Dator för plex + lite videoredigering

Permalänk

Dator för plex + lite videoredigering

Tjena.

Jag behöver ha tag i en liten smidig stationär dator som mest kommer att användas för plex och vara igång 24/7. Utöver det så kommer jag ibland att redigera lite inspelat material från min Gopro och göra backup på bland annat bilder.

Tänker mig att ha en ssd och sedan möjlighet till 4 satadiskar (har 3 idag som ska in i denna).

Har glott runt lite (på färdiga paket då) men hittar ingen liten låda med moderkort som klarar så pass många sata. Kan ju såklart vara jag som letar dåligt.

Har ni några förslag kanske?

Visa signatur

Gigabyte GA-EP45-DS4 | Core 2 Duo E8500 @3,8 | Noctua NH-U12P | Sapphire HD4870X2 2GB | DDR2 4GB PC8500 CorsairXMS2 Dominator | Western Digital 640GB | Western Digital Caviar Green 2TB | Antec P182 | Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannemannen:

Tjena.

Jag behöver ha tag i en liten smidig stationär dator som mest kommer att användas för plex och vara igång 24/7. Utöver det så kommer jag ibland att redigera lite inspelat material från min Gopro och göra backup på bland annat bilder.

Tänker mig att ha en ssd och sedan möjlighet till 4 satadiskar (har 3 idag som ska in i denna).

Har glott runt lite (på färdiga paket då) men hittar ingen liten låda med moderkort som klarar så pass många sata. Kan ju såklart vara jag som letar dåligt.

Har ni några förslag kanske?

Hur liten måste lådan vara?

Visa signatur

Node 804 Black | Core i5-4670K | GA-B85M-D3H | GeForce GTX770 2GB OC | 840 EVO Basic 250GB | Corsair AX 750W PSU | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | Cooler Master Hyper TX3

Permalänk

Tänker bara så liten som möjligt men inga krav direkt. Förstår att det måste finnas lite plats för hårddiskarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte GA-EP45-DS4 | Core 2 Duo E8500 @3,8 | Noctua NH-U12P | Sapphire HD4870X2 2GB | DDR2 4GB PC8500 CorsairXMS2 Dominator | Western Digital 640GB | Western Digital Caviar Green 2TB | Antec P182 | Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag kidnappar denna tråd lite (den är ju ändå ganska gammal).
Jag har precis samma fråga som ovan, fast utan någon videoredigering.
Några förslag, eller länkar till andra trådar som tar upp ämnat?
Vill kunna strömma ut minst 3 st 1080p parallellt med transcoding. Eller 2 st 4k.