Permalänk
Avstängd

Man marknadsför kortet med att det har 4GB. Men går bara att använda upp till 3.5gb med bibehållen prestanda.
Vad är det för jävla marknadsföring. Då bör de från början klargjort att kortet har 4gb minne, sen en liten stjärna (*)
* 3.5gb 196mb/s bandwith, 3.5-4gb 28gb/s (eller nu vilka siffrorna egentligen är)
Men det har dom inte gjort. Säger sig självt att nvidia ska ta tillbaka varje 970 som reklameras.
Jag visste iaf inte om detta när jag köpte mina gtx 970.
Så otroligt ruttet av nvidia. Guldläge för AMD att släppa nya kort atm.

Ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig. Blir mycket jobb för inet, webhallen, osv osv.
Är bara att debitera nvidia för arbetskostnaderna.

Sen kan jag tycka att nVIDIA kan erbjuda oss besvikna gtx 970 ägare att gratis uppgradera till gtx 980.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Sen kan jag tycka att nVIDIA kan erbjuda oss besvikna gtx 970 ägare att gratis uppgradera till gtx 980.

Kommer dock aldrig hända.

Permalänk
Medlem

Jag tycker nVidia skulle erbjuda en gratis uppgradering till 970 kort med 3.5GB fysiskt minne på. Det löser problemet. Det kommer inte heller hända, och att göra "samma sak" i drivrutinen ger inte samma resultat.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Tycker nVidia kunde bjuda alla 970 ägare på GTA V som kompensation.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Skönt när de nya högupplösta skärmarna kommer snart, då får man byta till ett annat grafikkort igen då detta 970 va framtidssäkert i ett par månader i alla fall.

Vad kan man få för ett begagnat 970 nu när detta med minnet är på tapeten, 5-600kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Tycker det är bedrövliga uttalanden i den här tråden från någon som är chefredaktör. Går det att skönja en partiskhet eller handlar det mest om att rädda ansiktet gör att ert test, som för övrigt får ifrågasättas, inte upptäckte detta?

Tycker att han höll det ganska objektivt, framförallt om man ser till majoriteten av användarna här på forumet som hoppade med i den arga pöbeln som utan rim och fason vill lämna tillbaka korten.

Kortet presterar lika bra nu som innan detta problem uppdagades. Lider man av problem, som flera SLI användare gör, då förstår jag att man vill lämna tillbaka korten. Sitter man på ett kort i < 1440p så är alla sorters "stutter" man tycker sig se och direkt tillskriver detta placebo och att då försöka lämna tillbaka kortet är korkat. Gör man det av rena principskäl är man lite väl bajsnödig eftersom alternativen är äldre, sämre kort (AMDs alternativ), eller dyrare kort från Nvidia. Det senare gynnar dessutom dem man av principskäl vill straffa...

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Tycker det är bedrövliga uttalanden i den här tråden från någon som är chefredaktör. Går det att skönja en partiskhet eller handlar det mest om att rädda ansiktet gör att ert test, som för övrigt får ifrågasättas, inte upptäckte detta?

Det är lätt att tycka om man inte är insatt, men faktum är att det är extremt svårt att upptäcka om man inte aktivt letar efter det. Gäller att hitta ett spel/inställning som går upp till intervallet mellan 3,5 – 4,0 GB och jämföra prestandadeltat med GTX 980, det vill säga kontrollera om prestandan minskar mer än vad den borde göra. Den typen av tester ingår inte i vår testsvit och jag tror inte att någon annan gör det heller utan förekommen anledning.

Däremot syntes det att GTX 970 inte var lika stark i högre upplösningar/inställningar som vid 1080p, om än inte på ett onormalt vis. Här finns hela testet som för övrigt är precis lika riktigt som innan upptäckten om det segmenterade minnet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det är lätt att tycka om man inte är insatt, men faktum är att det är extremt svårt att upptäcka om man inte aktivt letar efter det. Gäller att hitta ett spel/inställning som går upp till intervallet mellan 3,5 – 4,0 GB och jämföra prestandadeltat med GTX 980, det vill säga kontrollera om prestandan minskar mer än vad den borde göra. Den typen av tester ingår inte i vår testsvit och jag tror inte att någon annan gör det heller utan förekommen anledning.

Däremot syntes det att GTX 970 inte var lika stark i högre upplösningar/inställningar som vid 1080p, om än inte på ett onormalt vis. Här finns hela testet som för övrigt är precis lika riktigt som innan upptäckten om det segmenterade minnet.

970 har mindre bandbredd än 980 och dom båda har redan sega bandwidths för den kraften dom levererar, antar det är problemet att 970 presterar sämre än 980 vid högre upplösningar från och med 1080P+.

Sen är problemet enligt mig att Nvidia ljög och så är det inte lika framtidssäkert som man hoppades på (SLI setups går åt rena helvete).

Ett till problem är att dom kommande spelen gillar att använda massor med vRAM men inte mycket GPU Power (se shadow of mordor).

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Helllodar:

970 har mindre bandbredd än 980 och dom båda har redan sega bandwidths för den kraften dom levererar, antar det är problemet att 970 presterar sämre än 980 vid högre upplösningar från och med 1080P+.

Sen är problemet enligt mig att Nvidia ljög och så är det inte lika framtidssäkert som man hoppades på (SLI setups går åt rena helvete).

Ett till problem är att dom kommande spelen gillar att använda massor med vRAM men inte mycket GPU Power (se shadow of mordor).

Att det är mer noterbart vid SLI beror på att det är först med två eller fler grafikkort som det finns kraft nog att dra runt spel som går över ~3,5 GB i acceptabla bildfrekvenser. Ett Geforce GTX 970 är vanligtvis för klent ändå i de fall där det börjar synas. MEN! Det gäller fortfarande enbart vid 3,5 – 4,0 GB för när spelet begär mer än så börjar grafikkortet växla data med primärminnet, vilket oavsett minneskonfiguration är katastrofalt ur prestandasynvinkel. Hela grejen är rätt komplicerad.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

jag tar och saxxar det från vad jag skrev i en annan tråd efter att ha hört om att gtx 980m också lider av samma problem som gtx 970,

Det är rätt stor chans att detta dessutom gäller gtx 980m då det rapporteras ha 64 rops och 2 MB l2 cache det med, dessutom borde det innebära att minnet är segmenterat i gtx 980m också,

Och om vi lärt oss något om hur GM204 fungerar efter nvidias förklaring varför de var tvugna att segmentera minnet på Gtx 970, eftersom minneskontrollerna som var kopplade till de avstängda SMM clustren inte kunde användas Vilket innebär att samma sak borde gälla gtx980m

Men innan de berättar hur kretsen är binnad så kan man inte vara säker,

. och faktumet att de i sådana fall om ryktet om GTX 980m stämmer, så Tyder det på att nvidia inte tänkt rätta de uppgifterna heller vilket antyder på att nvidia aldrig tänkte rätta problemet med specifikationerna eller berätta om minnet på gtx 970 heller om folk inte börjat rapportera om konstigheter.

Men på gtx 970m verkar de dock ha rapporterat rätt och om de kan göra det på gtx 970m hur kunde det då ha blivit miscommunication på gtx 980m? båda är saxxade ifrån notebookcheck

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-....126692.0.html

GeForce GTX 970M, Nvidia have deactivated 6 of 16 SMMs. As a result, only 1280 shader ALUs and 80 TMUs are active. In addition, there are 48 ROPs in three clusters with 16 units each.

The memory interface has a bandwidth of 192-bits (3x 64 bit). Thanks to an improved compression algorithm, the connection to the GDDR5 memory should be significantly more efficient per MHz. Furthermore, the L1 (96 KB per SMM) and L2 caches (2 MB) have been significantly increased to lower the needed bandwidth.

Gtx 970m borde klara sig fint dock, iaf angående minnet då det använder 3/6 gb konfigurationer men å andra sidan så har mitt förtroende för nvidia störtdykt:/

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-....126692.0.html

The GM204 features four GPCs, and each consists of four SMMs. But, in the GeForce GTX 980M, Nvidia have deactivated 4 of 16 SMMs. As a result, only 1536 shader ALUs and 96 TMUs are active. In addition, there are 64 ROPs in four clusters with 16 units each.

The memory interface has a bandwidth of 256-bits (4x 64 bit). Thanks to an improved compression algorithm, the connection to the GDDR5 memory should be significantly more efficient per MHz. Furthermore, the L1 (96 KB per SMM) and L2 caches (2 MB) have been significantly increased to lower the needed bandwidth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Två spel som är halvtrasiga och lider av stutters och framedrops som standard är ingen vidare måttsticka dock.
Men prova gärna överskriva 3.5GB gränsen och jämför under & över.

FC4, allt på Ultra samt MSAAx8 @ 1440p - kom upp i 3700MB i en sekund, sen hamnade VRAM på 3580MB
Lords of the Fallen, allt på Very High (utom Textures) @ 1440p - Ligger ständigt på 3580MB

Hade inte ACU installerat men helt klart vill inte mina kort använda mer än 3500MB RAM.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Har nvidia kommit ut med något uttalande?

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 1337manne:

Har nvidia kommit ut med något uttalande?

Verkar vara helt tyst :/

Folk undrar också vad det är frågan om på nvidia forumet. :
https://forums.geforce.com/default/topic/803518/geforce-900-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Skönt när de nya högupplösta skärmarna kommer snart, då får man byta till ett annat grafikkort igen då detta 970 va framtidssäkert i ett par månader i alla fall.

Vad kan man få för ett begagnat 970 nu när detta med minnet är på tapeten, 5-600kr?

För de priset köper jag gladeligen gtx970 kortet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Shit vad detta har gått till överdrift? Har inga som helst prestandaproblem med mitt 970. Men kan dock förstå dem som kör SLI i höga upplösningar, då kanske det märks mer.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337manne:

Har nvidia kommit ut med något uttalande?

nVidia kom med ett uttalande före helgen. Det är per design, och man beklagar att det blivit "fel" när man publicerade spec's, men allt är som förväntat, och ingen förändring kommer att ske.

Med andra ord, antingen försöker man returnera sitt kort, eller så behåller man det. nVidia är inte lika rädda för en mass-stämning i Sverige som man är för en i USA, och därför "får" amerikanarna returnera sina, men inte "vi". (Jag har inget att returnera.) Här bör det dock gå att hävda sin rätt med motiveringen att varan sålts under felaktiga förutsättningar, då specifikationerna varit felaktiga. Sen är det helt upp till var och en att avgöra om det är aktuellt. Jag hade nog inte returnerat ett om jag hade det, men samtidigt hade jag inte köpt ett i dagsläget.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

nVidia kom med ett uttalande före helgen. Det är per design, och man beklagar att det blivit "fel" när man publicerade spec's, men allt är som förväntat, och ingen förändring kommer att ske.

Med andra ord, antingen försöker man returnera sitt kort, eller så behåller man det. nVidia är inte lika rädda för en mass-stämning i Sverige som man är för en i USA, och därför "får" amerikanarna returnera sina, men inte "vi". (Jag har inget att returnera.) Här bör det dock gå att hävda sin rätt med motiveringen att varan sålts under felaktiga förutsättningar, då specifikationerna varit felaktiga. Sen är det helt upp till var och en att avgöra om det är aktuellt. Jag hade nog inte returnerat ett om jag hade det, men samtidigt hade jag inte köpt ett i dagsläget.
B!

Min återförsäljare väntar fortfarande på svar från nvidia hur de ska göra.

Permalänk
Medlem

Det kan de ju göra. nVidia kommer inte bry sig, det blir upp till handlare att hantera. (Vilka i förlängningen vänder sig till grossister, osv, uppåt i leden. I realiteten är det antagligen tillverkaren av korten som får ta merparten av smällen) Bäst av allt är att om man förhalar länge nog kan man hävda att kunden inte agerat när informationen blev tillgänglig, och bara därför neka återköp.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag lite kluven i frågan om jag ska/vill behålla mitt GTX 970. Planerar att köpa en 3440x1440 skärm i slutet på året, och då troligen köpa ett till 970 i samma veva. Just nu är det ingen fara när det kommer till minnesanvändningen, eftersom jag bara spelar i 1080p. Men med en ny skärm...

Om jag idag skulle få ett erbjudande att gå upp till ett 980 till ett reducerat pris , hade jag gjort det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd

2/2-2015

"Vi har fullt medvetna om detta och våra kunder återkommer regelbundet.
Just nu inväntar vi mer information ifrån respektive tillverkare som
t.ex. Gigabyte, MSI, Asus och NVIDIA.

Så vi kan inte ta ett beslut om detta i förväg.

Därför ber vi er avvakta för att se vad ovan har för uttalanden.

Vänligen kontakta oss igen ifall ni har fler frågor.

Med vänliga hälsningar / Kind Regards

Mikael N

Webhallens kundtjänst"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkers:

2/2-2015

"Vi har fullt medvetna om detta och våra kunder återkommer regelbundet.
Just nu inväntar vi mer information ifrån respektive tillverkare som
t.ex. Gigabyte, MSI, Asus och NVIDIA.

Så vi kan inte ta ett beslut om detta i förväg.

Därför ber vi er avvakta för att se vad ovan har för uttalanden.

Vänligen kontakta oss igen ifall ni har fler frågor.

Med vänliga hälsningar / Kind Regards

Mikael N

Webhallens kundtjänst"

"Hej,

Har nu varit kontakt med våran produkt avdelning, gällande ditt påstående.

Vi har inte haft någon fel information hos oss, och då kan vi dessvärre inte göra så mycket så här i efterhand.

Om du har några klagomål är det nog Nvidia , du får gå vidare till .

Dustin AB
Dustin Home
Kundservice"

Skönt att webhallen verkar vara lite mer förståeliga.. Har för mig att jag läste att någon på forumet redan fått returnera sina kort till webhallen.
Men mitt svar från dustin gav inte mkt.. peka fingret på nvidia.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

Vet någon om inet kommer ta emot returer på 970 när AMD's 3xx släpps? Funderar på att avvakta och uppgradera till något fräscht kort om ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hetkyckling:

Vet någon om inet kommer ta emot returer på 970 när AMD's 3xx släpps? Funderar på att avvakta och uppgradera till något fräscht kort om ett tag.

Enligt Nvidia anses korten ej som felaktiga.

Inet har ej marknadsfört grafikkorten felaktigt, de har specificerats på vår webbsida som GTX 970 4GB grafikminne och det är 4GB grafikminne på korten.

EVGA har nu gått ut med ett utbytesprogram http://www.evga.com/support/stepup/ som de löser med konsumenter som kontaktar EVGA. Det kan vara så att fler tillverkare erbjuder detsamma, men det är inget vi vet idag.

Inet erbjuder våra kunder följande:

Om problem upplevs med ditt kort vänligen gör en felanmälan på http://www.inet.se/support eller om ni inhandlat kort i butik så kan ni komma in med kortet till butiken med kvitto.

från inet

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem

Ringde precis Netonnet och fick OK på att returnera mina två Asus GTX970 till närmsta butik. Får pengarna tillbaka men ingen rabatt eller liknande på GTX980-kort. Verkar som kundservice har fått nya instruktioner (tror hon sa från tillverkare) idag för personen jag pratade med var tvungen att läsa innantill. Vet inte om de kommer bedömma fråna fall till fall, dvs SLI kontra kunder som kört enstaka kort. Sen skrev jag ett ganska lång mail till supporten och skrev även att jag är intresserad av att köpa GTX980-kort istället - dvs mer pengar i deras ficka.

Frågan är vad man ska skaffa, var ju helt inställd på att köpa två ASUS GTX980, men samtidigt känns det lite fel att ge Nvidia mer stålar. Kanske borde borde köpas EVGAs kort istället iom att de var ute tidigt och erbjöd sina kunder utbyte - bra kundvård ska premieras.

Känns skönt att slippa skriva till ARN iaf, de timmarna kan man lägga på annat istället. Tumme upp Netonnet! Och kanske en halv tumme för ASUS eller NVidia som ok:at återköp av korten.

Edit: Snöigt och halt ute på vägarna och en och annan bil i diket - men vad gör man inte för att pimpa sin dator 4600 spänn fattigare och två EVGA GTX980 rikare.

Inga problem att lämna in hos Netonnet, undrar på vilka grunder de tagit beslutet för när jag läser på geforce-forumet verkar det inte gått ut nån allmän returrätt. De kanske inte pröjsar mycket mer än 1500-2000 i inköp och är beredda att ta en smäll för nöjda kunder. De kommer kunna sälja korten som demo-ex i butik och i slutändan kanske de torskar en femhundring per kort.

Imorrn blir det att köpa några molex->pci-kablar, installera korten och sen är det dags att rocka loss

Permalänk
Skrivet av sokar:

Enligt Nvidia anses korten ej som felaktiga.

Inet har ej marknadsfört grafikkorten felaktigt, de har specificerats på vår webbsida som GTX 970 4GB grafikminne och det är 4GB grafikminne på korten.

EVGA har nu gått ut med ett utbytesprogram http://www.evga.com/support/stepup/ som de löser med konsumenter som kontaktar EVGA. Det kan vara så att fler tillverkare erbjuder detsamma, men det är inget vi vet idag.

Inet erbjuder våra kunder följande:

Om problem upplevs med ditt kort vänligen gör en felanmälan på http://www.inet.se/support eller om ni inhandlat kort i butik så kan ni komma in med kortet till butiken med kvitto.

från inet

Rent spekulativt, tror du att microstuttering i Dying Light när användningen ligger runt 3.5 GB klassificeras som ett fel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bengan_y:

Ringde precis Netonnet och fick OK på att returnera mina två Asus GTX970 till närmsta butik. Får pengarna tillbaka men ingen rabatt eller liknande på GTX980-kort. Verkar som kundservice har fått nya instruktioner (tror hon sa från tillverkare) idag för personen jag pratade med var tvungen att läsa innantill. Vet inte om de kommer bedömma fråna fall till fall, dvs SLI kontra kunder som kört enstaka kort. Sen skrev jag ett ganska lång mail till supporten och skrev även att jag är intresserad av att köpa GTX980-kort istället - dvs mer pengar i deras ficka.

Frågan är vad man ska skaffa, var ju helt inställd på att köpa två ASUS GTX980, men samtidigt känns det lite fel att ge Nvidia mer stålar. Kanske borde borde köpas EVGAs kort istället iom att de var ute tidigt och erbjöd sina kunder utbyte - bra kundvård ska premieras.

Känns skönt att slippa skriva till ARN iaf, de timmarna kan man lägga på annat istället. Tumme upp Netonnet! Och kanske en halv tumme för ASUS eller NVidia som ok:at återköp av korten.

Tummen upp för Netonnet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengan_y:

Ringde precis Netonnet och fick OK på att returnera mina två Asus GTX970 till närmsta butik. Får pengarna tillbaka men ingen rabatt eller liknande på GTX980-kort. Verkar som kundservice har fått nya instruktioner (tror hon sa från tillverkare) idag för personen jag pratade med var tvungen att läsa innantill. Vet inte om de kommer bedömma fråna fall till fall, dvs SLI kontra kunder som kört enstaka kort. Sen skrev jag ett ganska lång mail till supporten och skrev även att jag är intresserad av att köpa GTX980-kort istället - dvs mer pengar i deras ficka.

Frågan är vad man ska skaffa, var ju helt inställd på att köpa två ASUS GTX980, men samtidigt känns det lite fel att ge Nvidia mer stålar. Kanske borde borde köpas EVGAs kort istället iom att de var ute tidigt och erbjöd sina kunder utbyte - bra kundvård ska premieras.

Känns skönt att slippa skriva till ARN iaf, de timmarna kan man lägga på annat istället. Tumme upp Netonnet! Och kanske en halv tumme för ASUS eller NVidia som ok:at återköp av korten.

Bengan var det du som påbörjade "mallen" för ARN anmälan? Jag tog hjälp av den, får se om det hjälper mig då min ÅF verkar inte bry sig ett smack.

Kul att NetonNet tar emot korten! Tänkte detsamma o köra på EVGA efter deras tidiga erbjudande. Lite tråkigt att priset på 980 har höjts också så får Nvidia ännu mer pengar?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Bengan var det du som påbörjade "mallen" för ARN anmälan? Jag tog hjälp av den, får se om det hjälper mig då min ÅF verkar inte bry sig ett smack.

Kul att NetonNet tar emot korten! Tänkte detsamma o köra på EVGA efter deras tidiga erbjudande. Lite tråkigt att priset på 980 har höjts också så får Nvidia ännu mer pengar?

skulle vara intressant att se hur många Gtx 970 kort Årets dator butik 5 år i rad tagit gentemot andra ÅF,

För här har vi en faktiskt objektiv mättstock på kundsurvice och de är inte så ofta vi sådana här måttstockar:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dekkan:

Bengan var det du som påbörjade "mallen" för ARN anmälan? Jag tog hjälp av den, får se om det hjälper mig då min ÅF verkar inte bry sig ett smack.

Kul att NetonNet tar emot korten! Tänkte detsamma o köra på EVGA efter deras tidiga erbjudande. Lite tråkigt att priset på 980 har höjts också så får Nvidia ännu mer pengar?

Men vad har EVGA erbjudit egentligen? Är dåligt insatt.
Är det fråga om deras sk Step-up? Det kan vem som helst göra inom 90 dagar från inköp (EVGA kort). Så det är inget nytt.
Smidigast vore ju om respektive återförsäljare tar tillbaka korten och gör upp med nvidia, så slipper varje konsument föra dialog med nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

skulle vara intressant att se hur många Gtx 970 kort Årets dator butik 5 år i rad tagit gentemot andra ÅF,

För här har vi en faktiskt objektiv mättstock på kundsurvice och de är inte så ofta vi sådana här måttstockar:)

Ja definitivt.. Det kommer bli intressant och se hur det här slutar. Sweclock gratis frakt kanske inte räcker för att få årets dator butik ännu en gång? heh..

Skrivet av makn:

Men vad har EVGA erbjudit egentligen? Är dåligt insatt.
Är det fråga om deras sk Step-up? Det kan vem som helst göra inom 90 dagar från inköp (EVGA kort). Så det är inget nytt.
Smidigast vore ju om respektive återförsäljare tar tillbaka korten och gör upp med nvidia, så slipper varje konsument föra dialog med nvidia.

Se Sweclockers artikel;

http://www.sweclockers.com/nyhet/19983-evga-accepterar-reture...

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1