SweClockers drop!
Permalänk

Router kopplar inte till enheter.

Hej, idag slutade mitt wifi fungera. Först trodde jag att det är problem med internet så jag kollade det. Efter mycket sökning fann jag ingenting. När jag kopplade in laptopen via bredband fungerar allt finfint. Problemet är då att routern inte koppalr till enheterna och visas inte i enheterna laptop, mobil ect...

Permalänk
Medlem

Det är tvärt om, enheterna kopplar till routern.
Kontrollera inställningarna i routern och lägg till det trådlösa nätverket igen på trådlösa enheter.

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Det är tvärt om, enheterna kopplar till routern.
Kontrollera inställningarna i routern och lägg till det trådlösa nätverket igen på trådlösa enheter.

På mobilen står det att "nätverket är inte i intervall". På datorn upptäck det inte.
Det bara hände idag

Permalänk
Rekordmedlem

Har du provat att starta om allt, även routern ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har du provat att starta om allt, även routern ?

Ja, flera gånger

Permalänk
Rekordmedlem

Syns ssidt och likande eller är hela radiodelen död ?
Har du provat byta ssid för att tvinga att klienterna skapar en ny anslutning ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Syns ssidt och likande eller är hela radiodelen död ?
Har du provat byta ssid för att tvinga att klienterna skapar en ny anslutning ?

Wireless dioden lyser inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordicDevil:

Wireless dioden lyser inte.

Vissa routers har en knapp för att stänga av/slå på Wifi.
Vad för router är det?

Permalänk
Skrivet av AndersHu:

Vissa routers har en knapp för att stänga av/slå på Wifi.
Vad för router är det?

Jag kollade tunt å såg ingen knapp. Routern är en Thomson - TG789vn

Permalänk
Rekordmedlem

Kolla som sagt brytare på lådan och har du inte det så logga in i den via kabel och kolla om radiodelarna är avstängda eller trasiga, gör även en reset på routern om radiodelarna är på men inte syns.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Kolla som sagt brytare på lådan och har du inte det så logga in i den via kabel och kolla om radiodelarna är avstängda eller trasiga, gör även en reset på routern om radiodelarna är på men inte syns.

Hur loggar jag in i den?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av NordicDevil:

Hur loggar jag in i den?

Den har nog 192.168.1.1 som förvald adress, skriv in det i webbläsaren.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Den har nog 192.168.1.1 som förvald adress, skriv in det i webbläsaren.

Kan jag sätta på wireless-anslutningen här?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av NordicDevil:

Kan jag sätta på wireless-anslutningen här?

Ja om den är avstängd och inte trasig så ska det gå. Kolla sidan 30 i manualen, men det är inte så svårt att hitta dit om du bara läser i interfacet heller .

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Ja om den är avstängd och inte trasig så ska det gå. Kolla sidan 30 i manualen, men det är inte så svårt att hitta dit om du bara läser i interfacet heller .

Tack för hjälpen :D. Jag valde att återställa routern och wireless anslutningen funkar som den ska