Hur packa grafikkort för transport?

Permalänk
Medlem

Hur packa grafikkort för transport?

Hej,

Ska skicka mitt grafikkort till MSI, men jag har varken antistatpåsen eller orginal förpackningarna kvar. Jag försökte lura ut från MSI själva vad de tyckte men fick inget bra svar från dom.

Jag är för tillfället i en mindre håla i västra Finland, och har inte tillgång till någon större affär där det kan finnas antistatpåsar.

Så vad har ni för tips?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Hej,

Ska skicka mitt grafikkort till MSI, men jag har varken antistatpåsen eller orginal förpackningarna kvar. Jag försökte lura ut från MSI själva vad de tyckte men fick inget bra svar från dom.

Jag är för tillfället i en mindre håla i västra Finland, och har inte tillgång till någon större affär där det kan finnas antistatpåsar.

Så vad har ni för tips?

Hör med sweclockers marknad om någon kan skicka iväg en esd påse o skapligt stor kartong som grafikkortet kan ligga i och du skulle kunna använda den påsen som följde med moderkortskartongen om du har den kvar.
eller så får du beställa från någon butik på nätet.
t ex
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=80-197-31&t...
eller komplett om de ligger närmare.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Hör med sweclockers marknad om någon kan skicka iväg en esd påse o skapligt stor kartong som grafikkortet kan ligga i och du skulle kunna använda den påsen som följde med moderkortskartongen om du har den kvar.
eller så får du beställa från någon butik på nätet.
t ex
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=80-197-31&t...
eller komplett om de ligger närmare.

Ska kolla med marknaden. Har inga lådor kvar eftersom jag fick slänga dom när jag flyttade hem i förra helgen. Är som sagt inte i Sverige, eller i närhet av någon butik som säljer antistat. Eller har tid att beställa det eftersom det ska skickas måndag morgon.

Så vad skulle vara nödlösningen? Kortet är bränt och lodet har smällt på PCB. Wå de har redan beviljat RMA

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |