Permalänk
Medlem

Använda iPad som nätverkskort

Jag undrar om man kan använda sin iPad som ett nätverkskort? Har i dagläget bryggat anslutning mellan min laptop och min stationära (för att jag sitter i ett rum där det inte finns möjlighet till att koppla upp sig mot nätet), tar plats och energi!! Jag har ett wifi kort i den stationära men den vägrar fungera (Intel N-6235, vart mycket problem med detta kort rent allmänt).

Såhär hade jag tänkt mig att det skulle funka:

[Router]------ trådlös anslutning ------->[iPad]------ delar nätverk via USB ------->[Stationär]

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk
Medlem

Det går nog, men det är lite jobbigt att fippla med det varje gång du ska använda din iPad till annat än som slav.

§9
Permalänk
Medlem

Köp ett nytt trådlöst nätverkskort (extern eller internt) är mitt tips.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av a0R:

Jag undrar om man kan använda sin iPad som ett nätverkskort? Har i dagläget bryggat anslutning mellan min laptop och min stationära (för att jag sitter i ett rum där det inte finns möjlighet till att koppla upp sig mot nätet), tar plats och energi!! Jag har ett wifi kort i den stationära men den vägrar fungera (Intel N-6235, vart mycket problem med detta kort rent allmänt).

Såhär hade jag tänkt mig att det skulle funka:

[Router]------ trådlös anslutning ------->[iPad]------ delar nätverk via USB ------->[Stationär]

Har du laddat ner dom senaste drivisarna till ditt INTEL WIFI här: http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/CS-010623.htm ?