Framtiden för grafiktillverkare

Permalänk
Avstängd

Framtiden för grafiktillverkare

Hallo er alla. Vi alla då menar jag alla vill ha det bästa av allt. Men det ska kosta till ett rimligt pris också. Nu finns det 2 st tillverkare. Men det hända saker väldigt fort.Vad jag menar är Lönsamhet. Är den inte bärande.Alla förstår att man inte kan driva ett Ja ni vet.
Det som är bra att dem har likvärdiga produkter i dagsläget och hoppas det fortsätter i framtiden både för företagen . Och INTE förglömma vi som kunder SOM kan välja oavsett . TESTER AV ALLA slag.

Ps Från och med imorgon Finns bara framtid. Övriga saker som är (########) åsikten är flytande.

Permalänk

man kan ju iaf hoppas att AMD går bra framöver och priserna inte börjar skena iväg viket känns som att de redan gör och skulle gärna se att det kom in någon ny konkurent som kan pressa priserna mer en tror det kan va svårt att få marknad med jättar som varit i branchen i typ 30 år såvida man inte kommer med något totalt revolusionerande.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tror du glömt den största tillverkaren av grafikkretsar (intel) samt ett par mindre tillverkare, då det finns fler än två.. För du pratar väl ändå om grafikkrets tillverkare, annars finns det ju ännu fler......

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Skrivet av xfade:

Tror du glömt den största tillverkaren av grafikkretsar (intel) samt ett par mindre tillverkare, då det finns fler än två.. För du pratar väl ändå om grafikkrets tillverkare, annars finns det ju ännu fler......

var kretstillverkare jag tänkte på också men intel räknar jag knappt iaf inte som "grafikkort" har då aldrig sett ett dedikerat intel grafikkort de gör ju bara kretsar för montering i cpu nu för tiden och möjligen på laptopmoderkort men inget av deras chip skriker ju direkt vrålprestanda gämfört med AMD eller Nvidias grafikchip

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Har inte glömt någon som håller på med grafik. dem tillhör en annan sida på detta kapitel.
De kan möjligen bli vår framtid. Men som det ser ut nu. SVAR vad tror ni ...............

Permalänk
Medlem

Jag tror Intel kan ge sig in i leken gällande APUer iaf. De har gjort lite närmanden med att gå ut med rekommenderade settings för de vanligaste spelen. Lite som ett manuellt raptr/experience.

Ev lite biffigare grafikkrets samt lite mer fokus på drivrutinerna (där det inte händer mycket hos Intel) och en enklare programvara likt raptr/experience där gemene man med ett knappklick kan ställa in rekommenderade settings så tror jag de är en bra bit på väg.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

var kretstillverkare jag tänkte på också men intel räknar jag knappt iaf inte som "grafikkort" har då aldrig sett ett dedikerat intel grafik kort de gör ju bara kretsar för montering i cpu nu för tiden och möjligen på laptopmoderkort men inget av deras chip skriker ju direkt vrålprestanda gämfört med AMD eller Nvidias grafikchip

https://en.wikipedia.org/wiki/Intel740

Tada...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

ok nu har jag sett ett nu då.

men betvivlar ändå att det äns var top of line direkt när det kom 98 med konkurens som Voodoo 2...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ok nu har jag sett ett nu då.

men betvivlar att det äns var top of line direkt när det kom 98...

Sant (det sög), men likväl.........

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Avstängd

Hallo JAG sa FRAMTID. Inte historia.

Kom igen nu vänner bättre kan ni.

Permalänk
Medlem

Jag fattar nada utav trådstarten. Menar du att du vill ha mer aktörer eller vad är denna framtiden du pratar om?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av not:

Har inte glömt någon som håller på med grafik. dem tillhör en annan sida på detta kapitel.
De kan möjligen bli vår framtid. Men som det ser ut nu. SVAR vad tror ni ...............

Du har inte ställt någon fråga till oss så vad ska vi svara på?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara