Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Jag lagade precis ett SDHC kort med tejp.

Permalänk
Medlem

Jag lagade precis ett SDHC kort med tejp.

Japp. Har ett par år gammalt SDHC kort som hade fått sin skrivskydds-plastsak bortrammlad vilket orsakade kortet att sitta fast i skrivskyddsläge. Inte så användbart.

Gjorde en snabb sökning på DDG och hittade den här blogg-posten: http://www.thekitch.com/tech/un-write-protecting-an-sdhc-card och prövade.

Första och andra tejpbiten hjälpte inte, sedan en trejde ovanpå de andra så vips så gick det att skriva till kortet!

Tänkte bara dela med mig av mitt fynd om det är någon annan som har samma problem!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Samma (tejp)teknik som man använde på 5,25" disketter samt VHS-band som var skrivskyddade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Samma (tejp)teknik som man använde på 5,25" disketter samt VHS-band som var skrivskyddade.

Jag har hört talas om det, men aldrig försökt mig på något av det. Då var det dock lite mera enkel lagringsmetod än vad det är nu med minnesceller!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cybertsen:

Minns detta, saknar inte.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Jag har hört talas om det, men aldrig försökt mig på något av det. Då var det dock lite mera enkel lagringsmetod än vad det är nu med minnesceller!

Fast tejpen var samma...

Permalänk
Skrivet av NodCommander:

Japp. Har ett par år gammalt SDHC kort som hade fått sin skrivskydds-plastsak bortrammlad vilket orsakade kortet att sitta fast i skrivskyddsläge. Inte så användbart.

Gjorde en snabb sökning på DDG och hittade den här blogg-posten: http://www.thekitch.com/tech/un-write-protecting-an-sdhc-card och prövade.

Första och andra tejpbiten hjälpte inte, sedan en trejde ovanpå de andra så vips så gick det att skriva till kortet!

Tänkte bara dela med mig av mitt fynd om det är någon annan som har samma problem!

Så skrivsäkerheten är inte mycket att hänga i granen då

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Så skrivsäkerheten är inte mycket att hänga i granen då

Nej inte ett dugg xD dessutom så är inte spärren ens på kortet utan i läsaren

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."