Permalänk
Medlem

Hur öppnar jag datorn/chassit

Hallå allesammans
har precis skaffat ny dator och fuckat up rejält om ni inte orkar läsa så här är länken svara gärna hur jag öppnar den
https://www.komplett.se/corsair-carbide-200r-midi-tower-svart...
Så varför behöver jag veta.
Fick inte ingång datorn och läste att det kan bero på grafikkortet att jag ska stötta till det lite men smart som jag är vet jag inte hur man öppnar så jag skruvar löst fläkten och den ramlar rakt ner. Jag behöver få upp den för att om datorn inte funkar kommer jag inte få någon garanti

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

skruvade du löss en fläkt så att den framlade ner i chassit? det finns en risk att den kan ha skadat något.

finns tumskruvar på kanten av baksidan av chassit. två på varje sida, ena sidan öppnar själva chassit och andra öppnar andra sidan där kablarna är dragna. du kan inte missa dem.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Jag vet riktigt klantigt Tack för svatry

Permalänk
Medlem

Jag får inte upp dem är det meningen att man ska använda skruvmejsel?

Permalänk
Medlem

Det sitter tumskruvar på baksidan, skruva loss dem.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Men ska jag skruva upp dem med tummen för det funkar fan ej

Permalänk

använd skruvmejsel först

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raywid:

Men ska jag skruva upp dem med tummen för det funkar fan ej

De är nog dragna med skruvmejsel, så ja använd en skruvmejsel.
Sen kan du sätta dit dem igen med handkraft.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Men dem är ju så jävla små har ingen mejsel som är så liten. Är jag ute på hal is och kollar fel saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raywid:

Men dem är ju så jävla små har ingen mejsel som är så liten. Är jag ute på hal is och kollar fel saker?

Kolla på 3:e bilden på Kompletts sida, baksidan, det är skruvarna som sitter längst ut i kanterna som håller fast sidorna i chassit. Skruva loss dem.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Tror jag inte har samma har den man fick med från premium ix35 och den ser inte ut riktigt så där verkar ha mer av en knapp funktion som jag inte förstår mig på

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det inte samma jag har den man får med på ix35 premium gamer och den är inte likadan

Permalänk
Medlem

De allra flesta chassin har likadana skruvar som de på bilden, är du säker på att du inte har det? De sticker alltså ut från chassit. Annars får du ta bild på baksidan av chassit och lägga upp.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Tack så jävla mycket alla har kommit på hur man gör nu. Riktigt tacksam för all hjälp och tips. Skönt att det här forumet finns.