Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirayukiie:

Gjort ett bokmärke med en fin countdown! Dagarna lär flyga förbi så det blir ett nöje när dagen är framme.
http://www.timeanddate.com/countdown/generic?iso=20150414T00&...

Just nu är det..
Time until Tuesday, 14 April 2015 (Stockholm time)
19
DAYS
23
HOURS
1
MINUTE
8
SECONDS

n1 :P.

Visa signatur

-Två st laptops atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shirayukiie:

Gjort ett bokmärke med en fin countdown! Dagarna lär flyga förbi så det blir ett nöje när dagen är framme.

Just nu är det..
19
DAYS
23
HOURS
1
MINUTE
8
SECONDS

Shirayukiie for President
Jag tror spelet släpps klockan 18.00 svensk tid? Köpte GG-versionen som inte är ett Steam-spel. De brukas släppas innan svenska Steam. Det kommer nog vara regält tryck på alla servrar som släpper spelet.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Men visst sa de att det skulle gå att ladda ner innan releas?

Permalänk
Medlem

Kul att den här tråden startades 2011.. snart 4 år sen och fortfarande inget spel
Hypen kommer vara död innan spelet kommit. Jag har helt gått från att vara jättepeppad till att inte köpa spelet när det kommer =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Det här har man längtat efter länge. Hoppas bara att det kommer till pc hyfsat snabbt

Det bästa med denna tråden är andra inlägget haha xD

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid_83:

Kul att den här tråden startades 2011.. snart 4 år sen och fortfarande inget spel
Hypen kommer vara död innan spelet kommit. Jag har helt gått från att vara jättepeppad till att inte köpa spelet när det kommer =/

17 september 2013 släpptes ju det till den fantastiska spelkonsollen Xbox 360 så man kan säga att väntan blir 1 år och 7 månader vilket jag tycker är märkligt lång tid.

Köpte det till Xbox 360 första dagen men tyckte faktiskt spelet var rätt ointressant. Kanske grafiken lade grund för den åsikten. Spelade färdigt kampnjen och sedan rörde jag inte spelet mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Shirayukiie for President
Jag tror spelet släpps klockan 18.00 svensk tid? Köpte GG-versionen som inte är ett Steam-spel. De brukas släppas innan svenska Steam. Det kommer nog vara regält tryck på alla servrar som släpper spelet.

På steam? Det vet jag inte. Förhoppningsvis går det att få tag i 00:00 på ett eller annat sätt.

Skrivet av griid_83:

Hypen kanske dog ett par gånger under åren som gått men jag tar bara fram min defribillator så är den igång igen. Om du ändå inte köper spelet trots att det kommer ut blir jag förvånad. Ofta "bojkottar" folk tills saken har lugnat ned sig lite, dvs hypen och väntan.

Permalänk
Skrivet av Shirayukiie:

Hypen kanske dog ett par gånger under åren som gått men jag tar bara fram min defribillator så är den igång igen. Om du ändå inte köper spelet trots att det kommer ut blir jag förvånad. Ofta "bojkottar" folk tills saken har lugnat ned sig lite, dvs hypen och väntan.

Fast PC-spelare brukar tyvärr bojkotta saker genom att handla från piratebay istället för butiken.
Så att rockstar får se att "PC, det är minsann inget att satsa på. Låt oss påbörja PC-versionen av GTA 6 lagom tills konsolversionen är släppt".
And the wheel goes on and on..

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Fast PC-spelare brukar tyvärr bojkotta saker genom att handla från piratebay istället för butiken.
Så att rockstar får se att "PC, det är minsann inget att satsa på. Låt oss påbörja PC-versionen av GTA 6 lagom tills konsolversionen är släppt".
And the wheel goes on and on..

Säkert en sanning, men jag tror inte piratebay säljer en version som fungerar med GTA Online samma dag som release.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid_83:

Spelet är så pass bra att folk kommer spela det. Jag tar aldrig folk seriöst när de säger att de ska bojkotta något av någon idiotisk anledning då det nästan alltid slutar med att dessa personer ändå köpt produkten.

Jag klarade nyligen av spelet för tredje gången (första gången på PS4) och jag tycker personligen att spelet blir bättre för varje genomspelning. Första var såklart bäst när allt var nytt. Skillnaden mellan third person view och first person view gör ganska stor skillnad med.

Får hoppas spelet släpps bara. Förhoppningsvis sitter vi inte här i tråden och undrar om spelet släpps om 2-3 veckor om fyra år till, 2019 hehehe.

Permalänk
Medlem

Tryck på F11, på med hörlurarna och börja fantisera.

http://jamesheald.com/gtav_loading/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirayukiie:

Just nu är det..
19
DAYS
23
HOURS
1
MINUTE
8
SECONDS

inb4 further delays

Permalänk
Medlem

Uppriktigt sagt var jag jäkligt taggad, men efter allt pinkande på pc-spelarna krävs det att dom verkligen levererar innan jag gör ett köp. Blir INTE pre-order eller köp på releasedagen.

Permalänk
Moderator

När det väl släpps nu så hoppas jag innerligt att det inte lider av alltför många störande buggar, en eller få får man ju räkna med oavsett. Men nu har 1½ år gått, då borde dom verkligen ha hunnit putsa till allting tycker man.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Adam West:

När det väl släpps nu så hoppas jag innerligt att det inte lider av alltför många störande buggar, en eller få får man ju räkna med oavsett. Men nu har 1½ år gått, då borde dom verkligen ha hunnit putsa till allting tycker man.

Vad jag vet, vet ingen hur länge de arbetat med PC versionen eller hur länge de arbetade med Next Geen. Var det relativt buggfritt på Xbox One och PS 4?

Förresten Adam, kollade din första skapade tråd från 2008 och själva tråden är inte jätteintressant förrän man läser, med backspegeln i handen, härifrån: #8838834 hade själv en Core i7-860 och de är överklocksvänliga, funkade utmärkt till GTA IV och fungerar än idag till gaming (dock vet jag inte vilka grafikkort de flaskar i dagens läge).

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stormense:

Vad jag vet, vet ingen hur länge de arbetat med PC versionen eller hur länge de arbetade med Next Geen. Var det relativt buggfritt på Xbox One och PS 4?

Förresten Adam, kollade din första skapade tråd från 2008 och själva tråden är inte jätteintressant förrän man läser, med backspegeln i handen, härifrån: #8838834

Nya buggar kommer uppstå på PC pga alla olika komponentkombinationer en PC kan bestå av. Problemet exterar inte på konsoll då dessa alltid är lika.

Permalänk
Moderator
Skrivet av stormense:

Förresten Adam, kollade din första skapade tråd från 2008 och själva tråden är inte jätteintressant förrän man läser, med backspegeln i handen, härifrån: #8838834 hade själv en Core i7-860 och de är överklocksvänliga, funkade utmärkt till GTA IV och fungerar än idag till gaming (dock vet jag inte vilka grafikkort de flaskar i dagens läge).

Är inte insatt i hur pass länge dom arbetat med PC-versionen, förhoppningsvis från lanseringen får man hoppas?
Det är fullt möjligt att den cpu:n fortfarande hänger med, vilka kort den flaskar vet jag inte. Men med tanke på dess ålder så finns det väl en del scenarion där det kan inträffa, men i grund och botten en trevlig cpu.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blir inget köp innan recensioner och framför allt användaromdömen och forumdebatter har avhandlat spelet. Men visst kan det bli mycket bra med tanke på ryktena om att PC kan ha varit huvudplattfrorm när spelet utvecklades.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Blir inget köp innan recensioner och framför allt användaromdömen och forumdebatter har avhandlat spelet. Men visst kan det bli mycket bra med tanke på ryktena om att PC kan ha varit huvudplattfrorm när spelet utvecklades.

Det värsta med forumdiskussioner när spelet är släppt är väl att det kan komma en spoiler här och en spoiler där. Har varit livrädd för att läsa i twitch chatts och liknande efter att spelet släpptes till 360/ps3 och det vore ett helvete att bli spoilad efter all denna tiden. :/

Denna tråden känns rätt säker än så länge, många som redan har spelat det på konsol har visat bra respekt för oss som väntat till PC releasen, tummen upp! Men frågan är hur det kommer bli när fler spelat på PC och hittar tråden och börjar diskutera handling och så.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Available: April 14, 2015 - inga mer förseningar.

Sista chansen idag att förbeställa på Steam, om man absolut vill ha steam-versionen, och få bonusen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av stormense:

Sista chansen idag att förbeställa på Steam, om man absolut vill ha steam-versionen, och få bonusen.

Innan 31a mars står det på Steam nu.

Men nä. Det kan dom glömma!

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Var det inte typ sista januari eller nåt att förbeställa på steam för att få bonusen? Jag förbeställde pga det. Har dom förskjutit det nu för att releasen blivit framskjuten?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv

De där pengarna är ganska meningslösa, det går ju att tjäna pengar i spelet. För att inte tala om att man nog vill ha något att göra i spelet också.

Permalänk
Medlem

Jo, väntar man med assassination uppdragen eller har tålamod med aktier kan man ju tjäna biljoner enkelt. Men är alltid kul med en liten knuff i början Jag hade ju köpt spelet vilket som såklart

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Nya bilder släppta: http://www.rockstargames.com/newswire/article/52408/screens-f...

Samt att vi kan vänta oss en officiell trailer nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Nya bilder släppta: http://www.rockstargames.com/newswire/article/52408/screens-f...

En PC trailer kommer nästa vecka!

Om ni läste.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Skrivet av Sebastian V:

En PC trailer kommer nästa vecka!

Om ni läste.

Fint! =D Så kommer det troligtvis inte se ut här men riktigt najs. En del bilder var riktigt imponerande Hmm, 4K skärm..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Så nu kan man äntligen börja nedräkningen på riktigt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Man tror ju inte att det där är "in-game-graphics".

Hur som så lär det bli dyrt om man ska kunna spela det. :/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Väldigt snyggt. Men så hög AA i 4K, det kostar nog en del.