Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

WD green verkar det vara.

Tittade runt lite på lunchen och verkar som att det kan vara lite vad som helst. Lite riskabelt men priset är ju samtidigt inte dumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tittade runt lite på lunchen och verkar som att det kan vara lite vad som helst. Lite riskabelt men priset är ju samtidigt inte dumt.

Är bra sugen på ett par själv.

Antar att du har sett de, men 2/3 recensioner på netonnet, och den enda på PJ, säger WD green (sista nämner inte).

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, cyklade iväg och köpte de sista 2 i Jönköping.
HD Tune säger:
Serial number: WD-WCC4E4CADDXS

Tänkte öppnade upp en av de senare idag, så kan återkomma med ett 100% korrekt svar.

Permalänk
Medlem

@deques Jag har köpt Kon tiki filmen som hyrfilm det är allt lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det blev samma fel sist gång de lade upp spelet för det priset, antagligen har de gjort fel (igen).

Jag lyckades köpa arkham knight genom att skapa ett helt nytt konto.

Funkade inte med mitt vanliga dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ProVista:

Jag lyckades köpa arkham knight genom att skapa ett helt nytt konto.

Funkade inte med mitt vanliga dock.

Det känns inte så troligt att man kommer få nycklarna till det priset, men chansa går ju alltid.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananfiS:

HD Tune säger:

Tänkte öppnade upp en av de senare idag, så kan återkomma med ett 100% korrekt svar.

Plockade ett par även jag, kan också återkomma men risken finns väl att de är slut när jag hämtat ut. Funderat på WD recertified (som jag tror innehåller wd green) för 725kr, men helt ny med förlängd garanti för 265kr extra känns som en riktigt bra deal.

Kollade some hastigast på prisjakts prishistorik och kommer själv ihåg lite av den gyllende tiden då hårddiskar var "billiga", att de inte lyckats klämma ner priserna än rör sig knappast om någon efterdyning av katastrofer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Trevligt. Tog du med DHL frakt eller vanliga 15-60 dagar leverans?

Jag tog med vanlig swedish post 15-60 dagar. Cool att du har köpt ett också:)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kronwalled:

Är bra sugen på ett par själv.

Antar att du har sett de, men 2/3 recensioner på netonnet, och den enda på PJ, säger WD green (sista nämner inte).

Skrivet av bananfiS:

HD Tune säger:

Skrivet av kronwalled:

Plockade ett par även jag, kan också återkomma men risken finns väl att de är slut när jag hämtat ut. Funderat på WD recertified (som jag tror innehåller wd green) för 725kr, men helt ny med förlängd garanti för 265kr extra känns som en riktigt bra deal.

Kollade some hastigast på prisjakts prishistorik och kommer själv ihåg lite av den gyllende tiden då hårddiskar var "billiga", att de inte lyckats klämma ner priserna än rör sig knappast om någon efterdyning av katastrofer...

Med tanke på det ni skriver och personen som kommenterat produkten på Prisjakt så borde det vara ganska stor chans att iallafall nuvarande batch på NoN bör innehålla 4TB WD Greens. Och jämför man dessutom då med WDs recertified-diskar så är det ju som kronwalled nämner en bra deal ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Vad jag kan se så kostar den 1390

Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Vad jag kan se så kostar den 1390

Nu ja. Inte för några timmar sedan.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Jag tog med vanlig swedish post 15-60 dagar. Cool att du har köpt ett också:)

Tog med likadan frakt. Vi får diskutera vidare vad vi tycker om den sen när vi har fått dem.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Lol nu ska det kompenseras. Priset uppe i 836

Skrivet av kaya:

Jag gjorde ett köp, jag fick orderbekräftelse och efter det så gick jag till deras redownload sida och bekräftade köpet.
So far so good. men jag har inte fått nån steam nyckel än.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Tog med likadan frakt. Vi får diskutera vidare vad vi tycker om den sen när vi har fått dem.

Ok!:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Lol nu ska det kompenseras. Priset uppe i 836

Tråkigt men rätt väntat, men chansar man aldrig så får man ju aldrig nån bra deal
En gång sparade jag 2500 när inwarehouse glömde sätta ut momspriset på min skärm och dom skickade skärmen så ibland har man tur.

Har inte hört nått från CDON än så jag lever fortfarande på hoppet, kanske kanske skickar dom en nyckel ändå

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peder K:

Mitt bidrag.

Härligt handledsstöd om man har plats förstås. http://www.ostlunds.se/sv/handledsstod/soft-gel-smal.html
Superskön musmatta som även funkar bra med optiken. http://www.ostlunds.se/sv/musmattor/softgelmusmatta.html

http://i.imgur.com/C13iU5K.png

Permalänk
Medlem

Annars har du ju Dustins Comupter Holder https://www.dustinhome.se/product/5010082007/perfect-comupter... , 20% rabatt med

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Hög dollar + Copyswede

Visa signatur

Spelburk: 7800X3D | MSI 4090 Gaming X Slim | G.Skill 32GB 6000/CL32 | MSI MPG B650 Carbon WiFi | Kingston 3200 2TB | Noctua U12S | Fractal Design North 6x Noctua NFA12x25 | NZXT C1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Hög dollar + Copyswede

2 bovar utan tvekan, men priserna hade inte gått ner innan dollarn sköt i höjden, och copyswede ensamt är inte nog förklara prisskillnaden. Tror det var hösten 2010? katastrofen inträffade? Tror jag gav 700kr för en 2TB disk då, dagen efter skjöt priset i höjden med 300kr. En WD green 2TB går idag på 900kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Med tanke på det ni skriver och personen som kommenterat produkten på Prisjakt så borde det vara ganska stor chans att iallafall nuvarande batch på NoN bör innehålla 4TB WD Greens. Och jämför man dessutom då med WDs recertified-diskar så är det ju som kronwalled nämner en bra deal ändå.

Visst var det så
Superenkla att öppna dessutom.

Permalänk
Medlem

Det blev både diskarna, samt den billiga plattan CHUWI 10:an, tog med tangentbord.. men kanske kommer ångra mig då jag kom på att det inte finns ÅÄÖ, men den skall bara användas för spotify inkopplat med ljudsystemet så det kanske inte är någon större fara!

Får bara se om jag får den fram till dörren, då jag har Ö i min address, och på AliExpress kunde man inte skriva det xD

Så jag håller tummarna

Permalänk

Såg att Dustin sänkt priset på Asus GeForce GTX 970 Strix med hela 900:-. Är detta inför AMDs 300-seriesläpp nästa månad eller bara en tillfällig sänkning?

Tänkte spendera lite skatteåterbäring på ett nytt grafikkort, och köper ju helt klart hellre två 970 (med hyfsad kylare) än EVGA GeForce GTX 980 SC ACX som jag också kollat på. Undrar om jag ska slå till nu eller vänta en månad tills efter Computex och E3?

Permalänk
Medlem

@Philippk: jag har Å Ä och Ö i min adress, aldrig har jag haft några problem med att få paket från kina

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bananfiS:

Visst var det så
Superenkla att öppna dessutom.
http://i.imgur.com/OtEzwc5.jpg?1

Härligt!

Skrivet av RixSilver:

Såg att Dustin sänkt priset på Asus GeForce GTX 970 Strix med hela 900:-. Är detta inför AMDs 300-seriesläpp nästa månad eller bara en tillfällig sänkning?

Tänkte spendera lite skatteåterbäring på ett nytt grafikkort, och köper ju helt klart hellre två 970 (med hyfsad kylare) än EVGA GeForce GTX 980 SC ACX som jag också kollat på. Undrar om jag ska slå till nu eller vänta en månad tills efter Computex och E3?

Såvida du inte har några specifika krav så handlar det väl egentligen om två saker. Måste du ha kort precis nu? Köp nu. Kan du vänta och se vad AMD lanserar och hur priserna sjusteras så kan du troligen få bättre priser istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Kan du vänta och se vad AMD lanserar och hur priserna sjusteras så kan du troligen få bättre priser istället.

Vänta och se på något (vi troligen) redan vet det mesta om?
http://www.sweclockers.com/nyhet/20505-amd-radeon-hawaii-over...

Att det enda de gör är att döpa om 290x till 390x och höjer några frekvenser så har de ett "nytt" toppkort.

Det AMD gör om detta stämmer är att gräva sig ännu längre ner i sin grav, AMD hänger varken med på cpu fronten eller gpu fronten längre om de fortsätter såhär som de gör.
Inte konstigt att de flesta väljer Intel cpuer eller grafikkort från Nvidia om de vill ha bra saker :).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Såvida du inte har några specifika krav så handlar det väl egentligen om två saker. Måste du ha kort precis nu? Köp nu. Kan du vänta och se vad AMD lanserar och hur priserna sjusteras så kan du troligen få bättre priser istället.

Nej, har ett gammalt 680, så det är inte akut, men man vill ju göra en bra affär om möjligt.

Skrivet av PowerNet:

Vänta och se på något (vi troligen) redan vet det mesta om?
http://www.sweclockers.com/nyhet/20505-amd-radeon-hawaii-over...

Att det enda de gör är att döpa om 290x till 390x och höjer några frekvenser så har de ett "nytt" toppkort.

Det AMD gör om detta stämmer är att gräva sig ännu längre ner i sin grav, AMD hänger varken med på cpu fronten eller gpu fronten längre om de fortsätter såhär som de gör.
Inte konstigt att de flesta väljer Intel cpuer eller grafikkort från Nvidia om de vill ha bra saker :).

Läste det, men det spekuleras också om att de ska släppa ny GPU med HBM teknologi (http://www.sweclockers.com/nyhet/20198-amd-radeon-r9-390x-fij...). Tänkte kanske att detta skulle sporra nvidia att sänka priserna ytterligare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RixSilver:

Läste det, men det spekuleras också om att de ska släppa ny GPU med HBM teknologi (http://www.sweclockers.com/nyhet/20198-amd-radeon-r9-390x-fij...). Tänkte kanske att detta skulle sporra nvidia att sänka priserna ytterligare.

Troligen inte, det senaste om det grafikkortet är just att det ska gå upp mot GTX Titan (Den klassen), således bara ett "skryt" grafikkort.
http://www.sweclockers.com/nyhet/20510-amd-radeon-fiji-blir-h...

Men kan hålla med om att AMD behöver ett kort i den klassen med, men om det stämmer att AMD endast döper om 200 serien och släpper den i 300 serien med lite ändrade frekvenser så är nog AMD "rätt körda", AMD måste komma med något nytt. Och att släppa ett 290x kort med nytt namn (390x) med minimalt ändrade frekvenser är inte att släppa nya grafikkort.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Troligen inte, det senaste om det grafikkortet är just att det ska gå upp mot GTX Titan (Den klassen), således bara ett "skryt" grafikkort.
http://www.sweclockers.com/nyhet/20510-amd-radeon-fiji-blir-h...

Men kan hålla med om att AMD behöver ett kort i den klassen med, men om det stämmer att AMD endast döper om 200 serien och släpper den i 300 serien med lite ändrade frekvenser så är nog AMD "rätt körda", AMD måste komma med något nytt. Och att släppa ett 290x kort med nytt namn (390x) med minimalt ändrade frekvenser är inte att släppa nya grafikkort.

Igår lutade jag åt att köpa två R9 290X istället för ett GTX 980, men bestämde mig för att inte göra det p.g.a ljudnivå, strömförbrukning (hade behövt en ny PSU) och värmeutveckling. Ett kort i Titan Xs prisklass har jag inte råd med, så jag tänker inte köpa något AMD-kort oavsett vad som lanseras i juni. Min tanke var att Nvidia kanske sänker priset på sina kort ytterligare, eftersom deras kort är ganska mycket dyrare än AMD om man bara jämför prestanda.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

@Maxizor
Bra pris även om DCII kylaren är den absolut sämsta kylaren som finns.
edit till 290/290X