Infinite bios loop när aktiverar IGPU/multi monitor (ASUS Z97-A)

Permalänk
Medlem

Infinite bios loop när aktiverar IGPU/multi monitor (ASUS Z97-A)

Tjena!
Tänkte testa quicksync för kul på mitt system för att streama, så skulle då till och aktivera det i bios. Problemet är att jag får infinite bios loop så fort jag aktiverat multi monitor. Vrider jag av det, fungerar datorn som vanligt..

Har ett ASUS Z97-A mobo med en i7-4790k & MSI GTX 770.

Testat "Auto, PCIE och CPU" som adapter i bios inställningarna, men fungerar ändå inte, infinite boot loop. Kommer inte ens till Windows, men som sagt, när jag avaktiverar det, funkar dator som den ska.. Har även lagt in senaste bios och fortfarande samma problem.

Min skärm sitter i DVI porten i grafikkortet om det nu har någon betydelse.

Hittar verkligen ingen hjälp någonstans och detta är extremt frustrerande, mitt förra mobo hade inte stöd för QS och nu när jag väl har stöd ska skiten inte fungera.

Ursäkta min irritation, men det är oundvikligt.

Hoppas ni sitter på någon info.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tony32:

Tjena!
Tänkte testa quicksync för kul på mitt system för att streama, så skulle då till och aktivera det i bios. Problemet är att jag får infinite bios loop så fort jag aktiverat multi monitor. Vrider jag av det, fungerar datorn som vanligt..

Har ett ASUS Z97-A mobo med en i7-4790k & MSI GTX 770.

Testat "Auto, PCIE och CPU" som adapter i bios inställningarna, men fungerar ändå inte, infinite boot loop. Kommer inte ens till Windows, men som sagt, när jag avaktiverar det, funkar dator som den ska.. Har även lagt in senaste bios och fortfarande samma problem.

Min skärm sitter i DVI porten i grafikkortet om det nu har någon betydelse.

Hittar verkligen ingen hjälp någonstans och detta är extremt frustrerande, mitt förra mobo hade inte stöd för QS och nu när jag väl har stöd ska skiten inte fungera.

Ursäkta min irritation, men det är oundvikligt.

Hoppas ni sitter på någon info.

Hej,
Har du testat det som står i översta inlägget här? http://linustechtips.com/main/topic/173908-using-integrated-g...

Visa signatur