Permalänk
Testpilot

Idiotsäkert sätt att plocka i minne

Finns det nåt idiotsäkert sätt att stoppa in ddr-minne i datorn? jag har nog lyckats pajja mina när jag plockade in dom så det blir till att köpa nya.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Använda antistatarmband och se till att man vänder dem åt rätt håll.
Hur lyckades du förstöra dem?

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem

Har 3st 256:or DDR PC2100 och har hafft dom i 3st mobos och testat anndra minne i deta mobot så har hafft ut dom många gånger...... igna problem.

Tror nog inte dom är trasiga... i alla fall är det nog inte du som orsakat det om du inte gjort nåt klantigt.

Permalänk
Testpilot

nätagget kan ha varit på, det var inte bara jag som gjorde själva bytet

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Har pajat en minnesmodul vid montering. Ett metallbleck lossnade från minnet, och la sig över 2 andra, vilket resluterade i kortslutning och bränt minne. Kolla på minnena om du ser några fysiska skador. Finns det inga, så är det nog ganska lugnt, de ska inte dyka under för någon liten skitsak. Testa dom separat, funkar inga så är det nog så att moderkortet antingen är ställt på för hög frekvens eller timing, eller att det inte funkar...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Testpilot

har testat båda separat, ett hade jag i från början och då funkade det, men inte nu

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
nätagget kan ha varit på, det var inte bara jag som gjorde själva bytet

Vadå kan datorn ha varit igång eller? För att hot-swappa DDR-minne är ingen bra idé.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Testpilot

Det var bara själva agget som var på, inte datorn

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]