Fyllt på Paypal med pengar, icke kommit fram

Permalänk
Medlem

Fyllt på Paypal med pengar, icke kommit fram

Jo, tjenare clockers, får nästan panik
Det är så att i söndags så skulle jag hjälpa en bekant med att boka flygbiljetter åt de ( ~16 500 ) då de hade problem med betalningen, denna sida godkände paypal eller kreditkort som betalning och jag ville betala med Paypal.. loggade in, tryckte på fyll på direkt och skrev summan och valde banken (Swedbank)
Normalt när jag fyller på med mindre summor så kommer pengarna alltid in direkt, dock ej denna gång pga stort belopp (Tror jag) väntade då jag trodde det kanske tar 1-2 vardagar för pengarna o komma fram men de har än idag ej kommit, på swedbank står det att jag har överfört pengarna söndags och pengarna är borta från kontot men på paypal kontot så syns inget
Har någon erfarenhet av detta, ska jag vänta eller ska jag kontakta någon support? Tack för hjälpen i förvägs.

Visa signatur

mvh D.

Permalänk
Medlem

Ring Paypal support!

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Ring Paypal support!

Hade tänkt göra det men får vänta till imorn med det, öppet till 17:30

Visa signatur

mvh D.

Permalänk
Avstängd

Nästa gång så använd ditt kredikort istället.. Mycket enklare än att behöva föra över pengar till Paypal och sen till kunden.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Tror inte du behöver oroa dig så länge du fört över till rätt konto, pengarna försvinner ju inte hursomhelst. Kanske blev nå fel med det där referensnummret och summan ligger hos de och de inte vet hos vem de ska placeras? Har de inte sett skymten av de får du be banken spåra vart överföringen tagit vägen.

Permalänk
Medlem

Ringde PayPal support där jag pratade med en viss Anders, han ville att jag skulle skicka bilder på mitt bankkonto så att man ser att jag inte har fått tillbaks pengarna, + transaktionsdetaljer. Nåja han sa att det tar någa dagar för att spåra pengarna, tack för hjälpen allihop! Återkommer med fortsättningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mvh D.

Permalänk
Medlem

använder du denna ? https://www.paypal-topup.se/

jag gör det och pengarna syns nästan omgående, gör så alltid när jag ska handla på ebay, och andra sidor, tänker fan aldrig länka mitt kredikort till paypal dom litar jag inte på, har alltid runt några kronor bara på kontot ifall man skulle bli hackad så kan dom shit handla nåt ändå haha..