Konstigheter med Galaxy s3

Permalänk
Medlem

Konstigheter med Galaxy s3

Hej!
Igår började min telefon bete sig konstigt.
Jag hade inte använt den och när jag skulle använda den så sattes inte skärmen på, batteriet låg på 0% även om jag inte använde den alls (före den var 0% var den ca 56%).

När jag satte den i laddaren hade den kommit upp till 16% och det var då jag satte på mobilen och tog screenshots:

Jag minns att det var lite kallt ute också, kan batteriet ha påverkats av kylan?

Dagen därpå (idag) fastnade "Power button" och mobilen började loopa från att vara på till av.

Är detta vanligt förekommande för sgs3?

Nu verkar den vara okej, men är detta tecken på att min mobil börjar bli gammal?

Permalänk
Medlem

jadu jag kan säga så att s3 hade många problem med att dom bara dog helt plöstligt, min själv pajade ett par månader efter köp sen fick jag den gamla lagad dom bytte moderkort och allt den funkade nåt år sen la den av igen och bara tvärdog gick inte göra nåt alls ingen kontakt alls, så om jag vore du skulle jag köra backup på allt viktigt du har på den för det vettefan om den en dag kan bara dösådär utan förvarning :/

Permalänk
Medlem

Låter som att batteriet håller på att dö. En enkel åtgärd vore att köpa ett nytt batteri alternativt låna en av en kompis och se om problemen fortsätter. Har man riktigt jävla otur kan man ibland få byta batteri på sprillans nya telefoner.

Ett annat tips är att när du väl köpt ett nytt batteri ska du inte ha den på laddning i onödan. Ett typiskt misstag många gör när man lägger sig är att ladda den under natten, jag gör samma misstag själv. Men batteriet nedgraderas och livslängden på batteriet minskar dramatiskt när man laddar den vårdslöst.

Du ska helst inte se till att gå under 40% och inte över 90%. Batteriet mår som bäst kring 60-80%. Jag höll på så där i början när jag fick min Note 3. Men jag orka inte hålla på så länge. Och nu har det gått ett halvår och batteriet har blivit extremt dåligt. Får i princip ladda den varannan timme om man ligger i och använder telefonen titt som tätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

jadu jag kan säga så att s3 hade många problem med att dom bara dog helt plöstligt, min själv pajade ett par månader efter köp sen fick jag den gamla lagad dom bytte moderkort och allt den funkade nåt år sen la den av igen och bara tvärdog gick inte göra nåt alls ingen kontakt alls, så om jag vore du skulle jag köra backup på allt viktigt du har på den för det vettefan om den en dag kan bara dösådär utan förvarning :/

Vilken otur

Skrivet av loeric:

Låter som att batteriet håller på att dö. En enkel åtgärd vore att köpa ett nytt batteri alternativt låna en av en kompis och se om problemen fortsätter.

Ett annat tips är att när du väl köpt ett nytt batteri ska du inte ha den på laddning i onödan. Ett typiskt misstag många gör när man lägger sig är att ladda den under natten, jag gör samma misstag själv. Men batteriet nedgraderas och livslängden på batteriet minskar dramatiskt när man laddar den vårdslöst.

Du ska helst inte se till att gå under 40% och inte över 90%. Batteriet mår som bäst kring 60-80%.

Tack för tipsen!
Jag brukar också ladda mobilen under natten, men visste inte att det var dåligt

Min mobil har aldrig betett sig så konstigt förutom en gång då den förs helt och man inte kunde göra något annat än att ta ut batteriet. Men det hände bara en gång, men i fredags och igår verkade den bli tokig nästan.

Permalänk
Skrivet av loeric:

Låter som att batteriet håller på att dö. En enkel åtgärd vore att köpa ett nytt batteri alternativt låna en av en kompis och se om problemen fortsätter. Har man riktigt jävla otur kan man ibland få byta batteri på sprillans nya telefoner.

Ett annat tips är att när du väl köpt ett nytt batteri ska du inte ha den på laddning i onödan. Ett typiskt misstag många gör när man lägger sig är att ladda den under natten, jag gör samma misstag själv. Men batteriet nedgraderas och livslängden på batteriet minskar dramatiskt när man laddar den vårdslöst.

Du ska helst inte se till att gå under 40% och inte över 90%. Batteriet mår som bäst kring 60-80%. Jag höll på så där i början när jag fick min Note 3. Men jag orka inte hålla på så länge. Och nu har det gått ett halvår och batteriet har blivit extremt dåligt. Får i princip ladda den varannan timme om man ligger i och använder telefonen titt som tätt.

När ska man annars ladda den? Det är ju under natten man laddar sin mobil då man har använt den under dagen.

Permalänk

Strunta i det loeric har sagt. Det är helt inkorrekt.

Ett batteri slutar laddas och kopplas bort när det är fullt. Du kan alltså ha laddaren inkopplad hela tiden, och därmed aldrig använda batteriet. Det kommer då att ha en oändlig livslängd.

Batteriet ska helst användas som följande: långsamma urladdningar och många uppladdningar. D v s ligga i fickan på idle mestadelen av dagen, för att sedan laddas upp helt under natten - varje natt.

Men eftersom batteriet är utbytbart så är det helt onödigt att bry sig om dess hälsa. Blir det dåligt så är det bara att sätta i ett nytt.

Sluta stressa om teknik. Låt inte dina ägodelar äga dig.

Permalänk
Skrivet av jonilo:

Vilken otur

Tack för tipsen!
Jag brukar också ladda mobilen under natten, men visste inte att det var dåligt

Min mobil har aldrig betett sig så konstigt förutom en gång då den förs helt och man inte kunde göra något annat än att ta ut batteriet. Men det hände bara en gång, men i fredags och igår verkade den bli tokig nästan.

Tja bara byta batteri om det blir dålig är ju det som är fördelen med S3 mobilen Har råkat ut för detta med och misstänker att något hängt sig i telen, å ätit upp batteriet under natten. Jag tar det säkra och låter den ladda under natten för säkerhets skull.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tja bara byta batteri om det blir dålig är ju det som är fördelen med S3 mobilen Har råkat ut för detta med och misstänker att något hängt sig i telen, å ätit upp batteriet under natten. Jag tar det säkra och låter den ladda under natten för säkerhets skull.

Dock är inte mitt batteri dåligt på något sätt, den blev bara konstig de två dagarna som jag skrev på första inlägget. Jag blev förvånad att det hände.

Men om batteriet blir dålig så ska jag köpa en ny

Permalänk
Skrivet av jonilo:

Dock är inte mitt batteri dåligt på något sätt, den blev bara konstig de två dagarna som jag skrev på första inlägget. Jag blev förvånad att det hände.

Men om batteriet blir dålig så ska jag köpa en ny

Som jag även nämnde, kan vara en app eller os:et som hängde sig och åt mer prestanda än det borde (vet det nämns någon annan gång när batteriet tog slut fort).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar