Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Jag har fråga angå voice commands, Jag gissar på att jag har en svensk xbox one, så kan inte göra voice commands eftersom svenska ej stöds. Men engelska funkar inte heller, Går det att ställa in på engelska då jag gärna vill använda röst kommandon. Lite därför jag köpte kinect förra veckan, lite besviken när det ej funkade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doie:

Jag har fråga angå voice commands, Jag gissar på att jag har en svensk xbox one, så kan inte göra voice commands eftersom svenska ej stöds. Men engelska funkar inte heller, Går det att ställa in på engelska då jag gärna vill använda röst kommandon. Lite därför jag köpte kinect förra veckan, lite besviken när det ej funkade

Byt region till UK, US eller nåt annat engelsktalande land. Sen kan du välja engelska som språk och språk gör röstkommandon. Enda sättet att få det att funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

En till fråga angående xbox live. Jag har inte köpt det, men när jag går in i store, så står det "1 year". Får man alltid 1 år live när man köper nytt? Jag köpte den där xbox one där halo spelen kom med.

Nej, det brukar vara 1 månad man får med. Jag fick 3 månader som en bundle. Men 1 månad ska ingå för alla som är nya på Xbox Live (t ex om du har en flickvän, syskon som använder din Xbox One).

Permalänk
Medlem

Visar sig att kinect knappt fungerar när konsolen har region Sverige (röstkommandon fungerar inte).
Kom runt det genom att ställa in konsolen på UK.
Hur fungerar det nu när jag köper spel och dylikt via store? Måste jag byta region varje gång jag ska köpa något nytt?

Edit:
köpte även en stereo adapter till kontrollen, fungerar suveränt!
Verkar dock inte som om den ger ifrån sig någon ström, min Lavalier kondensator mic fungerar inte medans min billiga skräp dynamiska mic fungerar perfekt.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Jag beställde i lördags ett Xbox One som jag borde få imorgon. Följde med Halo MCC sen så köpte jag också ett Turtle beach XO Seven headset, Play and Charge kit och fyra spel till. Trials fusion, Dead Rising 3, Titanfall och Forza Horizon 2. Vad är det för kommande spel som är intressanta? Halo 5 vet jag om men inte mycket mer än det.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Hur gör ni när ni köper via VPN/Proxy? Step-to-step dummy helst Försökte mig på indisk proxy för att köpa Witcher 3 billigt men gick inte att genomföra då jag fick "misstänksam inloggning".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Visar sig att kinect knappt fungerar när konsolen har region Sverige (röstkommandon fungerar inte).
Kom runt det genom att ställa in konsolen på UK.
Hur fungerar det nu när jag köper spel och dylikt via store? Måste jag byta region varje gång jag ska köpa något nytt?

Edit:
köpte även en stereo adapter till kontrollen, fungerar suveränt!
Verkar dock inte som om den ger ifrån sig någon ström, min Lavalier kondensator mic fungerar inte medans min billiga skräp dynamiska mic fungerar perfekt.

Jag föreslår att du sätter in din Xbox på USA. Jag har det och köper spel till betydligt billigare priser. Exempelvis förhandsbokade/köpte jag Witcher 3 för 450:- ($54).

Skrivet av Rigor:

Jag beställde i lördags ett Xbox One som jag borde få imorgon. Följde med Halo MCC sen så köpte jag också ett Turtle beach XO Seven headset, Play and Charge kit och fyra spel till. Trials fusion, Dead Rising 3, Titanfall och Forza Horizon 2. Vad är det för kommande spel som är intressanta? Halo 5 vet jag om men inte mycket mer än det.

Witcher 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rigor:

Jag beställde i lördags ett Xbox One som jag borde få imorgon. Följde med Halo MCC sen så köpte jag också ett Turtle beach XO Seven headset, Play and Charge kit och fyra spel till. Trials fusion, Dead Rising 3, Titanfall och Forza Horizon 2. Vad är det för kommande spel som är intressanta? Halo 5 vet jag om men inte mycket mer än det.

Lägg till Killbom om du vill spela lite

Permalänk

Är det någon som lirar Battlefield Hardline på One vi är 2-3 st som kör, det hade varit trevligt att ha fler att lira med så man kan köra en full squad. Adda mig om du är sugen på att lira, monneyoo heter jag på live.

Permalänk
Avstängd

Letar fortfarande efter någon att lira MCC med. DU behöver inte vara duktig, bara ha mic och vara en kul typ.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Letar fortfarande efter någon att lira MCC med. DU behöver inte vara duktig, bara ha mic och vara en kul typ.

Hade det inte varit för att jag ska sätta mig o köra igenom MCC med min bror hade jag lätt hakat på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Är det någon som lirar Project Cars?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

Halloj gott folk, har just setupat mitt Xbox One MCC bundle och den låter inge vidare :S.

Så här låter mitt exemplar https://www.youtube.com/watch?v=a1aafkSZpEw.

Är det något som är normalt eller är den defekt :(?.

Tack på förhand Mvh Viktor.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virrcopski:

Halloj gott folk, har just setupat mitt Xbox One MCC bundle och den låter inge vidare :S.

Så här låter mitt exemplar https://www.youtube.com/watch?v=a1aafkSZpEw.

Är det något som är normalt eller är den defekt :(?.

Tack på förhand Mvh Viktor.

Nädu, så ska den inte låta! Låter som att fläktbladen går emot någonting.
Returera.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Fick äntligen tillbaka en ny Kinect, tog enbart en vecka innan jag fick en ny från Tyskland! Imponerande, förut tog det ca en månad med reperation av gamla Xbox 360 kända RRoD.

Skrivet av zisekoz:

Är det någon som lirar Project Cars?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag spelar Project Cars ibland!

GT: RepLicA 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Fick äntligen tillbaka en ny Kinect, tog enbart en vecka innan jag fick en ny från Tyskland! Imponerande, förut tog det ca en månad med reperation av gamla Xbox 360 kända RRoD.

Jag spelar Project Cars ibland!

GT: RepLicA 34

Tror jag har dig på min vänlista sen innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Någon som testat Xbox one digital tuner med com hems hål i väggen? 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=Sunset+overdrive&s...

Sunset overdrive för 29kr, 48kr med frakt. Varit sugen på det länge så slog till. Den lilla summan lär det ju va värt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

http://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=Sunset+overdrive&s...

Sunset overdrive för 29kr, 48kr med frakt. Varit sugen på det länge så slog till. Den lilla summan lär det ju va värt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Riktigt bra pris, men man vill ju ha den digitalt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

http://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=Sunset+overdrive&s...

Sunset overdrive för 29kr, 48kr med frakt. Varit sugen på det länge så slog till. Den lilla summan lär det ju va värt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Så lite så. Erbjudandet på 29kr är fortfarande kvar idag, så har inte folk slagit till så kanske det är dags. Kan ju va så att det bara gällde igår och idag. Längtar tills det trillar ner i brevlådan i veckan så man får testa:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Letar efter folk att lira HaloMCC online med! Adda JoeyyG T1 om ni vill lira.

Fick även detta klippet tidigare idag på SWAT:
https://www.youtube.com/watch?v=ZVGgJPx80Ro

Permalänk
Avstängd

Beställde en ny handkontroll på https://www.spelochsant.se (vet inte om man får göra reklam).

Betalade 400 plus frakt. Skickade hur snabbt som helst. och allt funkade

Btw , så har jag köpt Mortal kombat x och Witcher 3. Witcher 3 , fy tusan vad snyggt det är. Samma gäller mortal kombat, sjukt roligt att spöa kompisar.

Permalänk
Medlem

Varvat Wolfenstein TNO nu och funderar på att køpa Halo MCC, BF: Hardline eller Metro Redux. Har aldrig ens rørt i ett Halo-spel førr, och kommer nog mest att spela single player nær jag får tid øver. Någon som kan komma med tips?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raQblad:

Varvat Wolfenstein TNO nu och funderar på att køpa Halo MCC, BF: Hardline eller Metro Redux. Har aldrig ens rørt i ett Halo-spel førr, och kommer nog mest att spela single player nær jag får tid øver. Någon som kan komma med tips?

Köp Halo: Master Chief Collection, hela Halo serien är grymma spel, förutom de sidospåren Halo gjort. Men de 4 huvudspelen är riktigt grymma

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2696082

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Så, då är man äntligen med Xbox One också. Ska bli kul att lira Halo igen!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

@Wescan: Tack för tipset!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virrcopski:

Halloj gott folk, har just setupat mitt Xbox One MCC bundle och den låter inge vidare :S.

Så här låter mitt exemplar https://www.youtube.com/watch?v=a1aafkSZpEw.

Är det något som är normalt eller är den defekt :(?.

Tack på förhand Mvh Viktor.

Så ska det absolut _inte_ låta.
I jämförelse med PS4 är min Xbox One dödstyst.
Det är den även om man inte jämför det med en PS4 iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

http://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=Sunset+overdrive&s...

Sunset overdrive för 29kr, 48kr med frakt. Varit sugen på det länge så slog till. Den lilla summan lär det ju va värt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Fasiken! Missade det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Fasiken! Missade det...

Kolla tradera, vann ett nytt ex där för 56kr med frakt för nån dag sedan, ligger fler uppe.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE