 30k shards och inget!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Ditt as! har lagt 30k shards och inget!

Hoppas inte du fortfarande försöker hitta en värdelös nu ju

Visa signatur