Permalänk
Medlem

Kommande G-sync skärmar?

Hej! Jag har kollat runt rätt så mycket men vet inte var jag ska få informationen ifrån.

Mycket nytt och bra pågång, ips och 144hz låter ju väldigt trevligt.
Är det någon som vet nåt om kommande G-sync skärmar? Är i valet och kvalet om man ska köpa en befintlig eller om man ska vänta om nya är runt hörnet

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk

Acer XB270HU?

(Acer XR341CK?)

(60 Hz med Freesync:
LG 34UM67-P)

Permalänk
Medlem

Ja Acer har kommit med sin variant, och sen tidigare finns asus Swift dock utan IPS (förutom 4k modellen som inte är aktuell för mig)

Vet du om fler tillverkare kommer släppa G-sync monitors med IPS?

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Helevete:

Hej! Jag har kollat runt rätt så mycket men vet inte var jag ska få informationen ifrån.

Mycket nytt och bra pågång, ips och 144hz låter ju väldigt trevligt.
Är det någon som vet nåt om kommande G-sync skärmar? Är i valet och kvalet om man ska köpa en befintlig eller om man ska vänta om nya är runt hörnet

Denna vore ju trevlig http://www.inet.se/produkt/2205376/acer-27-xb270hu-predator-g...

Permalänk
Medlem

Ja verkligen, den verkar ha allt man vill ha Jag hoppas att fler börjar göra liknande skärmar så priserna kan pressas. Jag kan tänka mig lägga 5000~ men 8000:- känns som en för saftig summa.

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Helevete:

Ja verkligen, den verkar ha allt man vill ha Jag hoppas att fler börjar göra liknande skärmar så priserna kan pressas. Jag kan tänka mig lägga 5000~ men 8000:- känns som en för saftig summa.

Känner samma sak men och skulle nog inte lägga så mycket pengar innan folk testat skärmen.
Asus skärm kostade 7k och den hade enorma problem och värdelös support från vad jag läst...

Dock har du distansköplagen som ger dig rätt till att lämna tillbaka en skärm med pixelfel eller produktionsfel inom 14 dagar så köp absolut inte en skärm i en affär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Känner samma sak men och skulle nog inte lägga så mycket pengar innan folk testat skärmen.
Asus skärm kostade 7k och den hade enorma problem och värdelös support från vad jag läst...

Dock har du distansköplagen som ger dig rätt till att lämna tillbaka en skärm med pixelfel eller produktionsfel inom 14 dagar så köp absolut inte en skärm i en affär.

Ja det är inte safe att köpa ett helt otestad skärm. Mm Asus skärmen har jag tittat på mer än en gång men precis som du säger så har väldigt många problem med den och jag tycker att en skärm för 7k ska bara funka och vara klockren utan fix.

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |