Permalänk
Medlem

Fallout 4-hypen är total, och många verkar ha glömt hur det går när Todd Howard och Pete Hines producerar Fallout. Jag gillar presentationen från E3 där man ser hur AI'n fortfarande är lika dum som i föregående spel, med raiders som springer rakt in i en korridor av eldsprutor/laserturrets utan att ens försöka flanka/ta skydd. Man kan även se hur i princip alla fiender bara går rakt mot spelaren utan att reflektera över strategier för att vinna striden, annat än att flytta sig lite lätt i sidled hela tiden eller eventuellt ducka på stället.

Grafiken de visar upp tyder på en ålderdomlig motor, vilket ytterligare pekar mot att de återanvänt stora bitar av gammal skåpmat, och att det inte är mycket nytt och revolutionerande på den fronten. Nu är det inte grafiken som driver ett bra spel, men det är samtidigt trist att de inte satsar mer på en sån stor franchise utan istället väljer att försöka mjölka ut så mycket pengar som möjligt genom att begränsa utvecklingen.

Mitt köp blir för max 10€ inklusive all DLC, på Steam.

Permalänk
Medlem

Meh. Känner ingen hype över Fallout 4. Spelet ser trött och oinspirerat ut.

Underrail verkar dock vara någonting att hålla ögonen på för oss som vurmar för postapokalyptiska cRPG:s.

http://www.underrail.com/index.php?option=com_content&view=ar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Meh. Känner ingen hype över Fallout 4. Spelet ser trött och oinspirerat ut.

Underrail verkar dock vara någonting att hålla ögonen på för oss som vurmar för postapokalyptiska cRPG:s.

http://www.underrail.com/index.php?option=com_content&view=ar...

Skickades från m.sweclockers.com

Well, Underrail såg väl inte så värst nytt ut heller, i princip Project Zombiod fast efter en apokalyps istället för under en Tycker FO4 ser bra mycket vaknare ut än många andra spel, även om jag inte är så väldigt hypad över det heller.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tilläggas bör att jag egentligen skiter ganska mycket i hur grafiken blir. Däremot hatar jag ostig story, förutsägbara händelseförlopp och taskig spelmekanik. Sa jag att jag hatar Todd Howard & Pete Hines...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Well, Underrail såg väl inte så värst nytt ut heller, i princip Project Zombiod fast efter en apokalyps istället för under en Tycker FO4 ser bra mycket vaknare ut än många andra spel, även om jag inte är så väldigt hypad över det heller.

Det UnderRail saknar i det visuella tar det igen när det kommer till spelmekanik. Grunderna har hämtats från Fallout 1&2 och Arcanum, sedan har utvecklarna tillsatt en hel mängd fräscha idéer som gynnar många olika spelstilar. Man får bland annat välja hur XP ska hanteras under spelets gång. "Classic" innebär att man i vanlig ordning går upp i level genom att trakassera mutanter och slutföra uppdrag.

"Oddity" gör istället att man får XP genom att leta rätt på ovanliga föremål som finns i tunnelbanesystemets mer svåråtkomliga områden. Ingen XP delas ut för att döda fiender eller använda skills, däremot kan vissa fiender släppa "oddities". Detta innebär att man faktiskt får utrymme att spela "ren stealth" och inte känner sig tvungen att slänga sig in i varje fiendehop man stöter på.

Se 01:25 (Classic/Oddity) och 04:50 (Skills) in i det här klippet:

Värt att notera är att det här spelet antagligen passar bäst för de som en gång i tiden spenderade hundratals timmar med de gamla Fallout-spelen och likvärdiga cRPG:s. Det har mycket mer gemensamt med de spelen än med Fallout 3/Oblivion och Fallout 4/Skyrim.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Det UnderRail saknar i det visuella tar det igen när det kommer till spelmekanik. Grunderna har hämtats från Fallout 1&2 och Arcanum, sedan har utvecklarna tillsatt en hel mängd fräscha idéer som gynnar många olika spelstilar. Man får bland annat välja hur XP ska hanteras under spelets gång. "Classic" innebär att man i vanlig ordning går upp i level genom att trakassera mutanter och slutföra uppdrag.

"Oddity" gör istället att man får XP genom att leta rätt på ovanliga föremål som finns i tunnelbanesystemets mer svåråtkomliga områden. Ingen XP delas ut för att döda fiender eller använda skills, däremot kan vissa fiender släppa "oddities". Detta innebär att man faktiskt får utrymme att spela "ren stealth" och inte känner sig tvungen att slänga sig in i varje fiendehop man stöter på.

Se 01:25 (Classic/Oddity) och 04:50 (Skills) in i det här klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=8cNfFGOyvlQ

Värt att notera är att det här spelet antagligen passar bäst för de som en gång i tiden spenderade hundratals timmar med de gamla Fallout-spelen och likvärdiga cRPG:s. Det har mycket mer gemensamt med de spelen än med Fallout 3/Oblivion och Fallout 4/Skyrim.

Syftade inte på det visuella då, utan att det i spelmekanik också verkar vara rätt snarlikt till Project Zombiod, förutom då XP system, som jag inte ens har koll på om det finns i Zombiod.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast

Har försökt googla, men kanske lite för dåligt. Hur är det med DX12 till F4?

Permalänk

Den här såg lite bättre ut än plastbiten dom presenterade på E3 ^^ Pip-boy som körs genom en RPi.

http://9gag.com/gag/aojzybg?ref=fbp

Bild:

Dold text
Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Fy fan vad besviken man är.
Missade CE, helt slutsåld överallt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Fy fan vad besviken man är.
Missade CE, helt slutsåld överallt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, samma här
Men vet ju med mig att jag skulle "använt" pip-boyen en gång för att sedan behöva städa undan den då frugan anser att det är skräp så motiverar väl egentligen inte ett köp.
Ha-begäret är dock stort

Permalänk
Medlem

@Barra85: Mjo, fästmön säger detsamma. Och ja, det är ju sant. Men har alla Bethesdas spel som har släppts med CE... sååå... fuck it.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Gillar att dom har spelat in 1000 olika namn att välja mellan.

Biowares lösningar med titlar fungerar när man pratar med underlydande i Dragon age/Mass Effect, men det känns lite mysko när ens bästa vänner eller älskade som man själv nämner vid namn kallar en för "Inquisitor" eller "Commander Shepard".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Från facebook:

Fallout
(för) 31 min(sen)
Fallout 4 is 1080p & 30fps on Xbox One and PS4. Resolution and FPS are not limited in any way on the PC.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Spelet kommer bli helt löjligt begränsat både vad gäller AI och grafik som ett resultat av att man tjatar med samma gamla spelmotor. Önskar att en annan studio fick göra fyran med en motor som inte nådde sitt bäst-före-datum 2009.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Spelet kommer bli helt löjligt begränsat både vad gäller AI och grafik som ett resultat av att man tjatar med samma gamla spelmotor. Önskar att en annan studio fick göra fyran med en motor som inte nådde sitt bäst-före-datum 2009.

Eftersom den officiella informationen är att det är en helt ny spelmotor, grafik, fysik, rubbet, så vore det intressant att se dina källor?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Eftersom den officiella informationen är att det är en helt ny spelmotor, grafik, fysik, rubbet, så vore det intressant att se dina källor?
B!

Det säger Bethesda varenda gång. Om Skyrim:

"Seeing lots of speculation about [The Elder Scrolls V] game engine. It’s brand new… and it’s spectacular!"

Twitter

Vi vet ju redan att Creation Engine definitivt delade en hel del med Gamebryo. Det blir som vanligt, man klipper och klistrar in lite nytt ögongodis, precis som Valve har gjort med Source.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det säger Bethesda varenda gång.

Med andra ord, så är ditt uttalande baserat på exakt vad egentligen? Bitterhet, och sura minnen? Vi vet att den tidigare grafikmotorn inte stödde fordon, och som absolut sämst ser vi att man kan åka med som skytt i den nya, och det finns en massa nya godsaker, som för all del är fullständigt meningslösa, i form av riva / bygga saker, crafting, och hur man kan bossa runt sina följeslagare.
AI'n verkar fortfarande fullständigt dum i huvudet, men det är knappast orsakat av att spelmotorn har begränsningar, utan i stället av att man vänder sig till mainstream spelare som bara ska sitta där och klicka, klicka, klicka. Om man försöker göra ett rollspel, men kräver att spelarna ska vara på elitnivå i FPS pvp för att komma någonstans, får man inte så många kunder.

Givetvis ska man inte springa runt med helt vansinniga förhoppningar, men i stället för att totalsåga ett spel i en tråd där de som ser fram emot spelsläppet samlas, är det rimligt att man är svagt optimistisk. Annars ser man helt uppenbarligen inte fram emot spelsläppet, och varför man deltar i tråden blir genast lite oklart.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Med andra ord, så är ditt uttalande baserat på exakt vad egentligen? Bitterhet, och sura minnen?

Snarare erfarenhet av vad som menas med "helt ny". Det är samma gamla motor med lite nytt smink.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Givetvis ska man inte springa runt med helt vansinniga förhoppningar, men i stället för att totalsåga ett spel i en tråd där de som ser fram emot spelsläppet samlas, är det rimligt att man är svagt optimistisk. Annars ser man helt uppenbarligen inte fram emot spelsläppet, och varför man deltar i tråden blir genast lite oklart.
B!

Jag visste inte att man diskvalificerades från tråden om man inte hoppar på hype-tåget. Jag har varit med om Bethesda-släpp tidigare, jag vet att vad som utlovas är något annat än det som kommer att levereras.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av -=Mr_B=-:

Med andra ord, så är ditt uttalande baserat på exakt vad egentligen? Bitterhet, och sura minnen? Vi vet att den tidigare grafikmotorn inte stödde fordon, och som absolut sämst ser vi att man kan åka med som skytt i den nya, och det finns en massa nya godsaker, som för all del är fullständigt meningslösa, i form av riva / bygga saker, crafting, och hur man kan bossa runt sina följeslagare.
AI'n verkar fortfarande fullständigt dum i huvudet, men det är knappast orsakat av att spelmotorn har begränsningar, utan i stället av att man vänder sig till mainstream spelare som bara ska sitta där och klicka, klicka, klicka. Om man försöker göra ett rollspel, men kräver att spelarna ska vara på elitnivå i FPS pvp för att komma någonstans, får man inte så många kunder.

Givetvis ska man inte springa runt med helt vansinniga förhoppningar, men i stället för att totalsåga ett spel i en tråd där de som ser fram emot spelsläppet samlas, är det rimligt att man är svagt optimistisk. Annars ser man helt uppenbarligen inte fram emot spelsläppet, och varför man deltar i tråden blir genast lite oklart.
B!

Trådens syfte är att diskutera spelet, inte att i absurdum hypa spelet... Även jag håller med om att grafiken ser trist ut, både det tekniska och saker som ljussättning och detaljer.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Trådens syfte är att diskutera spelet, inte att i absurdum hypa spelet... Även jag håller med om att grafiken ser trist ut, både det tekniska och saker som ljussättning och detaljer.

Vilket är helt ok, men att in i absurdum såga spelet bara för att man är bitter, och inte har något att basera det på är meningslöst.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av -=Mr_B=-:

Vilket är helt ok, men att in i absurdum såga spelet bara för att man är bitter, och inte har något att basera det på är meningslöst.
B!

Kan du så kan väl andra, eller vad menar du egentligen?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kan du så kan väl andra, eller vad menar du egentligen?

Då jag varken hypar eller sågar spelet har jag svårt att se vad du menar. Men vet du vad vi gör. Ni sitter här och sågar alla spel, och jag går ut i stället. Mycket nöje.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av -=Mr_B=-:

Då jag varken hypar eller sågar spelet har jag svårt att se vad du menar. Men vet du vad vi gör. Ni sitter här och sågar alla spel, och jag går ut i stället. Mycket nöje.
B!

Du verkar helt ha missat vad det betyder att såga något... Men men, här faller regnet så något nöje ska vi minsann inte få.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

För att balansera upp allt neggo kan väl jag säga att detta är mitt mest efterlängtade spel i år.

Det känns som att alla år utan ett Bethesdasläpp är förlorade år för mig, det är bara deras rollspel jag riktigt kan njuta av, inga andra spel kommer i närheten. Skyrim har hållt mitt spelande vid liv sedan 2011 nu så det börjar bli dags för något nytt.

I November kommer jag njuta i fulla drag av att upptäcka en ny värld, glida runt ruiner i Bostons utkanter och leta efter prylar att inreda mitt postapokalyptiska hem med... Obrydd av "stel" grafik och "dålig" ljussättning.

Jag är övertygad om att Fallout 4 kommer slå sig in på min Topp 5 lista som för närvarande ser ut som följer:

1: The Elder Scrolls III: Morrowind.
2: The Elder Scrolls V: Skyrim
3: Fallout 3
4: Fallout: New Vegas
5 The Elder Scrolls IV: Oblivion

Frågan är bara hur högt det kommer att placera sig

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Jag är övertygad om att Fallout 4 kommer slå sig in på min Topp 5 lista som för närvarande ser ut som följer:
1: The Elder Scrolls III: Morrowind.
2: The Elder Scrolls V: Skyrim
3: Fallout 3
4: Fallout: New Vegas
5 The Elder Scrolls IV: Oblivion

Tyckte Witcher 3 var bättre än Skyrim, och då har jag ändå spelat och moddat Skyrim i cirka 600 timmar (pust). Storyn är helt enkelt överlägsen. Jag spelade inte ens klart ena huvudstoryn i Skyrim. Men Witcher 3 är inte lika mycket "sandbox", har inte samma frihet som Bethesdaspelen. Tror deras kommande Cyberpunk kan bli mer fritt, för det är inte alls låst till Geralt och Witcher-storyn på samma sätt.

Jag fastnade aldrig för Fallout 3. Har inte spelat det mycket alls. Antagligen var jag för negativ då det släpptes jag är en oldschool Fallout 2-spelare. Som tur är har det också på senare tid kommit flera mycket bra partybaserade "ovanifrån" RPG. Har spelat Shadowrun Dragonfall och Divinity Original Sin en hel del.

Skyrim vände lite på mina åsikter, jag föredrar numera förstapersons RPG. Helt enkelt på grund av inlevelsen, att man är en karaktär från dess ögon i en fantastisk värld. Partybaserade ovanifrån-spel är lite mer taktiska och har inte samma världsinlevelse men ändå kul.

Ser fram emot Fallout 4.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Tilläggas bör att jag egentligen skiter ganska mycket i hur grafiken blir. Däremot hatar jag ostig story, förutsägbara händelseförlopp och taskig spelmekanik. Sa jag att jag hatar Todd Howard & Pete Hines...?

Jo, Todd påminner faktiskt en del om Peter Molyneux, som också är känd för att överhypa saker som egentligen inte alls är imponerande.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Då jag varken hypar eller sågar spelet har jag svårt att se vad du menar. Men vet du vad vi gör. Ni sitter här och sågar alla spel, och jag går ut i stället. Mycket nöje.
B!

Att såga och att kritisera är två skilda saker, och jag ser ingen anledning till att varken de som överhypar eller de som är kritiska eller ens totalsågar skulle ha större rätt att hänga här så länge det är diskussion de är ute efter. Du är uppenbarligen mer intresserad av att håna folk än att diskutera, så du kan ju lika gärna hålla dig härifrån som någon annan

Varför avslutar du dina inlägg med "B!", om man törs fråga? Jag ser ju att det är skrivet av "-=Mr_B=-" hur som?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Röstskådespelarna har avslöjats: Den manliga huvudrollen görs av
Brian T. Delaney http://www.imdb.com/name/nm1281932/?ref_=tt_cl_t7 . Okänd för mig.

Den kvinnliga huvudrollen görs av Courtenay Taylor som bland annat gjorde rösten till "Jack" i Mass Effect 2&3. http://www.imdb.com/name/nm1057696/?ref_=ttfc_fc_cl_t21

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Tror det kommer bli skitfett, men som med alla andra spel gör jag följande.

GET OFF WHILE YOU STILL CAN!

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att förbeställa Pipboy Edition från den enda affär som hade någon kvar i hela US/EU... gamestop.ie (så gamestop i Irland), och det var tur det. Några timmar senare var det slut där också.

Så de skickar till en polare i UK, som sedan skickar till mig.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör