Surfplatta för en billig peng?

Permalänk

Surfplatta för en billig peng?

Hallå hallå!

Jag är själv inte speciellt insatt i surfplattor och vad dem klarar av utifrån specsen. Så jag tänkte kort och gott höra med er vad det billigaste alternativet till en surfplatta är där jag kan kolla sweclockers, reddit etc men som samtidigt klarar av att kolla streams i twitch appen. Kollat lite kina modeller på Aliexpress.com och även lite diverse billigare modeller på Amazon. Frågan är om det är något att ha till det jag ska använda den till eller om man får lov att gå upp!

!OBS! Ser helst att det är en 8", minst. Samt att man kan ansluta den till hemma nätverk. Öppen för förslag!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Köp det billigaste du hittar hos ali.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte en Acer Iconia på rea på Webhallen för ca 1000kr. Det är en ganska enkel Windows tablet på 8" med den senaste Atom processorn. Jag har lite svårt att klicka på vissa saker på plattan (oftast när jag ska stänga fönster), vilket kan bero på feta fingrar, men över lag måste jag säga att jag tycker att jag fick mycket för pengarna. Jag använder den mest till just att streama samt spela lite enklare spel som Hearthstone på.

Jag kollade också in lite plattor från Kina, men priset var inte mycket lägre, så det slutade med att jag slog till på den från Webhallen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Asus Nexus 7?

bara 7" iofs...

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

nja köpa nån billig kina platta då kan man köpa nån billigaste galaxy tab på 7 tum eller nåt varför köpa skräp liksom ? vad är din max budget då ?

Egentligen klarar även dom sämsta plattor dina krav, streams är ju inte direkt så krävande det ska dom flesta klara rätt bra..

Permalänk

Köpte en Lenovo A10 70 på rea för 990 kronor. Fantastisk köp och valuta för pengarna.