Permalänk
Medlem

MX Green.
Alltid gött med lite motstånd och klicket. Bästa brytarna jag använt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Röda. Efter lite klickande i butik så tycker jag de var bäst för mig. Blåa hade varit mitt val annars men de är lite högljudda då jag har kondensatormick.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av Tobberoth:

Ja, det kom senare dock. Sen köpte jag inte mitt t-bord online så hade nog varit screwed ändå eftersom svart är standard.

Ah

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

använder blåa på ett qpad-85 fungerar bra på spel dock låter de rätt mycket när skriver men har hörlurar när spelar så spelar inte så stor roll.
men i spel som D3 när hammrar på tangeterna låter det rätt mycket. inte så kul om du inte bor ensam.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Använder sedan ett tag tillbaks Buckling Spring, är supernöjd med dem! Högludda för vissa, perfekta för andra.

Permalänk
Medlem

MX Röda.

Väldigt bra för spel pga att att det krävs lite tryck på dem.
Förskräckliga att skriva med av samma anledning, man trycker lätt "lite fel" och får ett extra tecken. Läste att någon lärt sig att skriva med dem, men för mig verkar det vara en omöjlighet.

Permalänk

Kör med Razer´s orange brytare (Black widdow stealth) är mycket nöjd med dem. Liknar Cherry MX bruna brytare.

Permalänk
Medlem

MX Red. Vore lite jobbigt att behöva återgå till något annat nu.

Kan tillägga att jag även gillar att skriva (och det gör jag mycket) med dom. Jävligt subjektiv grej förstås.

Permalänk
Medlem

MX Blue. Förstår själv inte varför alla gnäller om att dem låter mycket, är ju inte så farligt. Hursomhelst är både skriv och spelkänslan underbar med dessa och klickandet är bara en bonus.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Cherry MX Brown
Provade röda men de gav ingen respons alls när man skrev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekySole9354:

Cherry MX Clear är rätt för dig isåfall, tycker de är helt underbara, men ganska ovanliga tyvärr

Skrivet av Beltet:

Mx clear är precis vad du önskar.

Själv använder jag smorda mx clear med en lättare fjäder.
Clear för att ha en tyst switch fast med en tydlig aktiveringpunkt.
Smorda för att mx brytare kan kännas lite "raspiga" ibland.
Lättare fjäder för jag tycker jag skriver snabbare med det.

De fanns inte när jag handlade men jag har tittat på den ja. Jag köpte mitt Brown på erbjudande så jag sökte inte mer då (ducky var de enda som hade det så)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

MX Brown. Är det enda mekaniska jag någonsin ägt och testat ordentligt. Mycket möjligt att det finns någon annan brytare jag gillar mer dock.

Permalänk
Skrivet av Behind900:

MX Blue. Förstår själv inte varför alla gnäller om att dem låter mycket, är ju inte så farligt. Hursomhelst är både skriv och spelkänslan underbar med dessa och klickandet är bara en bonus.

Det är ju inte de som använder tangentbordet som tycker det är jobbigt, det är alla på Skype, de som sitter nära dig eller är i samma hus som dig som det är jobbigt för. Har en kompis med blåa och det är sjukt jobbigt att vara i samma skypesamtal som honom eftersom hans mick plockar upp ljudet otroligt bra också.

Permalänk
Medlem

Började med ett Func Kb-460 med röda cherry brytare. Bytte i höstas till ett Cm quickfire rapid med bruna och är mer än nöjd. Testade nyligen att gå tillbaka till de röda men det är konstigt hur snabbt man vänjer sig vid något man gillar, så bruna får det bli och lär bli i framtiden.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk

Själv kör jag röda har testad blåa och tycker dom inte är sköna

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Razer Green för tillfället. Testat MX Blue som låter för högt men skall få chansen att pilla lite på MX Red som jag tror låter mindre vilket är ett plus.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Tycker du det är värt det med o ringar till brown? Stör mig lite på ljudet just nu
Skickades från m.sweclockers.com

Ja helt klart, speciellt för ljudet.
Köpte på WASD tror jag och de hade tjocka/höga eller tunna/låga ringar och jag valde de tunna.
Priset var inte farligt, att sätta dit dem var... inte så kul.

Permalänk
Medlem

MX Clear, efter att ha testat blåa, bruna och svarta och andra som inte är MX.

Jag gillar att ha taktil feedback och att jag får dämpning efter "bumpen" så att jag inte behöver trycka ner tangenterna i botten.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Kör själv en Vit Realforce 87U 55g med Topre(Capacitive Switches) för att:
+ Det är jätte skönt att skriva på och har en annorlunda tactile feedback som jag gillar
+ Ganska tyst jämfört mex MX brytarna (Finns i Silence version som är ännu tystare)
+ Låter bäst av alla brädor (Thock): https://www.youtube.com/watch?v=kkaSwn-v5T0&ab_channel=Woohyu...
+ Väldigt bra kvaliet (Industri känsla)! Speciellt på brädorna från Realforce
+ Ingen löstagbar kabel som på leksaksbrädorna (här sitter grejerna fast)

-Ganska dyra
-Inga media knappar

Tidigare brädor: Filco MJ2 TKL MX-Blue, CM Storm QFR MX-Brown , Steelseries 6Gv2 MX-Red, Ducky Shine 2 MX-Red. Om jag ska köra MX switchar så föredrar jag dom med Costar stabilisatorer, låter och känns bättre.

Hah detta blev som en recension

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem

Skiftar mellan ett ANSI Ducky Shine 3 med Cherry MX Red å ett ANSI Ducky Shine 4 69 Edition - Fire Version med 9 olika Cherry MX brytare.

http://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_detai...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Kör mx black. Har kört dem i typ 2 år med mitt 6gv2. Älskar känslan i dem och bor själv så inga problem att de låter en del.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Har ett Filco kb-460 med bruna brytare som jag använder just nu, men jag skriver mer fel av misstag med detta än med mitt QPad MK-80 med blåa brytare. Dock föredrar jag den röda belysningen på kb-460 jämfört med den blå på MK-80 samt att den har belysningen aktiverat som standard, vilket inte MK-80 har så där måste man alltid aktivera den när man har startat datorn. Men framförallt att jag tycker att den röda belysningen är behagligare mot ögonen i mörkret.

Finns även ett IBM Modell M av Lexmarks tillverkning samt diverse olika rubberdomes i gömmorna. Att jag halkade in på mekaniska brytare var att jag inte hittade något vettigt tangentbord som var bra att skriva på som hade bakgrundsbelysta tangenter och som inte såg ut som ett rymdskepp från yttre rymden.

Permalänk
Medlem

Clear. Tycker de har blivit ännu skönare sen jag fick fatt i ett aluminiumcase.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Använder Buckling Spring hemma, otroligt sköna att skriva o spela med.
MX Red på jobbet eftersom buckling spring låter för mycket när man sitter i telefon o har massa kollegor runt om kring sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Clear. Tycker de har blivit ännu skönare sen jag fick fatt i ett aluminiumcase.

Vad har du för tangentbord med Clear?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Vad har du för tangentbord med Clear?

Poker 2

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

MX Brown.
Har testat bruna, blåa, röda och svarta och bruna var the shit för mig.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

MX Brown.

Blå låter för mycket, sköna att skriva på dock
Svarta är för tröga
Röda är sköna för gaming
Bruna är det ultimata mellantinget. Sköna att skriva på, precis som blåa, fast tystare. Sköna att spela på, men inte lika tröga som svarta. Skönare att skriva på än röda. Våga vara brun!

Permalänk
Medlem

Cherry MX Green, PBT och Dyesub. Riktigt bekvämt. Jag kommer nog sitta med detta tangentbord tills det ramlar sönder.

Permalänk
Medlem

Bruna för den taktila känslan utan för mkt oljud.