Köpråd: Audio Technica hörlur ATH-M50 eller ATH-M50x

Permalänk
Medlem

Köpråd: Audio Technica hörlur ATH-M50 eller ATH-M50x

Jag kollar på ett par av nya hörlurar, och tittat en del på just Audio Technica hörlur ATH-M50. Då de har släpt ATH-M50x och den äldre version börjar försvina ur lagren, undrar jag om priset för ATH-M50x är värd den extra 300-500kr som den kostar jämnfört med ATH-M50.

Så frågar är då vilken skulle ni helst köpa?

Permalänk
Medlem

Jag har ATH-M5. Har för mig att den största skillnaden på dom är att ATH-M50x har utbytningsbar sladd

https://www.youtube.com/watch?v=n_XVILwXQPY

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Köpte M50x för någon månad sedan så jag säger att det är värt att betala extra för borttagbar och olika typer av sladdar

Beror väl lite på vad du vill betala för det.
Rekommenderar att du har en bra ljudkälla till ATH-M50/X. Prövade de först med de onboard sound jag hade, blev ett köp av ett ljudkort på en gång

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Jag hade personligen tagit ATH-M50 men om jag skulle använda dem hemma vid datorn skulle jag nog köpa X modellen eftersom det medföljer en längre kabel. Jag använder mina hörlurar nästan enbart när jag är borta hemifrån så för mig vore valet enkelt.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk

Ska man tro innerfidelity så är x modellen bättre ljudmässigt. Hur och på vilket sätt vet jag ej. Då det är en lättdriven hörlur kan man kanske anta att du vill använda den till t ex mobilen vilket gör att x modellen även här får en litet + då du kan byta kabel om / när kabeln går åt fanders ( jag gissar att ev slitage ökar vid sådant användande )

Både är dock ett utmärkt köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Köpte M50x för någon månad sedan så jag säger att det är värt att betala extra för borttagbar och olika typer av sladdar

Beror väl lite på vad du vill betala för det.
Rekommenderar att du har en bra ljudkälla till ATH-M50/X. Prövade de först med de onboard sound jag hade, blev ett köp av ett ljudkort på en gång

Spelar det någon roll vilket Kjudkort jag skaffar isåfall? Har inget till min burk än.

Skrivet av AndreasPC:

Jag hade personligen tagit ATH-M50 men om jag skulle använda dem hemma vid datorn skulle jag nog köpa X modellen eftersom det medföljer en längre kabel. Jag använder mina hörlurar nästan enbart när jag är borta hemifrån så för mig vore valet enkelt.

Jag kommer till den mesta dels sitta hemma med den, men den kommer nog att att vara på flykt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marayoor:

Spelar det någon roll vilket Kjudkort jag skaffar isåfall? Har inget till min burk än.

Jag kommer till den mesta dels sitta hemma med den, men den kommer nog att att vara på flykt också.

Nja jag tror du klarar dig på ditt inbyggda ljudkort. De är ganska lättdrivna,jag gissar att du inte är en audiofil utan snarare en lite halv normal svensk och lyssnar via spotify. Du kommer nog vara nöjd utan ljudkort. Jag hade nog ändå valt ATH-M50, jag känner att det inte är värt de där extra 500 kronorna. Men det måste du nog besluta själv.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

M50 är prisvärda om man får de för under 1000 kronor, m50x är ju som m50 med löstagbar kabel, och för en prislapp runt 1500. För de pengarna finns det bättre saker.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator