Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det fungerade inte medan jag höll på att utveckla det för några månader sedan. Det verkar som att Stylish cachar stilmallarna separat, vilket gör att de inte hämtas på nytt vid refresh av webbsidan. Men fungerar det nu så är det ju najs. Mycket enklare.

Kan hända. Ej hållt på med Stylish så kan inte säga hur den cachar.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Ser inte riktigt rätt ut i Firefox. Har även tömt cache, startat om Firefox, startat om datorn...
What gives???

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirLagsalot:

Ser inte riktigt rätt ut i Firefox. Har även tömt cache, startat om Firefox, startat om datorn...
What gives???
http://i.imgur.com/aiOHz7Q.png

Testat #15405240?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Set exakt ut så för mig också i FF. :/

EDIT: Nu fungerar det.

EDIT2: Men ändå inte, haha vilken noob man är.

Ser samma ut för mig, förstår inte vad felet är.......??

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Tackar! funkar klockrent nu vid en sån här tid på dygnet

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Entusiast

@alatan @AlbertMwugabi @SirLagsalot @Kevlarheart

Det låter som cache-problem. Jag har beskrivit några tillvägagångssätt som har fungerat för mig vid den typen av problem i huvudinlägget.

Testa och rapportera gärna hur det gick!

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

@alatan @AlbertMwugabi @SirLagsalot @Kevlarheart

Det låter som cache-problem. Jag har beskrivit några tillvägagångssätt som har fungerat för mig vid den typen av problem i huvudinlägget.

Testa och rapportera gärna hur det gick!

Har testat ctrl+f5 och sedan startat om, lagt till ett mellanslag efter @import url('http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/ffox.css'); , men blir samma sak, konstigt vit i mitten i alla meddelande rader och där uppe i sökfältet under sweclockers.com

EDIT: var ett cache problem som du skrev. Man får helt enkelt rensa manuellt via inställningar>advanced>network>clean cache. sen starta om firefox.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

@alatan @AlbertMwugabi @SirLagsalot @Kevlarheart

Det låter som cache-problem. Jag har beskrivit några tillvägagångssätt som har fungerat för mig vid den typen av problem i huvudinlägget.

Testa och rapportera gärna hur det gick!

Hallå! Använder Firefox och har drabbats av samma problem, testade det du rekommenderade i första inlägget men fungerade icke. Tog då bort temat, startade om Firefox, ctrl + f5 för säkerhets skull, och gjorde ett nytt tema. Fortfarande samma problem
Jag ska nog testa att installera om Stylish också, det enda jag använder det till är just detta tema ändå Åkerkommer!

Permalänk
99:e percentilen

Blargmodes mörka tema och Better SweClockers

För er som gillar Blargmodes utmärkta tema kan det vara intressant att Better SweClockers numera har betydligt bättre stöd för det än tidigare: Problemet med att sidan först är ljus för att sedan bli mörk vid varje sidladdning (vilket typ förstör syftet med temat) är nu nästan borta. Och för de som inte visste så kan man i BSC välja mellan vilka tider temat ska vara aktivt. Prova gärna!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Använder temat nu. Älskar det, bra jobbat! Stort plus!

Permalänk
Medlem

@Blargmode @Kevlarheart: Testade att ominstallera Stylish, rensa cache på det sättet du skrev och starta om SweC men det fungerade fortfarande inte... Använder dock Better SweClockers och nu fungerar det

Permalänk
Medlem

Jag löste cache-problemet genom att besöka css-länken och refresha (ctrl+shift+r) den sidan.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

@alatan @AlbertMwugabi @SirLagsalot @Kevlarheart

Det låter som cache-problem. Jag har beskrivit några tillvägagångssätt som har fungerat för mig vid den typen av problem i huvudinlägget.

Testa och rapportera gärna hur det gick!

Skrivet av Kevlarheart:

Har testat ctrl+f5 och sedan startat om, lagt till ett mellanslag efter @import url('http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/ffox.css'); , men blir samma sak, konstigt vit i mitten i alla meddelande rader och där uppe i sökfältet under sweclockers.com

EDIT: var ett cache problem som du skrev. Man får helt enkelt rensa manuellt via inställningar>advanced>network>clean cache. sen starta om firefox.

Det funkade för mig också genom att göra det manuellt, fungerade inte att använda crtl+f5.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

EDIT: var ett cache problem som du skrev. Man får helt enkelt rensa manuellt via inställningar>advanced>network>clean cache. sen starta om firefox.

De fungerade för mej. TACK!

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det fungerade inte...
Rensade även all historik förutom "autofyll, lösenord" osv.

Kör Chrome, senaste versionen.

Bilder på hur det blir;

Dold text
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Entusiast

@andreas_dock

Om du går in här http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/style.css står det "Alternative css for Sweclockers (6.0)" överst?

Om inte, gör en hård omladdning [ctrl] + [F5].

Hjälper inte det så får du kolla så att det är rätt installerat.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Blargmode:

@andreas_dock

Om du går in här http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/style.css står det "Alternative css for Sweclockers (6.0)" överst?

Om inte, gör en hård omladdning [ctrl] + [F5].

Hjälper inte det så får du kolla så att det är rätt installerat.

La in CSS'en du länkade som en separat stil, och sparade den som Swec 6.0.
Aktiverade den på domänen och underdomäner till sweclockers.com..

Och; Bam! funkar!

Tack för hjälpen

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

@andreas_dock

Om du går in här http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/style.css står det "Alternative css for Sweclockers (6.0)" överst?

Om inte, gör en hård omladdning [ctrl] + [F5].

Hjälper inte det så får du kolla så att det är rätt installerat.

Fint att du kämpar vidare med detta, har en liten bugg(?)
http://i.imgur.com/3881u6J.jpg

Sen vet jag inte om det är mörkt tema eller 6.0 men syns det inte nå mer när man blir citerad?
Försöker kolla vidare på detta (dvs vänta på att någon citerar mig =).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv

@Blargmode:

Det går inte att ställa in att visa mörka temat på kanske lite mer kvällstider, t.ex. mellan 20-06 och 06-20 vanliga temat?

Permalänk
Medlem

@Blargmode

För mig fungerar inte det mörka temat allt för bra sen lanseringen av Sweclockers 6.0.

Är det möjligtvis pga uppdatering och det fungerar alltså inte för andra? Är detta något som kommer jobbas på?

Edit: Jag trodde att jag var på senaste sidan i tråden men där hade jag fel! Det har skrivits lite om det här - ska testa det som du har gett tips på Ber om ursäkt!

Edit2: Fungerade! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schytzz:

@Blargmode:

Det går inte att ställa in att visa mörka temat på kanske lite mer kvällstider, t.ex. mellan 20-06 och 06-20 vanliga temat?

Du kan göra det med Better Sweclockers.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara lika lätt att stjärnmärka tråden i telefonen löngre, skriver mest för att hitta tillbaka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BergEr:

Fint att du kämpar vidare med detta, har en liten bugg(?)
http://i.imgur.com/3881u6J.jpg

Sen vet jag inte om det är mörkt tema eller 6.0 men syns det inte nå mer när man blir citerad?
Försöker kolla vidare på detta (dvs vänta på att någon citerar mig =).

Citeringar syns för mig i alla fall. Du kan ju stänga av temat för att testa om citatnotifikationerna syns.

Men jag förstår inte vad buggen du har hittat är?

Skrivet av Schytzz:

@Blargmode:

Det går inte att ställa in att visa mörka temat på kanske lite mer kvällstider, t.ex. mellan 20-06 och 06-20 vanliga temat?

Inte om det är installerat via Stylish, men med @Allings Better sweclockers kan man göra det.

Permalänk
Medlem

Aldrig ens tänkt tanken på att byta tema. Men när jag såg denna tråden så ändrade jag. Blev både supersnyggt och skönt för ögonen. Tackar så mycket för detta!

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

För er som gillar Blargmodes utmärkta tema kan det vara intressant att Better SweClockers numera har betydligt bättre stöd för det än tidigare: Problemet med att sidan först är ljus för att sedan bli mörk vid varje sidladdning (vilket typ förstör syftet med temat) är nu nästan borta. Och för de som inte visste så kan man i BSC välja mellan vilka tider temat ska vara aktivt. Prova gärna!

http://i.imgur.com/sP7nHk5.png

Skrivet av Schytzz:

@Blargmode:

Det går inte att ställa in att visa mörka temat på kanske lite mer kvällstider, t.ex. mellan 20-06 och 06-20 vanliga temat?

Där har du en lösning för detta, vet dock inte varför man skulle vilja ha något annat än det mörka temat, mycket mer behagligt att använda oavsett hur ljust eller mörkt det är.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Citeringar syns för mig i alla fall. Du kan ju stänga av temat för att testa om citatnotifikationerna syns.

Men jag förstår inte vad buggen du har hittat är?

Mjo citat fungerar.

Bakgrunden bakom subforum är svart fast själva bakgrunden i forumdelen är grå. Som visas på bilden, så var det väl inte före 6.0?
Sticker ut som fan.
Kanske bara kommer ihåg fel, är nästan aldrig inne där och kollar

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av TiasE:

Där har du en lösning för detta, vet dock inte varför man skulle vilja ha något annat än det mörka temat, mycket mer behagligt att använda oavsett hur ljust eller mörkt det är.

Standardtemat är mycket lättare att använda på exempelvis en surfplatta eller en laptop när det är ljust runt omkring.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BergEr:

Mjo citat fungerar.

Bakgrunden bakom subforum är svart fast själva bakgrunden i forumdelen är grå. Som visas på bilden, så var det väl inte före 6.0?
Sticker ut som fan.
Kanske bara kommer ihåg fel, är nästan aldrig inne där och kollar

Jag minns faktiskt inte heller hur det såg ut innan, men det är ju så det ser ut i 6.0. Mitt tema bara följer det fast mycket mörkare. Rutan är mörk mörk grå btw

Permalänk
Medlem

Åhh fantastisk, nu blev det som sig bör igen, underbara mörker!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag minns faktiskt inte heller hur det såg ut innan, men det är ju så det ser ut i 6.0. Mitt tema bara följer det fast mycket mörkare. Rutan är mörk mörk grå btw

#111111 är verkligen mörk mörk grå =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.