Windows 7, uppdaterings problem...

Permalänk
Avstängd

Windows 7, uppdaterings problem...

Hej!

Har sökt, har läst, men öppnar denna nya tråd för förstår inte riktigt!
Har den första versionen utav W7 vilket betyder att jag måste ladda alla uppdateringar.
Installerade om datorn, ändå felar det igen, har verkligen ingen lust att installera om en 3e gång går det att ordna ändå?

Det jag testat hittills är:

1. Har laddat ner SP1 manuellt men felar, går inte blir error.

2. Laddade ner något repair tool som någon länkat i annan tråd. Fungerade inte stog att den flushade DNS osv.

3. Har installerat om Windows en gång, kunde installera dom första uppdateringarna men felade så fort jag kom till SP1 uppdateringen.

Tacksam för hjälp!

uppdaterat, glömde bilden:

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Hämta en iso med SP1 i eller bygg en iso med SP1 inlagd så har du löst problemet.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaeger90:

Hej!

Har sökt, har läst, men öppnar denna nya tråd för förstår inte riktigt!
Har den första versionen utav W7 vilket betyder att jag måste ladda alla uppdateringar.
Installerade om datorn, ändå felar det igen, har verkligen ingen lust att installera om en 3e gång går det att ordna ändå?

Det jag testat hittills är:

1. Har laddat ner SP1 manuellt men felar, går inte blir error.

2. Laddade ner något repair tool som någon länkat i annan tråd. Fungerade inte stog att den flushade DNS osv.

3. Har installerat om Windows en gång, kunde installera dom första uppdateringarna men felade så fort jag kom till SP1 uppdateringen.

Tacksam för hjälp!

Det underlättar oerhört mycket om du beskriver miljön och felet så detaljerat som möjligt så vi slipper gissa.
1) Vilken version av Windwos; 32-/64-bit.
2) Felemeddelande/symptom etc?
3) Har du försökt ladda ner fullständiga versionen av SP1?
4) Har du försökt ladda ner en Windows-version med SP1?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Rekordmedlem

Du bör köra in sp1 först eftersom det innehåller hundratals av de uppdateringar du annars laddar hem separat helt i onödan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Varför kan inte Microsoft bara släppa en version med alla uppdateringar inlagda med jämna mellanrum?

Det nuvarande krånglandet med omstarter och uppdateringar är pinsamt omodernt.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Staropramen:

Varför kan inte Microsoft bara släppa en version med alla uppdateringar inlagda med jämna mellanrum?

Det nuvarande krånglandet med omstarter och uppdateringar är pinsamt omodernt.

JKa det vore trevligt, det finns iofs installationsmedia med sp 1 integrerat, om man köpt det efter att sp1 släpptes så har man fått en sån version.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Varför kan inte Microsoft bara släppa en version med alla uppdateringar inlagda med jämna mellanrum?

Det nuvarande krånglandet med omstarter och uppdateringar är pinsamt omodernt.

Windows 8.1 har snart lika många uppdateringar som Windows 7 http://www.zdnet.com/article/what-was-in-this-months-super-si...

Jag hoppas att Microsoft lägger upp en uppdaterad Windows 10 ISO minst en gång per år som alla kan ladda hem så att vi slipper detta problem i framtiden.

Visa signatur

janee

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det underlättar oerhört mycket om du beskriver miljön och felet så detaljerat som möjligt så vi slipper gissa.
1) Vilken version av Windwos; 32-/64-bit.
2) Felemeddelande/symptom etc?
3) Har du försökt ladda ner fullständiga versionen av SP1?
4) Har du försökt ladda ner en Windows-version med SP1?

64bit, uppdaterat bild med felkod osv. Jag har laddat ner SP1 men den installerar inte, den säger "error", denna Windows version har alltid fungerat haft den i flera år inte ändrat något, installerade senast igår på en annan dator som det fungerar på :). Skulle kunna installera om men det innebär 2 timmar extra att göra om installation av Windows, program, spel osv.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Har testat, det vill fortfarande inte

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Skrivet av jaeger90:

Har testat, det vill fortfarande inte

Hade samma problem som du, detta avhjälpte problemet för mig.

https://support2.microsoft.com/kb/947821/sv

Visa signatur

[Ryzen 5 1600X] - [Gigabyte GA-AX370-Gaming K3] - [16GB 3200MHz] - [GTX1070] - [500GB EVO-SSD] - [750W HX] - [Win10 x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

JKa det vore trevligt, det finns iofs installationsmedia med sp 1 integrerat, om man köpt det efter att sp1 släpptes så har man fått en sån version.

Sant, men det har ju kommit massor av uppdateringar även efter sp1.
Det här är en brist som alla Windows lider av så något borde göras.
Tänk vad smidigt att kunna ladda hem en helt uppdaterad fil och lägga på ett USB-minne. Gärna med alla versioner (home premium, Ultimate osv) på för många har ju flera datorer i hemmet.
Det enda man då behöver ha koll på är rätt licensnyckel till rätt dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Staropramen:

Sant, men det har ju kommit massor av uppdateringar även efter sp1.
Det här är en brist som alla Windows lider av så något borde göras.
Tänk vad smidigt att kunna ladda hem en helt uppdaterad fil och lägga på ett USB-minne. Gärna med alla versioner (home premium, Ultimate osv) på för många har ju flera datorer i hemmet.
Det enda man då behöver ha koll på är rätt licensnyckel till rätt dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla versioner på samma media går ju relativt lätt att tillverka själv genom att ta bort ei.cfg, det är lite mer jobb att lägga både 32 och 64 bit på samma media men ändå inte så krångligt om man har behov av annat än 64 bit, men att lägga in uppdateringarna är betydligt mer jobb och det vore ju bra om det fanns ett modernare sätt så man kunde välja en grundinstallation eller en helt uppdaterad, eller kanske en webbtjänst där man kunde välja vilka uppdateringar man vill ha och så laddar man hem en isofil med det innehåll man själv plockat ihop.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Jag löste problemet, vet inte hur det bara gick till slut! men sen har jag haft problem med Intel Enginee interface eller något sånt, valde att kryssa bort denna uppdatering för den gick inte alls. Testat ladda ner den manuellt med men går inte.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||