Intel står till grund för AMD Project Quantum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, se bilden ja la ut här. Det var just det jag menade med hintar.

Fast det är ju planer på en produkt som ska ut nästa år. Produkten försvinner nog inte när de kommit så långt som nu. Namnet är väl bara troligen sannolikt att de behåller. Det är något som blir bättre än FM2+/AM3+ och alltså "mer prestandainriktat" än något 4 år gammalt skräp som ingen har anledning att visa på mässor idag. Det är inte bara rykten heller.

Permalänk
Skrivet av SSIV:

Detta är en ren smutskastningsartikel. Jag hoppas Sweclockers kan lära sig skriva opartiska artiklar framöver.

Jag läste inget i artikeln som skulle kunna kallas smutskastning, och jag har inte sett något tecken på att redaktionen skulle var pro-intel eller pro-amd, endast Pro-teknik. så jag får säga att dom är väldigt opartiska. Sen är det upp till fanboys att vrida och vända på det naturligtvis, men det kan du inte anklaga swec red för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjansson:

Tycker det är roligt att den är till för vardagsrummet och 4K när Fiji saknar stöd för HDMI 2.0;). Nu säger de visserligen att den är till för "VR" medans Sweclockers artikeln nämner "gamingdator för vardagsrummet".

Tillverkarna får väl börja stoppa in Displayport i sina apparater.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Låter som bra strategi ändå.

Såg ju på senaste mässan där enklare amd cpu radades upp med ett 270. Medans intel modellen kunde få upp till titan. Nvidia fick helt enkelt bättre PR än AMD.

Bättre och få lite marknadsandelar genom att åka snålskjuts på intel också. Det blir ju PR även för AMD. SEn tror ju vissa amd´s grafikkort fungerar sämre med intel och det stämmer ju inte.

FX är ju nerlagt projekt (vad det ser ut som). Bara APU:er får utrymme och det blir ju lite dumt att trycka in ett 290x. Går ju i väggen för cpu:n i vissa titlar.

FX-serien gör väl comeback med Zen nästa år? Eller är jag helt ute och cyklar?

§ 1.6 // MOD
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag faktiskt är lite förvånad. När de sa att det var den snabbaste datorn så himlade jag med ögonen och tänkte att det är Fury som drar lasten åt AMD:s processorer.

Imponerade att man kan ta denna vägen. Så hatten av till AMD.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

FX-serien gör väl comeback med Zen nästa år? Eller är jag helt ute och cyklar?

Ja, men var inte det som visades på senaste mässan. Utan kaveri CPU tror jag det var.

Men hade faktiskt varit bättre och kalla den något annat än fx. Det klingar dåligt idag, även om jag personligen tycker fx är bra namn och kopplar den inte till något dåligt (så gör många andra det).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Är priset runt 25k så köper jag nog en. Visst roligt med costom och allt. Men denna lär hålla för mig några år