Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Ja, gäller det spel som finns tillgängliga så är det en annan sak. Då är det klart bra att informera andra om spelet i fråga.

Fast problemet ligger ju främst i att man beställer spelen långt innan dom ska släppas, på det sättet är dom ju tillgängliga

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Fast problemet ligger ju främst i att man beställer spelen långt innan dom ska släppas, på det sättet är dom ju tillgängliga

Jo de finns ju tillgängliga på det sättet. Men ingen vet ju hur spelet är... det var så jag menade.

När man köpt ett spel och provat det då kan man varna andra, eller rekommendera det... om det nu var ett bra spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Det är ändå självförvållat, ingen som tvingar dig att köpa det innan något är släppt, så det kan du inte klandra utvecklarna för

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det är ändå självförvållat, ingen som tvingar dig att köpa det innan något är släppt, så det kan du inte klandra utvecklarna för

Nej och det gör jag inte heller. Men oavsett så försöker du få det att verka som om företagen aldrig gör något fel, dom ska leverera utlovad produkt punkt. EA blev ju stämda (eller var ju ett försök i alla fall) för att inte ha släppt en färdig produkt för fullpris. Det kan jämföras med att jag köper en möbel på IKEA och så visar det på paketet hur det ska se ut osv men så fattas några delar när jag väl ska börja sätta ihop allting. Du tänker väldigt svart och vitt, bara för att det kan bero på att konsumenter förbeställer långt innan spelen är släppta betyder det inte att företaget inte gör något fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Nej och det gör jag inte heller. Men oavsett så försöker du få det att verka som om företagen aldrig gör något fel, dom ska leverera utlovad produkt punkt. EA blev ju stämda (eller var ju ett försök i alla fall) för att inte ha släppt en färdig produkt för fullpris. Det kan jämföras med att jag köper en möbel på IKEA och så visar det på paketet hur det ska se ut osv men så fattas några delar när jag väl ska börja sätta ihop allting. Du tänker väldigt svart och vitt, bara för att det kan bero på att konsumenter förbeställer långt innan spelen är släppta betyder det inte att företaget inte gör något fel.

Vad är då problemet? Rockstar KOMMER leverera utlovad produkt.
Att EA blev stämda är inte det samma som att de blev fällda, så vad hände med stämningen?
Om du köper en möbel på IKEA och något saknas så är det bara att höra av sig till dem så skickar de ut vad som saknas, inget problem där heller. Sluta tro att världen är perfekt och ofelbar, det kommer aldrig att ske.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad är då problemet? Rockstar KOMMER leverera utlovad produkt.
Att EA blev stämda är inte det samma som att de blev fällda, så vad hände med stämningen?
Om du köper en möbel på IKEA och något saknas så är det bara att höra av sig till dem så skickar de ut vad som saknas, inget problem där heller. Sluta tro att världen är perfekt och ofelbar, det kommer aldrig att ske.

Hur vet du det? Kan du se in i framtiden? EA blev troligen inte fällda eftersom dom är ett stort företag med mycket pengar, inte enkelt att stämma folk eller företag som har mer pengar då det kan användas för bra advokater och även mutningar.

"Sluta tro att världen är perfekt och ofelbar..." Vad är det som gör att jag skulle tro det? Förklara, för jag har aldrig påstått att så är fallet, tvärtemot snarare, skillnaden på dig och mig är att du skiter fullständigt i förbättring, du verkar ju t.o.m vara emot att folk vill ha en förbättring. Bakåtsträvare är vad sådant kan kallas

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Eh, det var väl inte så vidare bra liknselse?
Problemet i spelvärlden, när något saknas, är att det inte finns hos tillverkaren heller, så dom kan inte bara "skicka ut" det som saknas.
Har man tur så kommer det i en patch, inom ett par månader.

Skulle jag få vänta ett par månader med en halv soffa hemma, för att saknade delen ännu ej var i produktion när jag köpte soffan, då skulle jag vara nämnvärt bitter

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Hur vet du det? Kan du se in i framtiden? EA blev troligen inte fällda eftersom dom är ett stort företag med mycket pengar, inte enkelt att stämma folk eller företag som har mer pengar då det kan användas för bra advokater och även mutningar.

"Sluta tro att världen är perfekt och ofelbar..." Vad är det som gör att jag skulle tro det? Förklara, för jag har aldrig påstått att så är fallet, tvärtemot snarare, skillnaden på dig och mig är att du skiter fullständigt i förbättring, du verkar ju t.o.m vara emot att folk vill ha en förbättring. Bakåtsträvare är vad sådant kan kallas

För att det är samma spel som släpptes 17 september 2013 och igen 18 november 2014, så du vet redan vad du får.

Skrivet av n_sandstrom:

Eh, det var väl inte så vidare bra liknselse?
Problemet i spelvärlden, när något saknas, är att det inte finns hos tillverkaren heller, så dom kan inte bara "skicka ut" det som saknas.
Har man tur så kommer det i en patch, inom ett par månader.

Skulle jag få vänta ett par månader med en halv soffa hemma, för att saknade delen ännu ej var i produktion när jag köpte soffan, då skulle jag vara nämnvärt bitter

Vad var problemet med den? Det var ett svar på vad Friterad skrev, men du kanske inte lästa vad han skrev och att det var han som tog upp IKEA.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är trist att diskussionen alltid ska spåra i denna tråd...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Jävligt illa att de tar fullpris för ett spel som har varit ute i över ett år.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xapa112:

Har de varit ute till PC i ett år? Har du bara missat att det är uppfräschat mot vad det var för 1 år sedan när det kom till PS3 och Xbox360?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Vad var problemet med den? Det var ett svar på vad Friterad skrev, men du kanske inte lästa vad han skrev och att det var han som tog upp IKEA.

Jag kanske tolkar fel i samanhanget.

jag tolkade att delarna skulle fattas som att IKEA hade skitit i att tillverka dom, snarare än att dom trillat av bandet på paketeringsfabriken. Eftersom det handlade om splebranschen, där det blivit rätt poppis att släppa saker med vissa pusselbitar kvar på ritbordet

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Jag antar att detta är något lamt trollningsförsök?

I annat fall har du nog inte kollat vad det är för visuell skillnad. Räkna med att det är ganska omfattande förändringar "under locket". Tyvärr är ju konsollversionen gimpad av konsollernas klena hårdvara, som vanligt, så det är ju förståeligt att man fått använda diverse kreativa knep för att få spelet någorlunda spelbart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xapa112:

Jag håller med om det... iallafall delvis. Tycker man skulle se den nya versionen mer som ett "DLC"... eftersom det ÄR samma spel med "upphottad" grafik.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Jag kanske tolkar fel i samanhanget.

jag tolkade att delarna skulle fattas som att IKEA hade skitit i att tillverka dom, snarare än att dom trillat av bandet på paketeringsfabriken. Eftersom det handlade om splebranschen, där det blivit rätt poppis att släppa saker med vissa pusselbitar kvar på ritbordet

Jag håller visserligen med om att jämförelsen med IKEA är dålig (delvis därför jag gav ett svar på det), men när det gäller spelbranschen så är inte det utvecklarnas fel att det blir så ibland, återigen är det pga konsumenterna och att de KRÄVER att spelet ska ut så fort som möjligt då får de ta emot det de får också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Jag håller visserligen med om att jämförelsen med IKEA är dålig (delvis därför jag gav ett svar på det), men när det gäller spelbranschen så är inte det utvecklarnas fel att det blir så ibland, återigen är det pga konsumenterna och att de KRÄVER att spelet ska ut så fort som möjligt då får de ta emot det de får också.

Vad menar du med "konsumenterna kräver"? Konsumenterna kan inte kräva något som de inte vet om. Rockstar satte GTA V på kartan när de släppte informationen om att de jobbade med det. Det var helt frivilligt att släppa den infon. De kan jobba på vad de vill, de har ingen skyldighet att dela med sig av sina förehavanden åt eventuella konsumenter. Det är helt och hållet frivilligt.

Det var samma när de gick ut med info om att GTA V skulle släppas till XBONE, PS4 och PC samtidigt. Helt frivilligt att gå ut med den infon. Sen så skjuter de upp PC versionen några månader till 27 januari 2015. Då blir man lite sur..., men okej då. De var väl nåt som behövde fixas tänker man (men man misstänker att det är pga marknadsmässiga skäl, så kallad mjölkning)

Sen sitter man i mitten av januari och ser fram emot en release om 2 veckor. Då går de plötsligt ut med att de skjuter upp det 2 månader till.
Då har man väl rätt att bli besviken på att de ljuger för oss konsumenter eller hur? Jag tycker faktiskt man kan kräva att de håller de tidsplaner de offentliggör.

Som konsument kan man kräva att informationen man får är korrekt!

Finns ingen ursäkt för att ljuga för konsumenterna, det är bara så jävla fult gjort. Det finns ingen annan bransch med så mycket oärliga skitföretag som spelbranschen.

Om man tar liknelsen med IKEA så tyckte jag att n_sandstrom gjorde en perfekt beskrivning av hur lanseringen av Unity såg ut. Så om man jämför spelen med en soffa från IKEA. Om IKEA annonserar ut att de släpper en ny soffa ett visst datum då gör det de också, konstigt va? Om en spelutvecklare skulle annonsera att de släpper en soffa ett visst datum så finns det oftast två alternativ, antingen så finns det ingen soffa där utan "den kommer snart....." eller så står det en stol med trasiga ben där. Fast man får ju förstås inte se varan innan man köper den och har man köpt den och tittar i kartongen så får man inte lämna tillbaka den. SVINBRANSCH!

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Moderator
Moderator

*sidospår delvis rensat*

Återgå till att diskutera GTA och släpp IKEA grejen, ok? Jag förstår vad ni menade men det börjar gå lite överstyr. Folket som läser tråden vill ha mer GTA fokus.

Fridens!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

För att det är samma spel som släpptes 17 september 2013 och igen 18 november 2014, så du vet redan vad du får.

Ja, men inte är det samma version.

Problemet med din är att den inte funkar som en liknelse, även om det är samma ämne. Precis som med bilar, en del liknelser med bilar funkar, en del inte. Alltså funkar ju den liknelsen n_sandstrom skrev bättre än din då den matchar mer många av spelen idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*sidospår delvis rensat*

Återgå till att diskutera GTA och släpp IKEA grejen, ok? Jag förstår vad ni menade men det börjar gå lite överstyr. Folket som läser tråden vill ha mer GTA diskussioner.

Fridens!

Ledsen att det blir så här, varit tvungen att upprepa mig ett antal gånger, men det tycks inte hjälpa...

Skrivet av GaMeR2K5:

Jag håller med om det... iallafall delvis. Tycker man skulle se den nya versionen mer som ett "DLC"... eftersom det ÄR samma spel med "upphottad" grafik.

DLC? Så du tycker att alla PC versioner är som "DLC" då eller? Nej det är samma spel fast till en annan platform, och den platformen råkar kunna spela med högre grafik beroende på vad för komponenter man har.

Skrivet av xapa112:

GTA V till PC är inte ens släppt ännu, och det är helt ok att ta fullpris för sitt spel, om man nu får hela spelet som det ska vara så att säga. Om man gör en Ubisoft Unity så är det verkligen inte ok att ta fullpris för det om du frågar mig

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Så då borde vi ha betala lägre pris för spelet, och sedan ett vanligt DLC-pris för det nya innehållet.
Då landar vi på typ, nuvarande pris. Bra deal!

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

GTA V till PC är inte ens släppt ännu, och det är helt ok att ta fullpris för sitt spel, om man nu får hela spelet som det ska vara så att säga. Om man gör en Ubisoft Unity så är det verkligen inte ok att ta fullpris för det om du frågar mig

Jo, de kan sätta det pris de vill. Tycker man det är för dyrt så behöver man bara vänta lite tills det blir billigare. Finns ju faktiskt ingen anledning att köpa spelet direkt vid lanseringen. Så vi behöver egentligen inte klaga så mycket på spelpriserna... då de ju blir billigare efter ett tag.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jo, de kan sätta det pris de vill. Tycker man det är för dyrt så behöver man bara vänta lite tills det blir billigare. Finns ju faktiskt ingen anledning att köpa spelet direkt vid lanseringen. Så vi behöver egentligen inte klaga så mycket på spelpriserna... då de ju blir billigare efter ett tag.

Ok, ska göra som du tänker då och sälja en produkt men så får du bara med en viss del av den men du får fortfarande betala det riktiga priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Så då borde vi ha betala lägre pris för spelet, och sedan ett vanligt DLC-pris för det nya innehållet.
Då landar vi på typ, nuvarande pris. Bra deal!

Varför skulle vi betala extra för bättre grafik?

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av xapa112:

Nu var det inte riktigt mitt resonemang att spelet skulle prissättas som ett "gammalt spel" och upphottade grafiken skulle ses som ett DLC.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Ok, ska göra som du tänker då och sälja en produkt men så får du bara med en viss del av den men du får fortfarande betala det riktiga priset.

Gör det du, finns alltid några som är dumma nog att köpa.

Skrivet av xapa112:

Jadu, det kan man fråga sig... de som köper båda versionerna kanske kan svara på det? De flesta väljer väl dock bara en av dem.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Jadu, det kan man fråga sig... de som köper båda versionerna kanske kan svara på det? De flesta väljer väl dock bara en av dem.

Jag är faktiskt sjukt nyfiken på hur det ligger till på den punkten egentligen.
Jag lär knappats vara den enda som lagt pengar på en konsolversion som mest bara samlat damm på hyllan

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Moderator
Moderator

*rensat ännu mer sidospår*

Håll er till ämnet, den här tråden genererar onödigt mycket raljerande sidospår som inte handlar om GTA. De som följer tråden för GTA innehåll är inte intresserade av era haranger.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*rensat ännu mer sidospår*

Håll er till ämnet, den här tråden genererar onödigt mycket raljerande sidospår som inte handlar om GTA. De som följer tråden för GTA innehåll är inte intresserade av era haranger.

Ta bort allas sådana kommentarer då, bara vissa som får sina kommentarer borttagna och det är bara fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Köpte det först till PS3 och när jag sedan skaffade mig ett PS4 så skaffade jag GTA igen p.g.a att det är ett jävligt roligt spel
Den upphottade grafiken gjorde det inte sämre.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

När jag blir odlie ska jag fan spela hela tiden

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200