Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Varför skulle vi betala extra för bättre grafik?

För att de kostar pengar att utveckla?

Affärs ide för Activision och ea eller något annat företag som är kåta på dlcn. Dlc ultra settings endast 599kr

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

När jag blir odlie ska jag fan spela hela tiden
https://www.youtube.com/watch?v=KHoOrFdgYR8

Den filmen var kul. Är själv 54 och många tycker man är knäpp som spelar mycket i den åldern så att se ännu äldre röja runt var befriande.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Keeper of Traditions

Kanske har blivit besvarat förut, men om man inte köper det via Steam, kan man ändå registrera det på Steam för achievements?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kanske har blivit besvarat förut, men om man inte köper det via Steam, kan man ändå registrera det på Steam för achievements?

Vi vet inte än, men med Rockstars senaste spel för PC är svaret nej. Boxade versioner och de som säljs på andra ställen än från Steam är inte Steam-versioner.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Buio:

Vi vet inte än, men med Rockstars senaste spel för PC är svaret nej. Boxade versioner och de som säljs på andra ställen än från Steam är inte Steam-versioner.

Hmm synd, det är ju så mycket dyrare på Steam med deras korkade konvertering av dollar till euro... Får väl vänta på att det reas ut, helt enkelt, om de nu inte vill att folk förhandsbokar.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Den filmen var kul. Är själv 54 och många tycker man är knäpp som spelar mycket i den åldern så att se ännu äldre röja runt var befriande.

ja ! men jag tycker fler äldre borde börja spela , synd att de inte ens testar.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Jag skulle snarare kalla det ett friskhetstecken.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

http://www.rockstarwarehouse.com/store/tk2rstar/en_IE/custom/...

Citat:

Grand Theft Auto V for PC will be available for pre-load on the Rockstar Warehouse before release.

Pga det så tror jag att spelet kommer att distribueras igenom flera olika platformar, och jag misstänker då att retail kommer gå via Rockstars Egna grej (GTA4 var GFWL och Social Club). Trist. Har bokat från webhallen men vill verkligen inte ha det på något annat än Steam, så får väl avboka och köpa ifrån Steam.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem

De verkar inte ha några problem med försäljning i alla fall. Vad jag har sett har det legat i topp på Steams säljlista sen det annonserades och sattes upp på förhandsbokning på Steam. Då kommer det inte ens ut förrän i mars. Kanske många som fastar för "förhandsbeställ innan 1:a februari och få en bonus på 1,3 miljoner dollar"?

http://store.steampowered.com/search/?filter=topsellers&os=wi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

http://www.rockstarwarehouse.com/store/tk2rstar/en_IE/custom/...
Pga det så tror jag att spelet kommer att distribueras igenom flera olika platformar, och jag misstänker då att retail kommer gå via Rockstars Egna grej (GTA4 var GFWL och Social Club). Trist. Har bokat från webhallen men vill verkligen inte ha det på något annat än Steam, så får väl avboka och köpa ifrån Steam.

Verkar så. Förstärks genom att t.ex. titta på förhandsbokningar på Gamersgate och Greenman
http://www.gamersgate.co.uk/DD-GTAV/grand-theft-auto-v
"DRM: Rockstar DRM"

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/grand-t...
"This game will be delivered as a Rockstar Games Social Club redemption code. Customers will require a free Rockstar Games Social Club account to play.
Grand Theft Auto San Andreas will be provided as a Steam key."

Permalänk
Geeks Gaming

Tänk om dom lyckas göra något liknande till GTA5

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

GTA V är i sig betydligt snyggare och mer grafiskt realistiskt från grunden. GTA IV hade en kass grundnivå på grafiken, där allt såg grått eller gult ut. Var väl "inne" då med såna filter.

Permalänk
Medlem

Blev ett förköp genom Steam igår, bara att hålla tummarna att det kommer på utsatt datum och att jag slipper Social Club som jag haft psykbryt över förr.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

och att jag slipper Social Club som jag haft psykbryt över förr.

Social Club slipper du inte, men vad specifikt hade du problem med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Social Club slipper du inte, men vad specifikt hade du problem med?

Vill minnas att det bråkade med inloggning/nyckel nånting sånt. Kommer faktiskt inte ihåg helt hundra, bara att jag varit irriterad Så allt ska köras genom Social club drm grejen?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

GTA V är i sig betydligt snyggare och mer grafiskt realistiskt från grunden. GTA IV hade en kass grundnivå på grafiken, där allt såg grått eller gult ut. Var väl "inne" då med såna filter.

Fast GTA IV är ju mer realistiskt på andra plan tråkigt nog. Synd att dom inte bara kan förbättra en produkt utan måste göra spelet sämre på andra plan.
GTA IV + GTA V = ultimata GTA.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Vill minnas att det bråkade med inloggning/nyckel nånting sånt. Kommer faktiskt inte ihåg helt hundra, bara att jag varit irriterad Så allt ska köras genom Social club drm grejen?

Vid aktivering/installation och när du kör online läget.

Citat:

Other requirements: Installation and online play requires log-in to Rockstar Games Social Club (13+) network; internet connection required for activation, online play, and periodic entitlement verification; software installations required including Rockstar Games Social Club platform, DirectX , Chromium, and Microsoft Visual C++ 2008 sp1 Redistributable Package, and authentication software that recognizes certain hardware attributes for entitlement, digital rights management, system, and other support purposes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Fast GTA IV är ju mer realistiskt på andra plan tråkigt nog. Synd att dom inte bara kan förbättra en produkt utan måste göra spelet sämre på andra plan.
GTA IV + GTA V = ultimata GTA.

Har inte läst mycket om GTA V, men antar att det handlar om fysik t.ex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Har inte läst mycket om GTA V, men antar att det handlar om fysik t.ex?

Jo fysiken på bilar är så mycket sämre och sedan är skadorna ett ordentligt steg tillbaka.
Trodde det skulle bli bättre i nyutgåvan men så är det inte fallet efter att ha spelet på Xbox One.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Vill minnas att det bråkade med inloggning/nyckel nånting sånt.

Det var ju problem i början med inloggningen minns jag, men det enda som hände var att man inte kunde köra multiplayer eller ladda upp filmklipp till Social Club. Alla hatade Social Club, men få verkar minnas varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Jo fysiken på bilar är så mycket sämre och sedan är skadorna ett ordentligt steg tillbaka.
Trodde det skulle bli bättre i nyutgåvan men så är det inte fallet efter att ha spelet på Xbox One.

Förhoppningsvis är det något mods kan lösa, för det borde inte vara "sämre" gjort ska vara samma fysik motor.

Antagligen bara bilarnas inställningar som är grovt omgjorda till mer arcade, precis som man kunde ändra i gta4.

Är det jag ser fram emot mest att nån gör "Realistic driving" mod som fanns till gta 4 till denna med.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk

Eventuella fordons-moddar är lätt den bästa anledningen till att vänta på PC.

Hela bilfysiken känns så otroligt malplacerad på PS3-versionen. Bilar som går att rotera fritt i luften, tål fall på ett par hundra meter utan större skada, det känns mer som Mario Cart än GTA.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Eventuella fordons-moddar är lätt den bästa anledningen till att vänta på PC.

Hela bilfysiken känns så otroligt malplacerad på PS3-versionen. Bilar som går att rotera fritt i luften, tål fall på ett par hundra meter utan större skada, det känns mer som Mario Cart än GTA.

Håller med, provade spelet på xbox 360 och blev riktigt besviken på bilarnas fysisk, så jag hoppas verkligheten det kommer roliga moddar det är halva nöjet.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Fanns ett väldigt bra Youtube-klipp (numera nedtaget) som gick igenom en hel del av vad som skalats ner rejält för att funka på konsollerna, och fysiken i spelen var en av grejerna. Inte så konstigt med tanke på den starkt begränsade prestanda som framförallt förra generationens konsoller har. I vilket fall tror jag inte det är mycket att sitta och gråta om i förväg. PC-versionen är ingen portning, så att dra slutsatser av hur detaljer ser ut på konsollerna är irrelevant.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Fanns ett väldigt bra Youtube-klipp (numera nedtaget) som gick igenom en hel del av vad som skalats ner rejält för att funka på konsollerna, och fysiken i spelen var en av grejerna. Inte så konstigt med tanke på den starkt begränsade prestanda som framförallt förra generationens konsoller har. I vilket fall tror jag inte det är mycket att sitta och gråta om i förväg. PC-versionen är ingen portning, så att dra slutsatser av hur detaljer ser ut på konsollerna är irrelevant.

Fast det här handlar inte om att fysiken "skalats ner". Det är snarere utvecklarna som aktivt valt att bilarna ska bete sig mindre realistiskt än tidigare. San Andreas har mindre arkadig bilfysik, och där är garanterat fysikmotorn klenare.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det är snarere utvecklarna som aktivt valt att bilarna ska bete sig mindre realistiskt än tidigare.

Ja jag kanske missförstod, men släng ett öga på GTA IV.

Jag tycker att det är för liten skillnad i prestanda, och då framförallt toppfart, mellan bilarna. De borde gjort samma funktion med bilarna som man gör när man springer med Skift, så att man kan köra lugnt utan att behöva dutta på gasen med tangentbord. Annat som saknas är möjligheten att blinka, ta på sig säkerhetsbälte, låsa dörrarna, lägga ur handbromsen och låta bilen rulla ner för backar, sånt som absolut skulle kunna tillföra körningen saker. Vissa saker har ju anpassats för att passa in i en fiktiv värld där man t.ex. dödsföraktande hoppar ifrån jagande poliser genom att köra över en skräphög i hög fart. Vanliga personbilar som välter i svängar är en annan grej som är overklig och sjukt irriterande.

Samtidigt är det ju GTA och ingen körsimulator, så viss arkadkänsla kan jag köpa. Det här med bilar som går att rotera fritt i luften låter precis som när man kör en specifik funktion i en trainer jag brukar använda till GTA IV. Om nu PC-versionen verkligen kommer ha det så i vanilla är det nog bara en tidsfråga innan det kommer en mod som fixar det.

Permalänk
Medlem

Hej, undrar en sak om köp av GTA V.

Hur funkar det om man köper direkt av Rockstar Warehouse jämfört med om man köper genom Steam?

Anledningen till att jag vill köpa direkt är att man får välja vilket spel man vill ha med gratis om man köper via Rockstar. Men då kommer jag inte kunna aktivera det på Steam vad jag förstår. Vad går jag miste om då?

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Anledningen till att jag vill köpa direkt är att man får välja vilket spel man vill ha med gratis om man köper via Rockstar. Men då kommer jag inte kunna aktivera det på Steam vad jag förstår. Vad går jag miste om då?

Jag köpte det precis på Steam och fick GTA III SA på köpet (vilket jag tyvärr redan ägde på Steam).

Har tvekat eftersom jag även köpt det hos GameStop, men kan vara kul att ha en fysisk kopia också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Ingenting av praktiskt värde som är känt hittills. Jag spelar en bunt spel som inte ligger på Steam och missar inget enligt mig. Man kan fortfarande ha klienten igång för chat etc, går tom länka spelet i Steamklienten ifall man vill visa vad man kör. Möjligen att uppdateringarna är enklare/automatiska via Steam, vet inte hur de funkar på Rockstars egna release. Tror knappast Rockstar kommer lägga till unika saker i Steamklienten som t.ex. Workshop stöd. Gissar att achivements kommer vara Steams egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag köpte det precis på Steam och fick GTA III SA på köpet (vilket jag tyvärr redan ägde på Steam).

Har tvekat eftersom jag även köpt det hos GameStop, men kan vara kul att ha en fysisk kopia också...

Måste fan fråga om jag missuppfattat ditt inlägg eller inte. Du har alltså redan beställt ifrån Gamestop och den ska du behålla tack vare den är fysisk, men samtidigt som du visste att du skulle få spelet så valde du att förboka en kopia till?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.