Klippa bort en bit av hdd bur (fractal R3)

Permalänk
Medlem

Klippa bort en bit av hdd bur (fractal R3)

Funderar på att köpa mig ett sapphire 390/x kort. Problemet är att det är drygt en centimeter över de max 295 som det står att r3an ska klara (har inte mätt själv än men kan tänka mig att kortet kommer vara lite för stort).

Det jag tänkte kunde vara en möjlighet var att bara ta en avbitare och knipsa bort lite av hdd buren just där grafikkortet annars kommer stöta emot.

Är det möjligt att göra detta eller kommer buren bli instabil?

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Bättre: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1036088-ta-bort-hdd-ssd...

Behöver du alla platserna så är det väl annars att klippa som gäller.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Bättre: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1036088-ta-bort-hdd-ssd...

Behöver du alla platserna så är det väl annars att klippa som gäller.

Jo har läst att det är rätt lätt att borra bort men det kräver ju att jag tar bort allt i chassit för att inte få metall flisor i allt. Känner mig inte helt bekväm med det

Därför jag tänkte att det kanske går att bara klippa där det behövs?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akaiko:

Jo har läst att det är rätt lätt att borra bort men det kräver ju att jag tar bort allt i chassit för att inte få metall flisor i allt. Känner mig inte helt bekväm med det

Därför jag tänkte att det kanske går att bara klippa där det behövs?

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå borra?

Läste du inte detta:

Skrivet av Gizzmokwak:

Jag gjorde det på min kusins chassi igår.. Glöm borrmaskinen då poppnitarna är spetsiga.
Ta en platt skruvmejsel o sätt mot poppnitarna och sedan klappa till med en hammare. Dom lossnar direkt. 8st poppnitar var det tror jag.
...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Vadå borra?

Läste du inte detta:

Oh my bad. Missade detta. Då kanske det blir till att göra det iallafall då. Får köpa en adapter till hddn och sätta den under cd läsaren. Sen är det ju bara att sätta ssdn vart som! Tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@PointMan:

Slet som ett djur, får tacka så sjukt mycket för tipsen, var relativt lätt att bara hacka bort dem med en mejsel och hammare, nu är buren borta och jag kan beställa mitt 390x sapphire!

Permalänk
Medlem

Har bankat bort popnitar med hammare och skruvmejsel för att få bort buren

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

@rinosaur:

Var precis det jag gjorde Fungerade perfekt!