Permalänk

Clean-Talks legit?

Tjena! Lirade CS:GO här för några dagar sedan och blev addad av en snubbe i gamet som ville att vi skulle lira. Nåväl, några dagar senare säger jag att jag kan spela och han säger att han har 4a så jag blir den femte. Väl inne i lobbyn ger han mig ip dvs till någonting som han kallar CT. Jag frågar vad det är och han säger "Clean-talks, how could you now know that?". Han langar sedan länk till mig och jag kommer in till en billig sida som verkar halvseriös, utan några som helst speciella knappar förutom download. Jag vågar inte ladda ner så jag säger nej och då säger han "Okay, some time else then mate" och tar bort mig från vänlistan. Nu till frågan, vet någon om detta "CT" är ett legit program? På deras hemsida står det att de är associerade med större spel som EVE Online och World of Tanks, men söker du på Clean-Talks kommer ingenting upp om deras sida, heller inte om du försöker med World of Tanks Clean-Talks eller liknande. Någon som har erfarenhet om programmet?

Permalänk
Medlem

Det är en trojan/RAT, hade du tankat så hade du tappat alla skins du har i cs:go

EDIT: Tänkte på Clean-voice, detta lär dock knappast vara nå bättre.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Det är en trojan/RAT, hade du tankat så hade du tappat alla skins du har i cs:go

EDIT: Tänkte på Clean-voice, detta lär dock knappast vara nå bättre.

Fifan, har skins för flera tusen på kontot haha. Shiet, hur får man bort det? Laddade ner det men installerade aldrig då AVG varnade, ska jag söka datorn med något program (Adwcleaner eller dylikt?) ändå eller är jag safe?

Permalänk
Medlem

Dra en malware bytes och skicka över alla skins till en polare du litar på. Var även noga om du ska göra mailinlogget att du copy pastar texten till lösenordet, t.ex. be en kompis skicka ditt lösen på skype som du sen kopierar, har du otur kan det vara en keylogger däribland som då kan spara ditt lösenord!

Var på den säkra sidan och skicka över skinsen till en polare du verkligen litar på.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av chickendealer:

Fifan, har skins för flera tusen på kontot haha. Shiet, hur får man bort det? Laddade ner det men installerade aldrig då AVG varnade, ska jag söka datorn med något program (Adwcleaner eller dylikt?) ändå eller är jag safe?

Malwarebytes är ganska bra.

Skrivet av iFerz:

Dra en malware bytes och skicka över alla skins till en polare du litar på. Var även noga om du ska göra mailinlogget att du copy pastar texten till lösenordet, t.ex. be en kompis skicka ditt lösen på skype som du sen kopierar, har du otur kan det vara en keylogger däribland som då kan spara ditt lösenord!

Var på den säkra sidan och skicka över skinsen till en polare du verkligen litar på.

Varför skulle man dra copy-paste? Blir ju fan enklare för någon att ta lösenordet då =D

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Malwarebytes är ganska bra.

Varför skulle man dra copy-paste? Blir ju fan enklare för någon att ta lösenordet då =D

Copy-paste då det endast kommer synas CTRL+C CTRL+V istället för att j a g g i l l a r b a n a n (bäst lösen)

Visa signatur

MOBO [MSI B550-A Pro]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iFerz:

Copy-paste då det endast kommer synas CTRL+C CTRL+V istället för att j a g g i l l a r b a n a n (bäst lösen)

En keylogger kommer utan tvekan åt din clipboard. Dom brukar inte bara kolla vad du skriver, utan även former som fylls i.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Haha, fint att så skratta lite på "morgonen"

Vi är inte på tidigt 90tal, att kopiera vad du klipper ut/kopierar är bland det första man lägger in i en keylogger

Visa signatur

Permalänk

Okej, malwarebytes hittade ingenting så verkar ha klarat mig undan Tack för alla svar

Permalänk
Medlem

Testade att dra ner det på jobbet.
Windows Defender tog bort .exe filen direkt. (Skadlig kod upptäckt)
Så något skräp äre alltid.

Permalänk
Medlem

Shiet tänk att bli av med alla skins :d. Detta hände dock min kompis så han kontaktade Steam support och fick faktiskt tillbaka sina skins otroligt nog.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av WareZ:

Testade att dra ner det på jobbet.
Windows Defender tog bort .exe filen direkt. (Skadlig kod upptäckt)
Så något skräp äre alltid.

Testa virus på jobbet, det är grejer det

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Testa virus på jobbet, det är grejer det

Hehehe... lite uttråkad idag bara

Permalänk
Medlem

@BergEr: Ah, aldrig haft en keylogger utan endast läst om folk som blivit drabbade och även grunderna bakom en keylogger då jag ville göra en till mig själv (kul att se hur mycket man trycker på knapparna när man spelar). Mer avancerat än jag trodde antar jag!

Visa signatur

MOBO [MSI B550-A Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

@BergHa: Ah, aldrig haft en keylogger utan endast läst om folk som blivit drabbade och även grunderna bakom en keylogger då jag ville göra en till mig själv (kul att se hur mycket man trycker på knapparna när man spelar). Mer avancerat än jag trodde antar jag!

Finns ju WhatPulse för det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Finns ju WhatPulse för det

Man tackar! Googlat runt tidigare men inte hittat något. Sen så är det dock roligare att försöka bygga eget Men tack!

Visa signatur

MOBO [MSI B550-A Pro]