Hörlurar för max 2000:- (reggae/bastung musik) Även för utomhusbruk.

Permalänk

Hörlurar för max 2000:- (reggae/bastung musik) Även för utomhusbruk.

Hallå! Letar nytt headset, max 2000kr. Lyssnar mycket på reggae, och musik med tung bas. Kommer även använda det ute osv, så ska helst inte vara så jättestort och se acceptabelt ut.

§3.1
Permalänk

Säker på att du är ute efter headset och inte vanliga lurar?

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen skaffat Beyerdynamic och jag kan starkt rekommendera det. Har fantastiskt bra ljud. Om du har förstärkare kan du skaffa 250 ohm varianten.

Jag tror du är ute efter hörlurar och inte headset.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Rekommenderar dig att börja här

http://www.innerfidelity.com/content/innerfidelitys-wall-fame...

Sidan kureras av Tyll, troligtvis den mest respekterade mannen inom hörlurshifi.

Jag själv kör på klassikern HD25, som jag är hur nöjd som helst med.

Men med det sagt, ut och lyssna, och sen lyssna lite mer. Ljud är subjektivt och det viktiga är att hitta just ljudet som passar dig! Bor du i Stockholm finns ställen som 4sound och Reference Audio där du kan testa lurar.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Emil Hansson:

Säker på att du är ute efter headset och inte vanliga lurar?

Menade hörlurar, formulerade mig fel. Skrev hastigt på mobilen, sorry.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av IHateTeemo:

Menade hörlurar, formulerade mig fel. Skrev hastigt på mobilen, sorry.

Fixat! Det går bra att ändra rubriken i efterhand (ifall du är missnöjd med min)
/moderator

Du skriver bastung musik, vill du att hörlurarna ska framhäva basen eller bara kunna återge ljudet korrekt?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag har själv tittat på blåtands varianten av Sony MDR XB950BT, som har en knapp på sidan för att trycka ut ännu mer bas. Just nu ligger dem runt tusen lappen.
Det finns även en sladd variant som har AP i slutet av produktnamnet istället men är osäker på om den också har denna knapp?

I övrigt har jag ingen aning om hur dessa låter så ta dig till nån butik för att lyssna på dem först

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av Kent:

Fixat! Det går bra att ändra rubriken i efterhand (ifall du är missnöjd med min)
/moderator

Du skriver bastung musik, vill du att hörlurarna ska framhäva basen eller bara kunna återge ljudet korrekt?

Tack så mycket! Och skulle helst vilja ha ett par som skulle kunna återge ljudet korrekt.